geven jullie vanaf 1 jaar gewone melk?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by danili, Nov 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Was t niet zo dat ze halfvolle melk voor 'volle' kindjes adviseren en volle melk voor 'halfvolle' kindjes?

2. manouk

manouk Actief lid

Apr 26, 2006
    291
    0
    0
    Ik geef mijn dochter nog geen halfvolle melk maar opvolgmelk nummer 3.
    Zij krijgt 's ochtends een fles en 's avonds voor het slapen gaan. Ik ben voorlopig nog niet van plan om op halfvolle- of vollemelk over te stappen.

De reden? Ik heb gewoon een beter gevoel bij opvolgmelk omdat er meer voedingsstoffen in zitten dan in gewone melk. (zoals vitamine D).

3. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Volgens mij wel ja ;)

4. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    hier vanaf 11 maanden overgestapt op halfvolle melk
    ook omdat meneertje het niet meer wou hebben en gewone melk wel
    gewoon bij de boterham dronk hij nog melk
    's avonds ook niet meer

5. jessicad

jessicad Actief lid

Nov 2, 2006
    344
    0
    0
    Inge krijgt nu ook af en toe wat gewone volle melk. En verder krijgt ze nog borstvoeding, dus vitamine D geef ik toch al.
    Hier op het cb adviseren ze tot 1 jaar volle melk en na het jaar halfvolle melk. Maar persoonlijk hou ik ook de volle melk voor halfvolle kindjes en halfvolle melk voor volle kindjes variant aan.
    Maar bij mijn schoonouders krijgt ze gewoon halfvolle melk als ze daar is, dat hebben ze toch in huis en ik weet niet wat ze op het kdv hebben. Tot nu toe heb ik nog een flesje gekolfde melk meegegeven. Na haar verjaardag wil ik daarmee stoppen. Ben ik eindelijk van het kolven af.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Stel je niet te veel voor van die extra voedingsstoffen, dat is vooral reclamepraat. Het vult meer, maar dat komt door toegevoeg zetmeel. Niet iets dat ze echt nodig hebben. Je hoeft alleen geen vitamine D bij te geven, maar om vanwege het gemak van geen druppels te hoeven geven 5x zoveel te betalen?

7. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Hoi,

Even terug te komen op Halfvolle melk en volle melk. Mijn meisje is helemaal niet vol, ze is meer een gespierde haring(haha). Bij ons wordt dit advies aan allen gegeven.

Groetjes Monique76

8. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    Hé dus wij mogen ook al bijna overstappen naar gewone melk? :)
    Maandag op cb geweest maar die hebben daar niks over gezegt...

9. tienagemum

tienagemum Actief lid

Nov 18, 2007
    241
    0
    0
    student
    Ok dit gaat over men zus haar beebje!

Net 1 jaar geworden en krijgt 's morgens nog melk (poedermelk) en 's avonds voor het slapen gaan nog melk (poedermelk) ...

na het wamr eten krijgt ie koude thee!

Xx.

10. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik ga dan opvolgmelk 3 geven , want anders moet je ze geloof ik nog het 1 en ander aan vitamines bijgeven

11. skatje22

skatje22 Actief lid

Sep 16, 2006
    197
    0
    0
    Sem krijgt nu 's ochtends 250 ml koeienmelk met brinta erin en 's avonds een flesje opvolgemelk.

Ik mocht van mij CB vanaf 1 jaar gewone melk geven, dus dat heb ik toen ook maar gedaan, over halfvol of volle melk hebben ze niets gezegd dus Sem krijgt gewoon halfvol wat wij ook drinken.

12. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    tot een jaar moeten ze flesvoeding en dan gewone melk. Je mag door gaan maar tot 1 jaar mogen ze geen koemelk. Ze kunnen allergie krijgen en het is nog te zwaar voor ze.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hee moet Tamer al in dienst :D ?

Kinderen zonder verhoogde kans op allergie mogen vanaf 9 maanden al dagmelk hoor. De eerste tijd aangelengd met een beetje water. Het verschil tussen de eiwitten in standaard opvolgmelk en dagmelk is zo klein dat ze van allebei even moeilijk of gemakkelijk een allergie opbouwen. Opvolgmelk valt zwaarder omdat daar zetmeel door zit. Daarom zie je vaak dat kinderen die slecht eten veel meer gaan eten zodra ze geen opvolgmelk meer krijgen.

14. judithteresa

judithteresa Bekend lid

Jul 2, 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    oh ik geef ook de dreumes melk van puleva(spaans merk) en nee is niet 5x duurder, scheelt iets van 50 cent met de gewone melk. maar idd, ze eet niet echt geweldig..maar goed dat kan ook door de tandjes die aan het doorkomen zijn komen?

ga maar eens een tijdje gewone melk proberen, kijken of dat verschil maakt?

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou de ingredientenlijst eens goed lezen. In elk land is de opvolgmelk weer een beetje anders (in Frankrijk zit er bijv meer suiker door dan in Nederland en meer smaak(vanille). En je kunt het gewoon eens proberen.

Wel prettig dat het prijsverschil in Spanje minder groot is!

16. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Misschien een gekke vraag maar zou je je kindje ook (deels) soja melk kunnen geven?

En wat is eigenlijk het verschil tussen opvolgmelk en dreumesmelk?

17. cindypascal

cindypascal Actief lid

Sep 26, 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    Rowin krijgt vanaf 1 jaar gewone halfvolle melk, op het cb zeiden ze dat er buiten vitd. niks extra's in opvolg melk zit, ze vond het zonde van het geld en zou het nooit adviseren. we kregen het advies om halfvolle melk te geven omdat kinderen vanaf 1 jaar sneller dik worden van volle produkten.(hij is nu absoluut niet dik eerder te mager) Ik geef hem wel op advied van het cb. vitd. druppels gewoon vanaf een lepeltje(leert hij meteen medicijnen innemen) De vitaminen zijn voor de weerstand.
    Tot voor kort bestond er nog niet eens opvolg melk, het is allemaal nieuw om meer geld in het laadje te krijgen, was laatst op het journaal...
    Het is natuurlijk iedereen zijn eigen keuze, maar het scheelt echt heeeeel veel in de kosten....

Groetjes Cindy

18. missX

missX Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    1,226
    0
    36
    indy drinkt hier vanaf dat ze de opvolgmelk heeft ook niet graag meer een fles. Vanaf ong. 7,5 maand drinkt ze alleen sochtends nog een papfles en giet ik smiddags wat opvolgmelk over haar boterhammetje maar daar houdt het mee op ...s aovdns voor het slapengaan wil ze ook niks meer. Ik geef haar wel extra andere melkproducten zoals yoghurt en ik doe ook al wel eens wat gewone melk geven..dat vind ze wel lekker. Zodra ze een jaar is gooi ik die opvolgmelk de deru uit haha..ze zal er niet om rouwen weet ik nu al. Vind m zelf trouwens ook zo smerig ruiken / proeven dus ik begrijp haar wel haha. En oja ik ben wel extra vit. d gaan geven op mijn eigne inzicht hoor want van het CB krijg ik steeds van die tegenstrijdige adviezen. Ik geef haar gewoon 5druppeltjes per dag zodat ik zeker weet dat ze voldoende binnenkrijgt.

19. judithteresa

judithteresa Bekend lid

Jul 2, 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    waar is die extra vit. d dan voor? hier word het helemaal er niet bij aangeraden, ook bij gewone melk niet?

20. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    Yildiz was 11 maanden toen ze normale melk kreeg en ze moeten dan nog min 500ml krijgen.
    Yildiz drinkt veel meer op een dag.

Share This Page