Dag dames, Ik heb een vraagje over borstkolven. Ik huur al 2,5 maand een Medela electronische borstkolf, omdat mijn kindjes te vroeg geboren zijn en nog niet goed uit de borst kunnen drinken, maar ik ze wel moedermelk wil geven. Het huren van de borstkolf is natuurlijk zonde van het geld, dus ik zit er over te denken om een kolf te kopen. Graag hoor ik jullie ervaringen met borstkolven om 6 keer per dag mee te kolven, dus niet borstkolven voor incidenteel gebruik. Groetjes, Margit
Ik kolf denk ik met dezelfde als jou, heb alleen een enkele ( jij ook? ) Afgelopen weken kolfde ik volledig..... maar ik heb spijt dat ik geen dubbele kolf heb gekocht. Dan ben je in 1 keer klaar.... nu moet ik elke borst apart. Ben dus wel veel tijd kwijt....! Verder is het een fijne kolf, alleen jammer dat ie zoveel lawaai maakt. Misschien had ik achteraf toch liever een geluidloze . Maar ik vind het goed te doen hoor.
Van Medela is de PISA dan geschikt of die handsfree kolf van Medela die is er sinds een paar maanden. Of de Ameda kolf (is goedkoper dan bovenstaande)
Idd is de Pump In Style advanced van Medela geschikt (kost nieuws ongeveer 295 euro geloof ik) en de Nieuwste van Medela de Freestyle (die kost rond de 365 euro geloof ik). Ik heb de medela pisa gehad (alleen is mijn accu kapot) en dit was een hele fijne kolf. Kolfde in 10 minuten in het begin 2 volle flesjes en toen ik het wat af ging bouwen vaak rond de 150 a 200 cc per kolf sessie. Zijn allebei trouwens dubbele kolven. Nu heb ik van iemand de freestyle over kunnen nemen. Maar weet nog niet hoe die werkt.
Hier hoor ik goede verhalen over. Hij is 'maar' 150 euro en veel vrouwen vergelijken hem (of vinden hem zelfs beter dan) de Pump in style van Medela die bijna 300 euro is. Ik ben zelf altijd erg tevreden geweest over de medela, maar had hem geleend van mijn zwangere zus, dus heb nu zelf de Amada gekocht. Ik ben erg benieuwd!!
Ik heb de moter2e hands gekregen en een nieuwe kolfset gekocht.... dit omdat de mijne 2e weken geleden ermee stopte... en een nieuwe kolf kopen ik wel héél erg duur vond voor nog maar 2 maanden kolfrecht Ik kolfde door mijn menstruatie met mijn avent 40 CC en de volgende dag met ameda 120 CC! Behoorlijk verschil hé
in het zh waar ik lag gebruikten ze medela een dubbele kolf. Nu heb ik zelf de medela swing gekocht. een enkele maar ben wel even snel klaar als dat ik het deed met de dubbele kolf. (dubbele was ik in 20 minuten klaar nu met de enkele 10 minuten per borst) Ik ben zeer tevreden met de medela swing.
Ik heb ook de Ameda gehad, maar toen gebruikte ik daarvoor altijd de swing. Ik kon daarom helemaal niet wennen aan de Ameda,misschien doordat ik zo gewend was aan de swing. Ik vond mijn grote cup ( G) ook helemaal niet mee werken, en had altijd beide handen nodig voor ondersteuning. Sommige vrouwen kunnen de kolven in hun BH doen, en dan ondertussen i-netten of een boek lezen o.i.d., dan kon ik absoluut niet. Zat altijd te hannessen met instellen en ondertussen de schilden maar ondersteunen. Na een week van proberen was ik het helemaal zat, heb toen maar een nieuwe Swing aangeschaft. Ik heb nu ook weer een nieuwe swing aangeschaft. Maar ik denk wel dat als je van het begin af aan handig bent met een dubbelzijdige elektrische kolf, het in jouw geval ( 2-ling) echt heel handig is, en dat je minder tijd kwijt bent.
Ik heb toch maar een flexishield erbij gekocht, kan ik afwisselen. Heb tot nu toe de medala symphony gehuurd, maar is een dure hobby. Ben benieuwd deze week als mijn amedakolf komt hoe dit gaat bevallen.
Nynke: Wist je dat je de kosten van de kolf op kunt geven voor de belastingopgave. Bij de inkomstenbelasting. Dat zijn medische kosten. Is wel afhankelijk van je inkomen. Je mag niet over een bepaalde drempel geloof ik heen komen. Je kan dan de kosten voor het huren opgeven, vraag wel als je hem terug gaat brengen naar een bonnetje. Ze hoeven dat niet te hebben bij de belastingdienst, maar soms controleren ze en dan moet je alle rekeningen opsturen. Ik geloof dat het nog ging veranderen maar dat is nog niet zeker. Dus opgeven nu het nog kan zou ik zeggen. Ook de eigen bijdrage van de kraamzorg kan je daarvoor opgeven. Of kijk in je verzekering na of er ook kolfkosten vergoed worden.
Ik heb via marktplaats de dubbele kolf Pump in Style gekocht voor 50 Euro. Nieuwe set borstschilden met flesjes en slangetjes had ik hier nog liggen van het huren van een kolf. Ideaal zo'n elektrische. Ik haal er zeker 50% meer uit nu dan met een handkolf.
Je kunt de Ameda ook huren bij de borstvoedingswinkel in Amsterdam. Bevalt ie niet, dan breng je hem terug. Mocht ie wel bevallen en de huurprijs hoger worden dan de verkoopprijs, dan mag je hem houden.
volgens mij is deze niet te huur omdat deze geen membraan heeft en professionele kolven hebben dit wel.
best goed, al kun je hem niet vergelijken met de symphony. Eigenlijk zou je de ameda en pisa moeten kunnen vergelijken. Ik vond de pisa te duur om nieuw aan te schaffen en 2e hands durf ik deze niet te kopen.