Doorslapen, maar overdag om het uur!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door eefkoekie, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eefkoekie

eefkoekie Actief lid

8 mei 2008
    106
    0
    0
    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem.
    Ons mannetje (vandaag precies 2 maanden) slaapt nu enkele nachten achter elkaar door, maar het gevolg is dat hij overdag nu heel onrustig is en bijna om het uur wil drinken.

Loopt mijn bv nu terug doordat hij zelf de nachtvoeding overslaat?
    Moet ik hem 's nachts wakker maken voor een voeding?

Ik wil hem graag voeden op verzoek maar dit is bijna niet meer haalbaar omdat ik zo overdag geen tijd heb voor mijn oudere dochter.

Begrijp me niet verkeerd, het is uiteraard fijn dat hij doorslaapt, maar ik doe overdag dus bijna niets anders dan voeden.

Hebben jullie tips of suggesties?
    Alvast bedankt!

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Van hoe laat tot hoe laat slaapt hij door? Klokje rond? Dan zou ik voor je gaat slapen nog een keertje voeden en hem tussen 23-ochtend lekker laten slapen.

Lastig dat hij overdag zo vaak komt, maar de kans is groot dat hij overdag aan het regelen is: zo zorgt hij ervoor dat je productie genoeg is voor het alleen overdag drinken. Hopelijk is het dus tijdelijk. Probeer je dochter te vermaken met beeb aan borst of haar een keertje een dagje 'uit te besteden'.

Hier geen doorslapen en ook een periode gehad dat hij heel veel wilde drinken / bij mij wilde zijn. Inderdaad enorm lastig met 1 of 2 oudere kinderen. Hier werkt voorlezen gelukkig erg goed en ze kunnen zich allebei ook goed zelf vermaken.

Succes!

3. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Hay!

Mijn dochter slaapt van 20:00 tot 6:00 (langer als mijn vriend niet moet werken want daar wordt ze wakker van). Merkte dat ik overdag ook minder had daardoor.
    Je lichaam moet wennen aan dit dag en nachtritme.
    Ik kolf overdag na elke voeding hierdoor gaat je lichaam overdag meer aanmaken.
    Doe dit een weekje en je zal zeker verschil merken!

4. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    En denk dat t in combinatie is met 8 weken sprongetje!

5. eefkoekie

eefkoekie Actief lid

8 mei 2008
    106
    0
    0
    Hoi dames,
    bedankt voor jullie reacties.

groetjes eefkoekie

Deel Deze Pagina