schema 2 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door takhen, 28 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Klinkt misschien gek hoor, een schema voor een bijna 2-jarige :)
    Ik heb natuurlijk ook al een schema en dat loopt best goed maar mijn dochter wil 's avonds steeds slechter slapen dus ik denk dat ik haar middag slaapje eruit moet gaan halen (dat is vaak nog maar een uurtje) of 's avonds later naar bed
    Ook eet ze 's avonds vaak niet met ons mee omdat mijn man pas om 18.30 thuis is en zij dan al bijna richting bed gaat.

Wie wil haar schema even posten :)
    En dan dus met name: hoeveel slapen jullie kindjes nog overdag en hoe laat gaan ze naar bed 's avonds
    En hoe doen jullie dat met mee eten

Eva krijgt nu vaak een potje als ze niet mee kan eten met ons en daar wil ik vanaf :)

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

hoi
    ze draait gewoon met eten met ons mee.
    Als we laat eten krijgt ze rond vijf uur nog een crackertje.
    Maar wij eten vaak optijd en laat is meestal 1 x per week.

Ze slaapt hier 1 1/2 uur en gaat rond half 8 naar bed.

Kan jij niet gewoon eerder met haar eten en je man daarna pas? Het is niet gezellig maar lost wel het potjes probleem op.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier geen vast schema, maar gemiddeld ligt mijn zoontje om 20.00 uur in bed en slaapt gemiddeld 10,5 per nacht en 2 uur overdag.
    Gisteren lag hij er om 19.30 in en heeft hij 11 uur geslapen.

Ik kijk altijd hoe hij zich voelt. Soms is hij eerder moe aan het eind van de middag en eten we dus wat eerder. Wij eten trouwens nooit voor 18.30 uur.

4. adi

adi Niet meer actief

Maar misschien wil je dochter gewoon nog niet zo vroeg naar bed. Want 18.30uur vind ik nog midden op de dag eerlijk gezegd.

Ik zou geen middagslaap eraf doen, maar gewoon je dochter wat later naar bed brengen. Daarmee bereik dat ze waarschijnlijk beter wil slapen EN dat ze gewoon met jullie mee kan eten.

Hier gaan ze rond 20uur naar bed, en slapen overdag tussen 1 en 2,5 uur (heel afwisselend).

Avondeten doen we ook wisselend. Als ik weet dat we iets eerder moeten eten (rond 17uur) omdat we daarna ergens heen moeten of zo, dan geef ik ze geen tussendoortje 's middags.
    Als we wat later gaan eten (rond 18.30) dan geef ik ze rond 15uur een uitgebreid tussendoortje.

Wij eten gemiddeld tussen 17.30 en 18uur. En ik vind het knap dat je peuter wel wil eten alleen aan tafel. Zou ik hier niet moeten proberen.

5. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Eerder met haar eten is inderdaad een optie maar dan heb ik het slaap gedoe nog niet gehad
    Ik dacht eigenlijk dat ze niet zo gek vroeg naar bed ging maar als ik jullie zo hoor blijkbaar wel hehehe
    En ze gaat zo vroeg omdat ze dat altijd zelf wilde, tot een week of wat geleden
    Vandaar dat we willen gaan veranderen :)
    Bedankt meiden!

6. Maia

Maia Niet meer actief

Fleur is rond 7 uur wakker
    Gaat weer rond 13 uur naar bed
    Wordt tussen 14 en 15 wakker (maak haar om 15 ook wakker)
    Om 19 uur gaan we naar boven, dus meestal ligt ze dan om 19:30 net in bed.

Tot nu toe ging ze dan gewoon nog zelf een uurtje babbelen maar tegenwoordig is het huilen als ze dan moet slapen maar ik denk dat dat een fase is.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Mijn man is pas zeven uur thuis. Ik kook en eet om zes uur samen met Ties, mijn man eet dan later.
    Vind zelf de structuur voor Ties belangrijker dan samen eten met mijn man. Ties houdt ook van gekruid eten en wil dus geen potjes :D

Dus zo kun je het ook heel makkelijk oplossen.

Ik zie trouwens dat het al geopperd is :D

Ties slaapt van 1900-7 a 8 uur en slaapt smiddags ook nog 2-3 uur. Hij wordt over een week 2 jaar.

8. Dana

Dana Niet meer actief

hier een van 2 die om 7 uur wakker wordt, en dan meestal rond half 1 in de middag een uurtje slaapt, dan gaat ze om 19 uur naar bed, ze eet met de pot mee dus als wij laat zijn met eten dan gaat ze later naar bed.

mijn dochtertje heeft echt 12 uur per nacht slaap nodig dus later dan 19 uur naar bed komt hier niet voor tenzij er een uitzondering voor is zoals verjaardag etc.

9. Emme

Emme Niet meer actief

Maar als je man om 7 uur thuis is en jullie dan eten, dan is het toch ook structuur? Wij vinden het belangrijk om altijd met het hele gezin 's ochtends en 's avonds te eten en kiezen daar bewust voor. Dat betekent dus wel dat we wat later eten en mijn oudste pas om 20 uur naar bed gaat. Hij slaapt ongeveer twee à drie uur overdag en krijgt na zijn middagslaapje een uitgebreid tussendoortje. Om 7 uur gaat onze wekker weer. (Voor mijn jongste is de avondmaaltijd nog wel aan de late kant, hij krijgt als wij het toetje eten zijn laatste fles en zijn avondeten als mijn oudste 's middags zijn tussendoortje krijgt.)

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Op de dagen dat ik vrij ben (als ik moet werken moet ze er op sommige dagen vroeger uit) wordt J. meestal rond 6.30u wakker, tussen de middag slaapt ze ongeveer van 1200u-13.00u (als ze eerder moe is, dan gaat ze eerder naar bed, zijn we weg of is ze nog niet moe, dan later, maar ze slaapt meestal zo'n 1,5 tot 2 uur). Rond 17.30u eten we meestal, maar als we later thuis zijn eten we later of als zij erge honger heeft eet ze eerder. Potjes wil ze al heel lang niet meer, dus ik moet dan voor haar apart koken...komt niet vaak voor, dus dan is het vaak iets makkelijks (bv. iets van de vorige avond opwarmen of groente uit de diepvries of iets met pasta ofzo). Rond 18.30u19/19.00u, ligt er aan hoe laat ze moe is, krijgt ze nog een beker melk, gaat ze in bad en daarna gaat ze naar bed.

11. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier als volgt:

- 6.30 uur wakker
    - 7.30 uur boterham en melk
    - 10.00 uur fruit o.i.d.
    - 12.00 uur boterham en sap
    - 12.30 uur slapen
    - 15.00 uur wakker
    - 15.30 uur tussendoortje (krentjes, koekje o.i.d.)
    - 17.45 uur avondeten (eet met de pot mee) en toetje
    - 19.30 uur in bad
    - 20.00 uur fles melk en naar bed

Het is maar een indicatie hoor, het wijkt links en rechts nogal eens af voor wat betreft de tijden maar goed, eigenlijk doet 'ie gewoon mee met ons ritme behalve dan dat hij 's middags dus nog ruim 2 uur (soms wel 3!) uur slaapt en vroeger naar bed gaat dan wij, haha.
    Gaat hier nog prima! En die laatste fles krijgt hij omdat hij niet graag melk drinkt en die warme avondfles nog wel opgedronken wordt. Krijgt 'ie toch wat zuivel binnen he.

12. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Mijn dochter heeft het volgende ritme sinds kort.
    Zij kon haar slaap niet meer pakken 's avonds en was 's morgens rond 6.30 uur wakker en nu in de vakantie vond ik dat erg vervelend ;). Ze sliep 's middags altijd 2,5 uur.

Ze wordt nu 's ochtend wakker om 8.00 uur. Gezamelijk ontbijten, middag eten met alle meiden. 's Middags laat ik haar niet meer slapen, alleen als ze heel moe is. Ze is wel jengelig tussen 16.00 en 17.00 uur. Tussen 17.30 en 18.00 uur gaan we eten met of zonder papa. Ook ik vind dat de jongste voor papa gaat. Om 19.30 uur gaat ze naar bed. Het was wel lekker als ze 's middags sliep want dan had ik even een rust moment.....

13. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik vind zelf ook het ritme van de kleine belangrijker dan dat wij als ouders samen eten maar over het algemeen is het gelukkig zo dat we met z'n allen kunnen eten 's avonds. Sowieso moet ze niet later dan 18 uur eten op kdv-dagen (3 per week) want anders is ze echt te hongerig en te moe om een beetje "normaal" te eten :) Op thuisdagen gaat ze om 13 uur naar bed en dan slaapt ze 1,5 tot 2 uur tegenwoordig. Hier was het ook een tijdje zo dat we met 30 tot 45 minuten slapen al blij waren maar ze slaapt nu dus weer heel goed in de middag gelukkig.
    Alle dagen eten we om 18 uur, soms een kwartiertje later. Rond 19 uur gaat ze naar bed en dan is ze rond 7 uur weer wakker.

Ik moet wel zeggen dat ik meer waarde hecht aan samen met de kleine eten dan mijn man. Hij kan niet koken en op de kleintjes letten tegelijk (hij kan eigenlijk uberhaupt niet zo goed koken, alleen uit pakjes van Knorr en dan laat hij de groenten nog weg ook :)) dus als ik er niet ben, krijgt ze een potje en laat hij eten bezorgen voor zichzelf als ze naar bed is. Eigenlijk vind ik dat niet kunnen maar mijn man is niet zo goed met zulke kritiek ;) dus ik zeg er niet zo veel van. Als hij niet mee-eet, zorg ik altijd dat ik heb gekookt voor mijn dochter en mij en eten we samen. Alleen in uiterste gevallen krijgt ze een potje tegenwoordig, ik vind die dingen echt ZO goor...

14. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Ymke is meestal rond 7.00/7.30 uur wakker. Gaat 's middag rond 12.30 weer slapen tot een uur of 15.00.

Ymke eet altijd rond 17.15 uur (krijgt een potje), daarna eten wij en eet ze meestal nog iets mee (tenzij ze het ivm allergie niet mag hebben). Voor het slapen gaan rond 19.00 uur fruit en dan om 19.30 uur slapen.

Ymke eet vroeg omdat ze het anders gewoon niet volhoudt. Ik kan haar dan eerst een cracker geven en een half uurtje later eten maar dan wil ze weer niet eten. Dus hebben wij voor deze oplossing gekozen.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

2 jaar:

7:00 - 7:30 wakker en 20-30 minuten spelen op de kamer
    7:30-8:00 wassen en aankleden
    aansluitend ontbijten (1 belegde boterham, 125 ml melk, 1 stuks fruit, soms ontbijtkoek of cracker als extra)
    spelen, spelen, spelen
    rond 9:30 drinken (soms cracker, koek of fruit)
    rond 11:00 weer drinken
    12:00 - 12:30 lunch (zie ontbijt)
    13:00 - 13:30 even naar bed / rusten (rustig spelen op de kamer)
    15:00 eruit + drinken en koekje / snoepje
    spelen, spelen, spelen
    18:00 warme maaltijd (altijd vers: 4-5 x per week met z'n allen)
    19:00 naar boven, wassen, tandenpoetsen, verhaal
    soms spelen maar altijd binnen een half uur zelf slapen
    20:30 lichtje uit (meneertje slaapt dan altijd)

De dag werd verder erg gevuld met naar de wc gaan omdat meneertje zindelijk is geworden met 23 maanden.

16. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    's Ochtends ong half 7/7 uur wakker
    Voor 8 uur ontbijt
    Rond half 10 wat drinken en een tussendoortje
    12 uur/half 1 eten
    ong 1 uur naar bed
    ong 3 uur wakker
    na het slapen wat drinken en tussendoortje
    half 6/6 uur eten
    7 uur naar bed

Wij eten dus idd wat eerder, en dan heeft ze nog even een half uurtje tussen het eten en het slapen om wat te dollen. Ze slaapt nog echt wel 2 uur, heel soms slaapt ze niet en dan wordt ze rond etenstijd idd chaggie. Ze eet dan niet zo goed meer.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja het is hier heel wisselend. De ene keer wordt mijn dochter al om 6 uur wakker, de andere keer om 9 uur...
    meestal rond 12 uur leg ik haar op bed en dan slaapt ze 1 tot 3 uur. S avonds leg ik haar meestal rond 7 uur in bed. Vind ik een mooie tijd.

Ik snap wel dat je graag samen met je man eet. Mijn man is ook meerdere keren per week om 7 uur s avonds. De ene keer eet ik met mijn dochter mee en bewaar ik wat voor papa, een andere keer geef ik mijn dochter een potje en eet ik met papa.
    Als je geen potjes wilt kan je toch gewoon van je eigen maaltijd wat bewaren voor de volgende dag? Als ik te veel heb gekookt van iets dan stop ik het ook in de vriezer dat ik dan ipv een potje kan gebruiken...

18. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

wat mij bij sommigen hier opvalt is dat jullie je 2 jarigen iets te drinken geven en daarbij op de klok kijken:(:(:$ mijn kind heeft de hele dag haar beker met drinken binnen handbereik staan;)

verder wordt ze hier rond 8 uur s'morgens wakker,gaat rond 13uur slapen tot 15 uur en s'avonds rond 20/20.30 uur naar bed ,en de rest van de dag zie ik hoe het ons uitkomt qua eten,ik kijk niet op de klok hoor:(:cool:

19. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ons "schema"

Rond 7.00-7.30 wakker worden (op een kdv dag om 6.45 uur)
    Ontbijten-spelen-lunch
    Middagdutje van zo'n 1-2 uur

Rond 18.30 gaan we tandenpoetsen, pyama aan en dan lees ik nog een verhaaltje voor.

19.00 uur is het stil en slapen de mannen (2 op 1 kamer)

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Dat kan ik wel doen, maar dan drinkt ze veel te veel... Ze drinkt namelijk wat ze krijgt, dus als ik haar de hele dag door drinken geef, dan drinkt ze gewoon de hele dag... Dus krijgt ze inderdaad op min of meer gezette tijden drinken of als ze er zelf om vraagt (alleen niet als ze daarvoor ook al drie bekers op heeft), maar niet continu.

Deel Deze Pagina