geven jullie vitamine d of niet???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tulip, 2 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

geven jullie vitamine d??

1. ja

2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

de vraag zegt al genoeg denk, ik ben benieuwd hoeveel mensen vitamine d bijgeven en dan bedoel ik vooral de mensen met kindjes die halfvolle melk krijgen. Want ik geloof dat baby's die bv krijgen ook vitamine d krijgen he??? Mij gaat het nu vooral om de oudere kindjes.
    o ja, en het allerbelangrijkste, wil je ook aangeven waarom wel of niet??

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja, omdat het tot 4 jaar aangeraden word.

3. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Sinds kort zit hij op 2 a 3 flessen per dag, dus ga er weer mee starten.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij geven onze kindjes geen vitamine d druppels. De oudste twee hebben het de eerste ong 7 weken wel gekregen, daarna gestopt. De jongste heeft het nooit gekregen.

Wij geven geen vitamine d druppels omdat wij vinden dat je met gevarieerde voeding en voldoende daglicht ook aan voldoende vitaminen komt ;)!

Maar de oudste twee krijgen nog wel kunstvoeding, dus helaas krijgen ze het toch gezien het hier standaard aan is toegevoegd ;). Jongste krijgt sinds kort 1x per dag kunstvoeding en dus ook waar vit d aan is toegevoegd.

Liefs, Hanneke!

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    hier ook zo.

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ja, maar ik vergeet het wel af en toe :)

7. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hier ook!

8. Sidei

Sidei Actief lid

26 mrt 2008
    188
    17
    18
    Litouwen
    Nee, omdat ze visolie krijgt en daar zit al vitD in. Voorheen kreeg ze gewoon vitD (op advies van HA).

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hier nu niet omdat het in de kunstvoeding zit. maar zo krijgt ze daar denk ik te weinig voor. Bij hoeveel cc moet je wel vit d geven?

10. tulip

tulip Niet meer actief

o ja, tis misschien wel zo netjes dat ik zelf ook reageer.:) Wij doen het dus niet, om de reden die hanneke al geeft. Hier werd het overigens ook aangeraden door het cb, maar ik ben dan zo'n eigenwijze moeder die graag ook wat onderzoek doet.;)
    En ben (samen met de HA) tot de conclusie gekomen dat wij het niet nodig vinden. Maar ik ben benieuwd wat de beweegredenen van anderen zijn.

11. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    In de wintermaanden geef ik het wel ivm onvoldoende daglicht. De rest van het jaar vinden wij het niet nodig aangezien hij dan meer dan genoeg buiten komt. En verder eet hij heel gevarieerd met voldoende vette vis, halvarine etc.

12. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, omdat mijn dochter van bijna 3 bijna geen melk drinkt en weinig boter en vis eet daarom vind ik dat ze vit. d nodig heeft. Jongste van bijna 1 niet, omdat die nog volop opvolg melk krijgt.

13. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik ga het eerst niet en wilde het ook niet geven.

maar op advies van mijn moeder geef ik het alleen in de maanden met een r(wintermaanden) omdat ze dan toch te weinig zon uurtjes krijgt (ook al komt ze elke dag buiten)
    zomers niet. moet toegeven, denk er niet elke dag aan hoor.
    ze krijgt ook goed gevarieerd eten, maak me er geen zorgen over

14. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hier ook alleen in de wintermaanden.

15. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Thije kreeg de eerste 6 maanden ook geen vitamine D, omdat ook wij vinden dat hij door voldoende zonlicht en lekker buiten zijn al voldoende krijgt. Hij kreeg toen borstvoeding. Helaas moest ik na 6 maanden overgaan op kunstvoeding en daar zit het standaard aan toegevoegd.

Ik weet nog niet tot wanneer hij zijn flesjes nodig heeft (krijgt er nu nog 3 a 4 per dag, 180+5), maar hij krijgt voldoende gevarieerd eten. Hij is nu al gek op makreel bijv.!!! Boter moet ik wel aan denken hoor, om dat op zijn boterham te smeren, omdat ik het zelf ook niet gebruik....;)

16. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Hier de helft van de tijd omdat ik het vaak vergeet en het niet heel nodig vind omdat ze als het weer een beetje meewerkt voldoende buiten komt en ook gevarieerd eet.

17. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hier hetzelfde.. En tot voor kort kreeg onze meid een behoorlijke hoeveelheid Bambix granenpap, waar ook vitamine D in zit..
    Ik vraag me wel af, in welke voedingsmiddelen zit al vitamine D?

18. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik mis het antwoord: wisselend.
    Ik kijk naar de dag. Is ze veel buiten geweest dan niet.
    En ze drinkt hier soja peutermelk en daar is vit D aan toegevoegd en teveel Vit D is ook niet goed heb ik gehoord.
    Best vreemd maar sinds het lekkerder weer is en ik ook vaker buiten kom zijn opeens haar schrale plekken weer weg. Ik geef het dus nu al zeker 1 mnd niet meer....

19. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik wel omdat het aangeraden wordt tot 4 jaar en niet voor niets! Daarom ga ik ook niet eigenwijs doen en geef ik het gewoon hoewel mijn zoontje echt gevarieerd genoeg eet. Goed voor de botten en tandjes ed dus waarom niet?
    Ook komt ons zoontje niet elke dag een dik uur buiten.

Ons CB adviseerden dit te geven als je minder dan 500cc KV geeft. In het geval van 10 druppels per dag:
    400-500cc: 2 druppels
    300-400cc: 4 druppels
    200-300cc: 6 druppels
    100-200cc: 8 druppels
    0-100cc: 10 druppels
    Ik geef nu volledig halfvolle melk en geef de totale dosering.
    (Soms wil ik het wel vergeten hoor...)

20. Chubby

Chubby Actief lid

26 nov 2006
    203
    0
    0
    mama
    Katwijk aan zee
    omdat ze nog opvolgmelk krijgt en daar genoeg in zit.

Deel Deze Pagina