geven jullie je dreumes mee,een dagje uit met bv je zus?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door diaan1982, 8 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ligt eraan wie en waar naar toe en hoe de rest van de week is. Maar als zus met hem naar een dierentuin wil en hij hoeft niet lang in de auto mag hij gewoon mee hoor! of naar een speeltuin of zwemmen of weet ik wat. Daniel gaat daar van genieten, dat weet ik zeker!

2. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    het gaat hier wel om een kindje wat net 1,5 is geweest he,kijk als hij 3 is ofzo zeg ik ook gaan met die banaan.
    maar heb een beetje moeite met loslaten.(hij is nog zo klein!)
    begrijp me niet verkeerd,hij hoeft echt niet 24uur per dag bij me te zijn,hij gaat ook 2 keer in de week naar het kdv,en 1keer per week naar opa en oma.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn zusje heeft mijn kids nog nooit gehad maar als ze graag zou willen zou het wel mogen hoor (ze woont op ruim 2 uur rijden dus is vooral lastig). Mijn kids zijn 14 maanden en bijna 3 maar ik vertrouw mijn zusje er wel mee.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wat kan er mis gaan? (afgezien van een ongeluk maar dat kan iedereen gebeuren).
    Dat ie veel huilt of "oververmoeid" raakt? Dat is meer iets waar zij last van gaat hebben dan he...
    Mijn zusje heeft ook geen kids en ik weet niet of ze het goed kan inschatten... ik zie haar ook nog echt geen kids krijgen.
    Maar van mij zou ze mogen hoor. Mijn kids zijn gek op haar. En ik weet dat ze haar best zou doen.

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik zou er ook geen probleem mee hebben. Juist gezellig en ook wel speciaal om leuke dingen met je tante te doen.

Samen diertjes kijken en als hij moe is, kan hij toch een dutje doen in de wandelwagen/buggy

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Pas als ik haar uit kan leggen dat mama zo weer terug komt en wat ze gaat doen enzo. Anders niet.

Wel gaat ze gerust mee naar de winkels of de bibliotheek ofzo, maar das allemaal in de buurt.

7. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ik zou Esmée echt een dag mee geven aan mijn Zusjes/ouders.vertrouw hun voor 1000% en Esmée ziet hun ook bijna iedere dag. Maar als 't voor jou mie goed voelt moet je het niet doen en het gewoon er over hebben.

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zou het niet zo snel doen, maar dat heeft ook met de leeftijd te maken. Zoontje is ook bijna 20 maanden en die vind ik te jong voor zo'n hele dag. Mijn dochter daarentegen zou ik zo meegeven (4jr). Mits ze het zelf zou willen;)
    Vanaf een jaar of 2,5/3 kunnen ze zelf een beetje aangeven wat ze willen en zijn niet zo doodmoe na een dagje dierentuin of whatever.
    Ik zou zelf dus nog een poosje wachten. Over een jaar is het ook veel leuker, voor beide partijen;)

9. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Ja hoor hier ook geen probleem, mijn ouders hebben haar bijvoorbeeld met 17 maanden een dagje meegenomen naar de efteling. Hebben allemaal een superdag gehad en op de terugweg in de auto heeft ze heerlijk geslapen. Al eerder is ze trouwens met andere opa een dagje naar de dierentuin geweest, dit is ook prima gegaan. En dan heb ik ook echt een dochter die van regelmaat houdt maar zo af en toe een dagje gaat prima.

Wel alleen met mensen die ik volledig vertrouw en waarbij mijn dochter zich goed voelt.
    Maar gaan opa en oma dan nooit een dagje weg als ze 1x per week oppassen?

10. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik denk dat dit ook vooral ligt aan het kind zelf..
    Als hij echt nog zijn middag slaapje van 2,5uur nodig heeft en jij je er niet goed bij voelt moet je het gewoon niet doen.
    Ik kan begrijpen dat ouders met een heel 'makkelijk' kindje dit sneller zullen doen dan met een 'moeilijk' kindje.
    Daarnaast ligt het natuurlijk ook aan hoe jij je als ouder erbij voelt.

Ik zou het niet kunnen, niet alleen omdat ik me er niet goed bij voel.. Maar ook vooral omdat Mira te prikkelbaar is.
    We zijn vandaag bijvoorbeeld naar een verjaardag geweest en het was enorm druk. Ze vertikt het nu om te gaan slapen terwijl ze al sinds 12.00 wakker is.. Daarnaast is ze erg op mij gesteld en zou ik het niet fijn vinden als ze een hele dag (of Middag) zonder mij is.. Maar dat is natuurlijk mijn mening

11. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Mijn zoontje is met 1,5 met mijn zus en haar vriend naar de dierentuin in Rhenen geweest. Vanaf ons is dat een dik uur rijden en ze heeft ook geen kinderen, maar ik vertrouw haar voor 100% met mijn kind. Mijn zoontje heeft toen een geweldige dag gehad. Tussendoor is hij nog een half uur in de buggy in slaap gevallen en op de terugweg in de auto heeft hij ook geslapen.
    Die keer was ook de eerste keer dat hij met hun een hele dag ver weg ging en tuurlijk vond ik het ook wel een beetje eng om hem mee te geven met de auto. Heb ook zelf het auto stoeltje geinstaleerd in hun auto en ze hebben me een sms gestuurd zodra ze er waren en toen was het ook goed en kon ik het los laten.

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik zie het probleem niet.

Ik denk dat hij een super leuke dag heeft met je zus.
    Geef je zus een lijstje mee, met wat ze moet doen.
    Laat haar even zien hoe ze hem veilig in de auto kan vast maken, en het komt vast helemaal goed.

( en waarschijnelijk bij een lang stuk auto rijden zal hij in de auto ook nog wel slapen, zeker op de terug weg na een drukke dag)

Mijn zwager en schoonmoeder nemen die kleine van mij ook wel eens mee een dagje naar de dierentuin, of op bezoek naar een tante of zo. Hij vindt dat harstikke leuk. En dan lopen ze slaapjes net ff anders, daar zit ik niet mee hoor. En hij is pas 7 maanden.

13. Karoke

Karoke Niet meer actief

Niet doen als het niet goed voelt, anders zit je waarschijnlijk een hele dag met een slecht gevoel. Gewoon beginnen met een keertje en paar uur ergens in de buurt en dan weet je meteen, op een heel wat makkelijkere manier voor jou, of het werkt.

Ons zoontje is trouwens nog maar 2 keer ergens geweest zonder dat een van ons er bij was en dat voor nog geen half uur lang. ;)

14. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Geen idee hoe het kindje van TS in de auto is, maar onze zoon slaapt echt nooit in de auto. Al niet meer sinds hij 6 maanden was ofzo. Toen wij met hem naar Dolfinarium waren geweest en hij compleet op was, heeft hij de hele weg naar huis (1 uur en 3 kwartier) volledig wakker naar buiten zitten kijken. Dat hele 'slapen in de auto' geldt dus zeker niet voor ieder kind ;)

15. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik heb daar niet zoveel problemen mee. Als Robyn het ook wilt dan mag ze haar zo meenemen. Geld ook voor mijn broer, schoonvader en vriendinnen/vrienden.
    Robyn gaat sowieso altijd 1x in de week naar opa en dan gaan ze naar ballorig, zwembad of het sprookjesbos ofzo. Alles met de auto en het gaat altijd heel goed!

16. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hoi,
    ik geef Sietse niet mee omdat ik hem ook te jong vindt,en ook omdat hij zijn slaap in de middag nodig heeft.
    Ik ben er gewoon erg moeilijk mee,het is onze zoon en daar willen wij graag zelf die leuke dingen mee doen,nu is het ook wel zo dat mijn 2 broers beide geen kinderen hebben,en ook totaal niet weten wat er mee te doen een hele dag....

Deel Deze Pagina