geven jullie vitamine d of niet???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tulip, 2 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

geven jullie vitamine d??

1. ja

2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik ben er toevallig deze week mee begonnen omdat we met gewone melk gestart zijn.

Moet echter wel zeggen dat ik na het lezen van het artikel op de borstvoedingssite er wel over aan het nadenken ben!!

2. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Ik gaf bijna 12 maanden bv en daarom ook vitamine D. Daarna is ons meisje naar halfvolle melk overgestapt en eigenlijk blijf ik gewoon vitamine D geven, het is hier een soort avondritueel geworden: badje, pyjama aan, bekertje yoghurt en een lepeltje vitamine D druppels. Ze adviseren ze tot 4 jaar geven en dat zijn we van plan om te doen - kost weinig moeite en veel positief effect (sterke boten en tanden).

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Hier geef ik wel vit D (als ik eraan denk, vergeet het ook wel eens).
    Dit omdat hij minder dan 500cc kv krijgt. En omdat hij geen yoghurt etc kan krijgen ivm koemelkallergie en daarom vis pas vanaf 1 jaar mag krijgen.

4. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    O ja en 's ochtends krijgt Lisa een gehakte multivitamine tabletje door haar pap - ben ik in de winter begonnen ivm veel verkoudheid en in principe lust ze het wel, daarom blijf ik gewoon geven. Zelf neem ik ook multivitamine complex de hele jaar door.

5. mol81

mol81 Niet meer actief

Hier wel vitamine D. Vijf druppels per dag door het toetje. Omdat het CB het zei. Zal wel goed zijn, tenminste daar vertrouw ik maar op.

6. adi

adi Niet meer actief

ben benieuwd wat ze dan hierover roepen...

7. adi

adi Niet meer actief

Ik geef nog geen vit D omdat de kindjes nog meer dan 500cc opvolgmelk drinken.

Als we overstappen op koemelk ga ik wel vit D geven. Puur omdat in Nederland onvoldoende zonuren per jaar zijn om een klein kind voldoende te voorzien van vit D.

In de zomer natuurlijk wel, maar dan smeer ik mijn kinderen in tegen verbranding, en daardoor wordt nog minder vit D opgenomen door de huid.

8. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    de jongste krijgt het nog niet
    de oudste wel in pil vorming, dit omdat het aangeraden word dus gewoon doen altijd na het toetje krijgt hij het (soms word het wel eens vergeten in het weekend b.v, maar meestaal zegt jelle wel "mem piltsjes") jelle krijgt ook geen melk dit lust hij absoluut niet hij kokhalst dan telkens hiervoor in de plaats krijgt hij karnemelk met een beetje ranja er door heen

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Adi, het heeft met het daglicht te maken en niet perse met de zonuren. Dus in principe kan een kind dat ook voldoende krijgen in de winter, alleen ben je dan vaak onvoldoende buiten.
    Verder kan vitamine D uit o.a. vette vis en halvarine gehaald worden.
    De opname van de vit D uit het daglicht en voedsel waar vit D aan toegevoegd is beter (het lichaam neemt het beter op) dan opname van die vitamine uit een potje. Maar dan moet je wel dus gevarieerd eten en genoeg buiten komen.
    Daarom krijgt mijn zoontje alleen in de wintermaanden vit D.

10. voske

voske Actief lid

15 nov 2007
    228
    0
    0
    ik heb nee ingevuld. heb het wel staan, maar vergeet het regelmatig... slecht zeg!

11. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Wij geven druppels, maar vergeten het ook wel eens een dagje, en soms sla ik bewust een dag over als 'ie lang buiten heeft gespeeld.

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja ik doe het in de ochtendfls voor allebei... elke dag 10 druppels... wordt aangeraden om te doen tot hun 4e jaar...

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja, ik geef het, op extra aandringen van de ha :) (was er eerder een beetje laks in en zei dat tegen hem, maar dat vond hij echt heel slecht)

14. adi

adi Niet meer actief

Ik ben er niet helemaal mee eens hoor. Als het puur om daglicht ging zou vit D niet alleen aanbevolen worden in noordelijkere landen. Heb nog nooit gehoord dat je in Griekeland e.d. extra vit D moet innemen. En zij hebben echt niet meer daglicht dan wij (zelfs minder)

En voldoende naar buiten komen is een must, maar buiten midden in een grote stad hoef je bijna niet mee te tellen tegenwoordig.

En vanuit de voeding haal je in het meest optimale geval ong 30% van de benodigde vit D.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

In de landen om het Middellandse zee gebied, speelt het leven zich voor een veel groter deel dan in noordelijke landen buiten af!

16. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Je hoeft er niet mee eens te zijn, maar ik heb het niet zelf verzonnen uiteraard. Het gaat wel degelijk om het daglicht, alleen is het zo dat tussen oktober en maart het slechter opgenomen wordt. Daarom geef ik het wel in de wintermaanden. En zelfs midden in een grote stad krijg je gewoon daglicht (buiten alle andere troep) ;)

17. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Ja, die ja. Je heb ze in sinaasappel en aardbei smaak. En die plurk van mij is inderdaad ook vaak ziek. Maar dat ben ik ook dus hij kan die vatbaarheid wel eens van mij geerfd hebben.

18. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Onze dochter krijgt dagelijks 10 µg vit D.

19. adi

adi Niet meer actief

Hangt van af hoor (totaal offtopic overigens).. het is vooral de indruk die wij als toeristen meekrijgen.
    Mijn nichtje woont in Griekeland en wij zijn een paar keer buiten het vakantieseizoen daar geweest. Die mensen werken ook gewoon op kantoor en de kinderen zitten op de creshe of op school.

Maar totaal offtopic.
    En ik snap overigens wel als mensen hun kinderen zoveel buiten hebben dat ze zeker weten dat het goed komt met vit D.

Ik heb zelf die zekerheid niet, daarom ga ik het ook geven.

20. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb ja gestemd. hij krijgt sinds een dag of 4 vit d omdat hij minder dan 400cc opvolgmelk krijgt en het aanbevolen wordt tot een leeftijd van 4 jaar. ( ik begin voorlopig nog niet met gewone koemelk )

Deel Deze Pagina