Geven van vitamine D aan kind

Discussie in 'De lounge' gestart door kwebbel1984, 25 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Geven jullie vitamine D aan jullie kindjes

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. adi

adi Niet meer actief

tja, je kunt gezond bewegen totdat je een ons weegt, maar 8/12 maanden krijg je daarvan in Nederland GEEN vitamine D van binnen.
    En daarnaast moet je behoorlijke hoeveelheden vette vis per dag eten om de dagelijkse behoefte aan vitamine D uit de voeding te kunnen halen.

Dus je keuze mag best wel prima zijn, maar de redenen slaan kant nog wal..

2. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ja, het werd aangeraden en we blijven het ook elke dag geven tot ze 4 jaar is.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Vit D moet je ook geven bij kV hoor :)

4. muis26

muis26 Fanatiek lid

jaa sorry je hebt gelijk..... die richtlijn is weer veranderd idd.... toen ik stage liep op het CB was het nog niet zo :)

5. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Pff, het verandert elk jaar wel weer. Ik gaf het toen ik nog borstvoeding gaf, daarna niet meer.

6. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Ze raden het niet voor niets aan, ik geef het iedere dag bij in combinatie met multivitamine.

7. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Op het doosje dagravit hier staat, (bij 3 kauwtabletten p.d.) dat er geen extra vit. D bij gegeven hoeft te worden. Zou kunnen dat dat niet bij elke multi vit. zo is.

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    als ik het niet vergat :p nu krijgen ze met regelmaat een multivitamine pil, vraagt de oudste dan zelf om. Alleen in de winter trouwens

9. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hier ook de Dagravit mutlivitamine kauwtabletten zonder extra vitamine d. Ik zal als ik vanavond thuis ben eens uitzoeken hoeveel d er precies in de Dagravits zit. Ik ging er altijd vanuit dat het genoeg was, omdat dit op het doosje staat, maar ik zal het eens checken.

10. Eekhoorn23

26 sep 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hou in de gaten dat je kindje dagelijks minstens 400IE (10 microgram) vitamine D nodig heeft.

In bv zit nauwelijks vitamine D, dus dan moet je bijgeven.

In flesvoeding wordt vitamine D toegevoegd. Dat zou in principe genoeg moeten zijn om 400IE te halen. Maar ik zou toch op de verpakking kijken en dat even uitrekenen.

In gewoon eten zit weinig vitamine D. Te weinig om 400IE te halen. Dus dan moet je bijgeven, in ieder geval in de winter.

Geef je wel een supplement, dan zou ik inderdaad gewoon even op de verpakking kijken of er voldoende D in zit. Zo niet, bijgeven.

Wat oudere kinderen (> 1 jr) mogen trouwens best wat meer dan 400IE per dag.

11. angel229

angel229 Niet meer actief

Ja, aangezien vitamine D nauwelijks in de voeding zit krijgen we dat niet voldoende binnen. Er is heel veel zon nodig om aan de dagelijkse hoeveelheid te komen.

Deel Deze Pagina