Geven jullie je peuter een lolly?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Seth, 12 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.276
    36.123
    113
    Hier ook zeker geen lolly's, maar ik heb makkelijk praten, want mijn zoontje lust geen snoep. Enkel een spekje een keer.

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ja, ik vind dat nog steeds gevaarlijk eigenlijk. Laatst had ze een soort bal met allemaal kleine kraaltjes erin gekregen. Lune stopt ook geen dingen meer in haar mond maar ik durf er niet op te vertrouwen dat ze het echt nooit doet..

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Moet zeggen dat Lune eigenlijk ook nooit echt snoep krijgt. Tenminste niet op 'gewone' dagen. Ze vindt fruit heerlijk en 's middags krijgt ze altijd wel iets anders, maar dan zijn het of liga's of biscuitjes, rozijntjes etc. Zo lang ik haar daar nog gelukkig mee maak komt er geen snoep in huis:D Komt vanzelf wel. Denk dat de 2e het wel eerder krijgt omdat het tegen die tijd ws voor Lune weer normaler is dus volgt de 2e vast ook eerder met snoepen.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Op zich kan je maar beter voorzichtig genoeg zijn inderdaad. Eva had voor haar verjaardag van die dopjes gekregen die je in zo'n wit raster moet doen (geen idee hoe dat officieel heet ;)), dat vond ik toch ook wel wat eng. Maar daar mag ze dan alleen met ons mee aan tafel spelen, dus op zich vond ik het nog wel leuk om te krijgen. Maar ik wil sowieso geen kleine dingen hier hebben rondslingeren, over een paar maandjes ligt er ook een baby af en toe op de grond en ik wil niet het risico lopen dat die iets kleins te pakken krijgt...

5. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Sverre krijgt weleens een lolly en wil die dus niet afgeven als hij hem persoonlijk krijgt. Maar hij mag er dus absoluut niet mee lopen. Hij moet blijven zitten tot hij op is. Of anders wegleggen. Sverre stopt dus wel nog steeds van alles in zijn mond. :( Hoe vaak ik per dag wel niet moet zeggen 'Niet in je mond! Niet rennen met dat in je mond!'. Pff.. Ik dacht dat dat over was als ze eenmaal anderhalf waren... ;)

6. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hier geen snoep en al helemaal niet dat harde snoep zoals lollies. Ooit een verhaal (waar gebeurd) gehoord over mijn oma's tantezegger die werkelijk bijna in een hard zuurtje gestikt is (ziekenhuis, spoed, angst, toeters en bellen). Hij heeft het gelukkig overleefd. Nee, ik zie er de meerwaarde niet van in. Het heeft voor hem en mij geen enkele meerwaarde. Het wordt natuurlijk anders wanneer hij met vriendjes in aanraking komt maar dan is hij waarschijnlijk al lang en breed oud genoeg.

7. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ook hier een lollie mijn oudste 2 krijgen ze ook en tja dan wil Keano ook een lollu.

8. veertje

veertje Fanatiek lid

Stijn is nu net 3 geworden en krijgt af en toe een lollie, hij krijgt ze ook bij traktaties.
    Hij moet dan van mij wel naast me op de bank zitten en blijven zitten maar gelukkig neemt hij maar 10 likjes en is er dan klaar mee :D

Word trouwens tijd dat er weer getrakteerd word op de psz want zijn snoepjes zijn bijna op :D heb sinds begin het schooljaar geen snoep voor hem hoeven kopen, zoveel krijgt hij gewoon met traktatie's (tis eigenlijk heel erg)
    Hij krijgt 1 keer in de 2 a 3 dagen een snoepje dus dan doen we er best lang mee :D

9. Isolde

Isolde Actief lid

9 dec 2008
    211
    0
    0
    rotterdam eo
    Mijn oudste (2jr 8 mnd) krijgt ook geen lolly. Vind het doodeng en ben als de dood dat hij gaatjes krijgt. Zeker omdat tandenpoetsen hier nogal eens dramatisch verloopt. Gelukkig kent hij ze ook niet dus hij taant er ook niet naar :D

10. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    hier ook niet, nu moet ik zeggen dat het haar ook niets zegt maar ik vind het ook gewoon ondingen

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Nee, dat kan ik me voorstellen idd. Lijkt me sowieso lastig als je 2 kids hebt. En dan valt nu het leeftijdsverschil nog mee, dat scheelt. Stel je hebt een kind van 4 of 5 met veel klein speelgoed en een kleintje erbij.. Moet je echt ogen in je rug hebben.
    Mja, als Eva straks 4 of 5 is kan de kleine er nog niet mee spelen bedenk ik me net:D

12. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Jasper heeft net gisteren zijn eerste cocolade paashaas loly op.
    Die durf ik wel te geven. Eet ie zo van het stokje af.
    Maar een gewone loly. Nee laat nog maar even...

13. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Het zijn ook enge dingen, achterneefje van mij is er dus een keer mee gevallen terwijl hij er een in zijn mond had. Ding is door zijn verhemelte geschoten. :( Bloeden, bijna stikken in 't bloed etc. Sverre mag dus sowieso niet lopen/rennen met iets in zijn mond.

14. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik zou niet zo snel van die grote knotsen geven. Je hebt ook van die kleine gekleurde lolly's waar dan een suikerlaagje overheen zit. Die zou ik wel geven.

15. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Nee, ik zou zoiets ook niet durven te geven (en vind het ook niet nodig)...
    Een tijdje geleden kreeg hij bij de drogist een iets harder snoepje (wel zo'n gum ding zeg maar) en dat vond ik al doodeng haha.

16. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Pfoeh, dit is dus precies waarom ik geen lollies geef, waarom mijn dochter niet eens met een soepstengel mag lopen/rennen (blijf maar lekker zitten) en waarom ik haar leer dat ze niet mag rennen met bv een kleurpotlood oid in haar hand. Ik heb dit verhaal ook gehoord maar dan nog een stapje 'erger' (als ik zoiets uberhaupt mag zeggen hoor), namelijk een gezond kindje dat met lollystokje rende, ze viel, stokje door gehemelte, zodanig beschadigd dat ze moet verblijven in instelling voor verstandelijk gehandicapten. Ik werkte daar toen tijdelijk en hoorde het. Had toen nog geen kinderen maar ik was zo geschrokken van het verhaal dat ik het nooit vergeten ben. Ik neem geen enkel risico hiermee.

Amber

17. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ps: ja, ik weet dat een soepstengel niet door je gehemelte kan prikken, maar een soepstengel diep in je keel lijkt me ook geen pretje...

18. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    nee bij ons ook geen lolly's, 1 keer gehad van vrienden. Maar zowieso geen snoep, Alleen kinderkoekjes, rozijntjes,danoontje en vooral fruit en verse groente

19. Seth

Seth Niet meer actief

rozijntjes geef ik trouwens hier ook niet.....

zoontje heeft ze 1x gehad bij vriendin (lang gelee....) en was gelijk zo creatief om ze in zn oren te stoppen......;)
    gelukkig zag ik het gelijk....

nu zou hij dat allicht niet meer doen, maar toch... blijft die ervaring je dan weer bij.....;)

20. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    nee hier kregen ze ook geen lolly's en vanaf een jaar of 6 alleen als ze stil bleven zitten tot hij op was. levensgevaarlijk die kregen.

Deel Deze Pagina