Ja, dat soort dingen inderdaad. Daar gaan je haren recht van overeind staan. Maar alleen al het feit dat jullie meiske er wat van zegt tegen jou geeft al aan dat jullie het m.i. goed doen, ze vindt het nl. niet "normaal". Enne, mijn kleine Doerakjes zijn ook geen engeltjes hoor, maar we blijven maar zo consequent mogelijk opvoeden in de hoop dat het ooit wel z'n vruchten afwerpt!
Anouk krijgt appelsap, sisi frizzr (aardbeiendrank) en milk &fruit, maar dit laatste is omdat ze geen melk lust. Ze heeft wel eens per ongeluk fanta op, maar omdat het prikte vond ze het (gelukkig) niet lekker. Ze krijgt echt pas koolzuurhoudende dranken als ze daar de leeftijd voor heeft en eerder niet. Dus mijn antwoord is absoluut NEE! Liefs, Duveldraakje
Ik heb voor soms gekozen. Keld drinkt altijd grenadine, water of chocomelk (lust geen melk meer), maar af en toe krijgt hij cola. In tegenstelling tot de meeste kinderen hier, is hij wél gek op cola en zou liever niets anders drinken. Van mij krijgt hij het alleen op 'speciale' momenten. Om de maand ofzo, mag hij met ons naar de frituur (manlief en ik eten zelf minstens 1x in de week frieten, maar dan ligt hij al in bed), is hij ook dol op en dan krijgt hij zijn glaasje cola. Ja, lekker ongezond, maar hij gaat niet sterven van eens frieten te eten. Bij een verjaardag of bij de grootouders krijgt hij ook al eens cola. Als je hem vraagt wat hij wilt drinken zegt hij meestal zelf dat hij cola wilt, maar dat wilt mama niet!
@Adi: waarom is koffie perse slechter dan cola trouwens? in beiden zit te veel caffeine.. maar in cola ook nog eens een hele berg suiker ben wel nieuwsgierig nu (wil altijd alles weten als het gaat over eten/gezond.. ) overigens.. over onbeschofte kindjes gesproken.. Gister kwam in de supermarkt de mevrouw van de worst naar me toe en zei "dat vind ik zo leuk he! ze vraagt NOOIT om een worstje.. terwijl de meeste kinderen vanuit de deuropening in 1x doorrennen naar de slagerij en dan net zo lang zeuren tot ze wat krijgen" En ja.. ze zegt ook altijd netjes dankuwel
Ik wil daan wel eens om een uur of 4 2 of 3 slokjes cola od sinas geven. Maar dat komt omdat het dan zo aan het inkakken is en echt van mij meer in slaap mag vallen. Maar verder krijgt hij het niet.
hij heeft wel eens een slokje geproefd , hij mag (bijna) alles proeven maar verder niet. Zijn gezicht vertrok gelijk door de bubbels haha. Verder drinkt hij limonade,melk sap. Heel soms fristi oid (1x id 2maanden ofzo) en ook hij is gek op koffie. dus zo soms mag hij 1 theelepeltje
Hier heel af en toe een slokje maar echt geen hele beker voor haar om op te drinken ... en als we eens bij mac zijn mag ze ook een klein bekertje fris maar ze vraagt voor de rest ook niet echt erom , vind ranja nog prima hier ook soms een slokje of restje koffie , heb ik ook geen moeite mee ..