Hallo allemaal, Mijn zoontje is nu 10 weken oud en huilt heel erg veel en slaapt heel erg weinig. Vaak vanaf 10.00 wil hij niet meer slapen en huilt dan rustig tot de volgende voeding (3 uur later) en zo gaat dat door tot 's avonds uurtje of 20.00. CB advies gevraagd die zei: "probeer hem eens in te bakeren" dat hielp een tijdje maar sinds een aantal weken werkt ook dat overdag niet meer, 's nachts heeft ie eigenlijk altijd al gewoon normaal geslapen. Het flesje werd een gevecht, erg met z'n handjes zwaaien en protesteren nadat de helft van het flesje op was. Ik heb het CB om advies gevraagd en die zei "kans op reflux, probeer eens Nutriton (verdikkingsmiddel)" en het matrasje iets hoger door er iets onder te leggen. Hielp niet....!!! Toen zei CB: "Wellicht is het koemelkallergie, koop eens bij de apotheek: nutrimigen 1 (Euro 20,00 per busje van 400gr) Buiten het feit dat dit spul verschrikkelijk stinkt is het gevecht alleen maar groter en huilt hij nu zelfs tijdens het drinken. Soms moet ik hem gewoon vastbinden om te voorkomen dat hij letterlijk het flesje uit mijn handen slaat. Hij huilt nog steeds evenveel (al dan niet zelfs meer) We zijn bijna ten einde raad. Graag zou ik adviezen willen van moeders met dezelfde ervaring en wat jullie gedaan hebben. En voor het geval jullie dit gaan vragen: "Ja er is regelmaat, ritme" en we bakeren hem dus in terwijl het nu lijkt alsof hij graag met zijn handje in zijn mond zit....dus vanaf vandaag proberen we hem overdag zonder doeken in bed te leggen...maar dan vliegt er een armpje voorbij en dan "schrikt" hij van zichzelf en is dan volledig "klaarwakker" en helpt niks meer...wiegen / wandelen / autorijden Hij vecht tegen de slaap...is dit een fysieke klacht of puur een geestelijke? Hij is nog zo jong dat hij waarschijnlijk nog niet kan denken: "als ik nu ga huilen word ik uit bed gehaald" dat doen we trouwens ook niet...we gaan wel regelmatig kijken en aaitje over zijn bolletje / kusje en dan weer weg! Sorry beetje lang verhaal geworden..maar ik hoor graag jullie ervaringen en tips. Groetjes, Een wanhopige moeder
Wat een drama! Zoveel huilen is echt niet normaal. Ben je al je hem bij de huisarts geweest? Cb is er alleen maar voor voednsadvies en vaccinaties. Ik zou echt met hem naar de ha gaan en een en ander eens gaan uitsluiten, zoals bv een ontstoken slokdarm door de reflux of een KMA. Sterkte
O ja en zon klein babietje kun je gerust de hele dag dragen die verwen je nog niet. Ons zoontje heeft de eerste drie maanden ook extreem gehuild, maar ik droeg hem op een gegeven moment de hele dag bij me, hij had echt behoefte dichtbij me te zijn
Huilt hij ook als je hem niet weglegt maar gewoon tegen je aanhoudt? En daar laat slapen? Ik droeg mijn kinderen net als Purk de eerste tijd vrijwel de hele dag (draagdoek), dan sliepen ze lekker. Deed ik ofpapa dat niet dan huilden ze de hele tijd. Duurde de bevalling lang?
Hoi, Dit verhaal is heel herkenbaar voor mij. Mijn zoontje is nu ruim 7 weken en tot vorige week was het precies hetzelfde. Ik ben vorige week naar de huisarts gegaan en heb een verwijsbrief naar de kinderarts geeist. Heb ook veel contact gehad met het consultatiebureau hierover. Maar die konden mij hier ook niet mee helpen. Het is niet normaal als een baby niet kan genieten van zijn fles. Een baby hoort met smaak zijn fles leeg te drinken en daarna voldaan en ontspannen te zijn. Ik kan nu woensdagochtend bij de kinderarts terecht, dus ben heel benieuwd. Ik ga me in elk geval niet laten wegsturen omdat mijn zoontje er wel goed uitziet en niet afvalt. (wat voor de huisarts redenen waren om me weer eens terug naar huis te sturen) En ik moet eerlijk zeggen, je kindje de hele dag bij je dragen in draagdoek omdat het niet wil slapen vind ik eigenlijk niet echt van toepassing hier. Het zal best helpen (want dat hielp hier ook wel), maar daarmee haal je de oorzaak niet weg, want je kindje heeft gewoon wel ergens last van, anders zou hij niet zoveel huilen en moeilijk doen met zijn fles. Hier heb ik trouwens op eigen initiatief een pak nutrilon pepti gekocht en mijn zoontje reageert hier redelijk goed op. Hij valt nu wel goed in slaap overdag en maakt wat meer een tevreden indruk. Het drinken van zijn fles gaat nog steeds niet geweldig, maar hij is zich niet meer zo aan het overstrekken of verslikken tijdens het drinken. Heel veel succes meid, en twijfel niet aan jezelf, vertrouw op je moedergevoel!
Hier hebben wij ook de eerste weken geen slaapjes overdag gehad en veel huilen. Daarbij hielp de draagdoek super. Alleen savonds lag ze in haar bedje vanaf de laatste fles. Maar ik zou als ik jou was even langs de HA gaan, blijkbaar is er misshien toch meer aan de hand.
Hey, Wij hadden precies hetzelfde allen begon het bij hem de 2e week, na veel gevraagd te hebben bij het CB en veel onzin antwoorden gehad (vind ik) ben ik naar een osteopaat geweest, hier heb je geen verwijzing voor nodig en word deels vergoed (bij mij dan). Bij de osteopaat kwam eruit dat hij een beetje vast zat in zijn nekje en daarom zo tegenwerkt met drinken....na 1 behandeling is hij een voorbeeldig kindje geworden Ik ben daarna nog 1 keer geweest en alles is goed wellicht is dat een optie voor jou??
Hier ook een beetje t zelfde... Behalve het constante huilen.. Maar wel 'vechten' met drinken.. Op de helft ongeveer slaan met zn armen.. Hoofd van links naar rechts.... En volgens t cb... Jaa hij geeft duidelijk aan dat ie genoeg heeft.. Uhu natuurlijk na 70cc En daarbij als je voorbij komt met een spuugdoekje oid eet hij t bijna op.. Hij heeft dus nog wel honger... Ondertussen drinkt hij wel al weer 2 van de 6 flesjes ongeveer leeg... En bij de andere laat hij meestal 40/50 staan.... Maak er dan ook maar geen gevecht meer van.. Ik wacht even probeer het nog even.. Zo niet dan maar niet.. En anders is t mooi meegenomen.. Maar heb dus helaas geen tips voor je
Bedankt voor de tips allemaal. Ik ben inderdaad ook bij een osteopaat geweest en die beweerde dat er een nekwerveltje niet helemaal lekker zou zitten omdat hij tijdens de geboorte zijn sleutelbeentje heeft gebroken (is nu helemaal genezen overigens) 3 behandelingen gehad en vrijwel geen verbetering. Ben nu volledig overgestapt op dat hele dure spul van de apotheek: Nutramigen (20 euro per busje 400 gr) hij vind het dus echt vies en protesteerd zodra hij 100 ml opheeft (van de 150) ik stop dan ook maar gewoon. Sinds 3 dagen leg ik hem eigenlijk alleen met slaapzak in bed (trappelzak) ipv ingebakerd, hij heeft graag iets in zijn handje een doekje of een knuffeltje. En ik moet zeggen het gaat eigenlijk "ineens" best goed. Hij heeft overdag redelijk geslapen tussen de voedingen door telkens minimaal een half uur (dat is meer dan ooit) soms zelfs 1,5 uur. Daarna leg ik hem in de box te "spelen" Als dit zo blijft prima....maar als ik over 2 weken nog zo'n protest krijg of het huilen neemt weer toe ga ik ook naar ha en vervolgens naar kinderarts. Bedankt nogmaals voor alle tips en adviezen
Waarschijnlijk krijg je de voeding nog niet vergoed. Zou ik wel regelen met huisarts of moet dat via de kinderarts?
Volgens CB moet ik het 4 weken gebruiken (a 60 euro per week) voordat ze een machtiging kunnen schrijven en dan krijg ik het met terug werkende kracht vergoed. Dus nog even volhouden, ben nu een week bezig Vandaag heeft ie praktisch heel de dag geslapen. Vanmorgen proefochtend bij kdv (volgende week gaat ie definitief) en hij heeft daar in bed een dik uur geslapen en vervolgens in de hangmat weer een half uur. Toen gegeten en ik toen kwam ik hem ophalen en in de kinderwagen weer in zeer diepe slaap..tot de volgende voeding. Nu ligt hij weer in bed, ongelofelijk!! Ik zou me bijna zorgen gaan maken of dit wel goed is...raar hoor die stilte in huis