Ik heb ze overigens wel in huis, dezelfden als die Roodkapje net post. Maar heeft ze nog maar 1x gehad ofzo. Ik ga eens bij de hema kijken voor die diksaplollies, lijkt me wel wat. OVerigens mag ze hier ook niet lopen als ze zoiets in handen heeft. Ik zet dr met het fruithapje ook het liefste in dr stoel, zodat ik dr handjes schoon kan maken voor ze iets anders dan de kinderstoel er onder smeert
hier heel soms een lollie maa dan is het op de psz laatst was ik daar al boos op de juf had ze een lollie gekregen en toen kwamen de ouders de kids ophalen liepen veel kinderen gewoon met de lollie rond ook iris sindsdien macht ze van mij daar geeen lollie meer eten alleen thuis en dan bij mama zittend op de bank zelf koop ik ze niet
mijn dochter krijgt ook wel is een lollie. ze mag der niet mee rondlopen of spelen dat weet ze maar blijft ook wel netjes zitten omdat ik hem anders afpak en weggooi. mijn dochter mag bijna elke dag wel een snoepje uitzoeken en mijn zoontje heeft ook al een keer aan een schuimblokje gelikt. tja snoep bestaat nu eenmaal en wij komen bij veel ouders met kindjes waar ze ook snoep zien etc en ja tis niet goed maar dat is zoveel niet. laat ze maar lekker kind zijn en daar hoort zo nu en dan een snoepje bij
Hier alleen als ze op de bank stil zit en dan zit er nog naast hahaha ook niet echt gezellig snoep eten als mama de hele tijd zit op te letten Dan maar een spekkie o.i.d
Nee, geen lollies hier in huis. Zijn genoeg alternatieven vind ik. Er stond laatst in de nieuwsbrief van ons kdv of ouders die trakteren geen lollies of ander speel- en of snoepgoed als traktatie willen geven wat niet bij de leeftijd past. Mijn dochter komt ook wel eens thuis met piepkleine speeldingetjes, levensgevaarlijk. Snap die ouders ook niet zo goed, mja
Hier is het 1x voor gekomen dat ze een lolly kreeg. Dat was omdat we heel erg lang moesten wachten ( plotseling) en ik had alleen een lolly in me tas zitten. Ze moest in de buggy blijven zitten zodat ik kon zien wat ze er mee deed. Verder krijgt ze ze echt niet. Hier zijn ze op de psz niet toegestaan om te trakteren. Kauwgom en lolly's dus, ook als ze met 1 van de 2 binnen komen gaat dat direct in de prullenbak vertelde de leidster.
Hier krijgt onze peuter heel af en toe een lolly, waar ik dan wel bij blijf. Wat vinden somige van jullie eigelijk gevaarlijk aan het geven van een lolly? Dit vroeg ik me af..heb wel een idee hoor, maar vind het niet gevaarlijker dan het geven van bv een rozijntje of een stuk appel of banaan. Deze kunnen namelijk ook in het verkeerde keelgat schieten.
Lolly nog niet gehad.. Zou ze van mij wel mogen, maar alleen als ze dr mee zit. Lopen vind ik dood eng, als ze valt en het in dr gehemelte komt, of in dr keel, brr. Ze heeft wel eens een snoep speentje gehad, wel als ik dr bij ben, ben veel te bang dat het "los" schiet, in haar keel. Maar dat vond ze wel lekker.
omdat de bolletjes vaak plotseling loslaten.... en met lopen kan heel het zaakje in de keel schieten....een banaan is zacht en appel wordt als het goed is gekauwd en is peutertje meer op bedacht dat het los in de mond zit... met tandenborstel mag peuter bijvoorbeeld ook niet lopen..... Vroeger ooit op resque 911 gezien dat kindje gevallen was met tandenborstel en deze was dus in zn keel geschoten verder zijn lolly's (zoals algemeen bekend) een stuk slechter voor de tanden als ander snoepgoed, omdat de lolly lang in de mond zit. Mijn peutertje snoept ook wel eens hoor....en dreumes ook (ben niet anti-snoep), maar lolly's.... nee vind ik echt niets...
Mijn oudste krijgt ook af en toe een lolly, maar ik probeer het wel te doen op een moment dat hij even rustig zit. Als hij gaat lopen of rennen moet hij de lolly neerleggen. Wij geven er ook wel eens eentje in de auto, op een lange rit, dan is hij tenminste even zoet ermee. Hij was trouwens ruim 2,5 toen hij het voor het eerst kreeg, in de zomervakantie.
Mijn zoontje heeft al wel een keer een lollie gehad, hij vond het heerlijk. Is ook eigenlijk geen snoep gewend en was dus extra bijzonder. Maar ik heb er niet zoveel problemen mee, er kan altijd wel iets gebeuren.
Nathan heeft wel eens een lollie op. Maar dan zo'n kinderding. Een heel kleintje, langwerpig die in 2 hapjes op is. Daar zie ik het probleem niet zo van in. Die eet hij als wij er bij zitten. Zo'n groot ding vind ik een beetje eng. Maar goed, ontaard zijn we toch al. Hij heeft een keer ergens tussen de bank 50 cent gevonden ( denk uit mijn broekzak gevallen )en heeft die in zijn mond gestopt Dat ding bleef dus in zijn strotje hangen, hij werd ook al een beetje blauwig. Gelukkig kon ik 'm er zo uitmeppen, had naderhand wel een hart verzakking. Maar goed, ze kunnen overal in stikken. Doodeng eigenlijk.
Persoonlijk vind ik lolly's geweldig als we ergens moeten wachten. Ze zijn goed van pas gekomen in de wachtzaal van de gyn, waar een uur wachten geen uitzondering is. Mijn zoon is nogal nerveus en kan niet stilzitten en zal geen uur met een boekje of een autotje zoet zijn, met een lolly dus wél, toch eventjes . Dan zit hij ook gewoon neer en zijn tanden zullen huis niet rot worden van in de zoveel tijd een lolly te eten.
Eva krijgt geen lolly's, maar niet uit principe ofzo, we hebben ze gewoon niet en ze krijgt ze ergens anders ook niet aangeboden. Snoepjes is ze hier ook pas gaan krijgen toen ze het in een winkel aangeboden kreeg. Zo zal het met lolly's ook wel gaan, ik haal ze in ieder geval niet in huis, thuis krijgt ze eigenlijk geen snoep. Als ze wel een keer een lolly krijgt, mag ze 'm best hebben, maar ze moet er wel mee blijven zitten dan. Met ander eten ben ik niet zo moeilijk als ze ermee zou lopen (op het kdv zijn ze daar wel heel streng in, als ze eten is dat altijd aan tafel), maar dat schiet niet meteen in haar keel als ze zou vallen, een lolly of snoepje wel.
Vindt je die dingen dan te klein voor je dochtertje? Het verschilt wel erg per kind, Eva (even oud als jouw dochter) mag van mij gerust met kleine dingen spelen, ook met geld enzo (in haar spaarpot/portemonnee), ze stopt het al een tijdje niet meer in haar mond.
Echt dol ben ik ook niet op lolly's, geef ze hem zelf nooit. Jesse kreeg er kortgeleden één aangeboden bij een winkel, ze gaven hem zo in de hand, voor ik er erg in had. Ik wou hem ook niet afpakken, dat is toch ook sneu, dus ik heb goed gevoeld of de lolly vast op het stokje zat, en dat was het geval. Toen moest hij in de buggy blijven zitten, en mocht er een poosje aan sabbelen. Na tien minuten heb ik de lolly weer gecontroleerd, maar zat hij nog goed vast. Daarna hadtie er al vrij snel genoeg van, dus hebben we hem ergens in een prullebak gegooid. Opletten blijft het altijd. Sommige stokjes hebben wel zo'n kartonachtig stokje. Die stokjes kun je makkelijk ombuigen, net achter de knots. Mochten kindjes dan vallen met de lolly in hun mond, dan buigt het stokje altijd krom en kan hij niet in de keel schieten.
Esmee krijgt apsoluut geen lollie's , het idee dat zo een bolletje er af schiet, moet er niet aan denken. ben zelf ooit is gestikt in een zwarte wit bal. kwa snoep krijgt esmee alleen schuimpjes,spekjes,ape koppen