Beschuit met muisjes en koffie/thee en daarna wat fris of iets dergelijks. Bij ons is het wel 'gewoon' om bedankje mee te geven. Wij hebben een glazen beertje met zakje doopsuiker en een kaartje
De zogenaamde give-aways. Ik vind ze onzin. Bij ons trouwen hebben we het wel gedaan. Maar tegenwoordig schijnt het bij elk feestje te horen om iets te geven aan het bezoek. Zo hadden we bij de eerste verjaardag van de oudste ook een kleinigheidje klaarstaan. Nadat de laatste weg was zag ik ineens die gezellige schaal met weggeefdoosjes Daarna nooit meer gedaan.
ik vind beschuit met muisjes zelf dus echt helemaal niet lekker. Bij de eerste had ik cakejes versierd met blauwe hagelslag en een vlaggetje wat ik zelf gemaakt had met de naam erop. Ik had ze ook uitgedeeld op mijn werk en nu 3 jaar later hebben sommige van mijn collega's nog steeds dat vlaggetje op hun buro staan (zegt meer over hun schoonmaakdriften dan over hun blijdschap over de geboorte, maar goed ik vind het leuk om te zien). Voor de tweede ben ik net zoiets aan het verzinnen. Voor volwassenen vind ik van die give-aways echt weggegooid geld, niemand zit op van die prullaria te wachten. Om kinderen die langs komen iets kleins te geven vind ik vaak nog wel kunnen.
Aangezien ons zoontje zowel Belg als Nederlander zal zijn wil ik beide tradities in ere houden dus beschuit met muisjes en suikerbonen. Verder zal het wat van de visite afhangen, mijn zus heeft een heel feest gegeven met veel eten en drinken dus ik kan het niet maken om mensen die helemaal vanuit B komen met een beschuitje terug naar huis te sturen.
Ze mogen de baby bewonderen. Dat vind ik al een kado op zich En ik ben van plan taart met muisjes te maken ipv beschuit. Maar dat zeg ik nu he
Wij doen het wel. Als is het maar voor de 13 kindjes van mijn broers en zussen en kinderen van vrienden. Gewoon, omdat ik het leuk vind
Hier was ik van plan cakjes te maken en dan met muisjes als topping,het is toch beschuit geworden,veel te druk en uitgeput om zoiets te doen.en dan ook nog eens terug naar het ziekenhuis omdat ze te geel was,pff nu gaan het gewoon weer muisjes worden en voor fam die van ver komt ook wat te eten erbij zoals soep en broodjes tussen de middag voordat ze weer aan de lange rit naar huis beginnen.maar die waren ook langer onderweg dan bij ons op kraamvisite.
Koffie met beschuit met muisjes, ik denk niet dat kraamvisite iets anders verwacht dan de bekende beschuit met muisjes....
hier nog een Belgje en hier hoort het er inderdaad bij dat de mensen die de baby komen bezoeken (thuis en in het ziekenhuis) suikerbonen mee naar huis krijgen grappig toch altijd om te lezen dat twee buurlanden zo verschillend kunnen zijn
Gewoon een bakkie met een beschuitje of stuk geboortetaart Alleen de kids hebben leuke traktaties op school
Hier worden er ook altijd kraambedankjes gegeven aan het bezoek, gewoon iets kleins leuks. En beschuit met muisjes
Wij hebben geen beschuit met muisjes gegeven. Ik vind dat zelf niet te eten. Ik heb leuke pluche en plastic blauwe sleutelhangers (hondje) met blauwe suikerbonen gegeven.
Ik denk dat ik straks iets van cupcakes of taart maak van tevoren en die doe ik dan in de vriezer, dan hoeven ze er alleen maar uitgehaald te worden als de baby er is. Dat is voor bij de koffie. En er zal ook wel beschuit met muisjes zijn voor de liefhebber. En omdat ik het zelf leuk vind om zakjes oid te maken met iets lekkers of iets leuks als bedankje denk ik dat ik dat ook nog doe. Maar dat is puur alleen omdat ik dat zelf leuk vind om te maken en niet omdat het hoort. Hier in NL in ieder geval niet. Maar je ziet het wel steeds meer overwaaien vanuit Belgie.