wanneer starten met ovulatietesten onregelmatige cyclus?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door FH90, 23 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FH90

FH90 Niet meer actief

Hallo allemaal,

In mei 2013 ben ik gestopt met de pil. Hierna ben ik 'ongesteld' geworden.

Mijn eerst volgende echte menstruatie was op 21 oktober.
    Daarna 13 december (54dagen) en nu net ongi geweest, vanaf 15 februari. (50dagen).

Erg lange cyclussen dus en geen pijl op te trekken.. Nu heb ik 2 doosjes ovulatietesten gehaald maar heb geen flauw idee wanneer ik hier nu mee moet starten..

Ik zit nu op dag 9 van mijn cyclus..

Graag jullie advies:(

2. FH90

FH90 Niet meer actief

:(Niemand??

3. Miepje2

Miepje2 Lid

4 feb 2014
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn cyclus was na het stoppen met de pil (begin november 2013) ook niet meteen weer op de rit. Mijn eerste echte menstruatie was op 19 januari 2014 en ik had twee weken daarvoor eigenlijk stomtoevallig een ovulatietest gedaan, die dus positief bleek.

Ik ben toen ongeveer 9 dagen na de eerste dag van mijn menstruatie weer gaan testen omdat ik dacht "nu zal het wel in de pas lopen". Nee hoor! Pas op vrijdag 14 februari een positieve ovulatietest in handen (dus ws een cyclus van rond de 42 dagen).

Als ik jou was en je zeker weten je ei wilt vinden, zou ik gewoon beginnen na rond de 9/10 dagen na de eerste dag van je laatste menstruatie. Risico is dat je gek wordt van erg lang testen, maar je hebt wel meer inzicht in je cyclus. Wie weet loopt die gewoon nog terug qua aantal dagen.

4. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Hier ook een onregelmatige cyclus, vorige ronde heb ik mijn ei dus gemist met testen.
    Wil komende ronde al meteen beginnen op dag 8 of 9 ongeveer en even heel mijn cyclus bijhouden zeg maar, om te kijken wanneer mijn ei is.

Succes!

5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier pas gestopt met de pil , dus nog maar in ronde 1
    Op dag 9 ben ik begonnen met ovu-testen, die geeft altijd lichte streepjes ofwel niks, 't is heel afwisselend maar heb nog geen knaller gehad :s Vraag me af waar mijn ei blijft!
    Heb al spijt dat ik er nu al mee begonnen ben want ik maak mezelf gek :D

6. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Ik hoop dat je goedkope testjes hebt gehaald, want waarschijnlijk moet je lang doortesten. Ik zou als ik jou was op dag 14 na de eerste dag van je menstruatie beginnen en dan 1x per dag een testje doen net zolang totdat je positieve test in handen hebt. Het kan dus zijn dat je 30 dagen aan het testen bent en dan pas een positieve test hebt. Een idee om dan ook per dag op te schrijven of je veranderingen ziet in je afscheiding. Wellicht kan je dan in de toekomst schatten waar je eisprong er aan zit te komen en dan alleen rond die periode testen. Zo heb ik het ook een tijdje gedaan. Als mijn afscheiding veranderde begon ik met testen en vond ik een paar dagen later mijn piek. Inmiddels zoveel ervaring :( dat ik nu zonder ovulatietesten, maar gewoon door naar mijn lichamelijke veranderingen te kijken mijn eisprong kan bepalen. Mijn cyclus varieert trouwens tussen de 30 en 42 dagen.

7. FH90

FH90 Niet meer actief

Allemaal bedankt voor de reacties..
    Ik laat het nu even op z'n beloop aangezien er ineens mega drukte op het werk is voor mij ivm ziekte van een collega.. De cyclus stress kan ik er even niet bij hebben:( Hopelijk duurt deze ronde niet zo snel. En dan er maar goed voor gaan de volgende ronde.

In ieder geval fijn (niet voor jullie natuurlijk) te horen dat er meerdere zijn met lange cyclussen en weinig ritme.. pff frustrerend.....

Deel Deze Pagina