tja, je kunt gezond bewegen totdat je een ons weegt, maar 8/12 maanden krijg je daarvan in Nederland GEEN vitamine D van binnen. En daarnaast moet je behoorlijke hoeveelheden vette vis per dag eten om de dagelijkse behoefte aan vitamine D uit de voeding te kunnen halen. Dus je keuze mag best wel prima zijn, maar de redenen slaan kant nog wal..
jaa sorry je hebt gelijk..... die richtlijn is weer veranderd idd.... toen ik stage liep op het CB was het nog niet zo
Op het doosje dagravit hier staat, (bij 3 kauwtabletten p.d.) dat er geen extra vit. D bij gegeven hoeft te worden. Zou kunnen dat dat niet bij elke multi vit. zo is.
als ik het niet vergat nu krijgen ze met regelmaat een multivitamine pil, vraagt de oudste dan zelf om. Alleen in de winter trouwens
Hier ook de Dagravit mutlivitamine kauwtabletten zonder extra vitamine d. Ik zal als ik vanavond thuis ben eens uitzoeken hoeveel d er precies in de Dagravits zit. Ik ging er altijd vanuit dat het genoeg was, omdat dit op het doosje staat, maar ik zal het eens checken.
Hou in de gaten dat je kindje dagelijks minstens 400IE (10 microgram) vitamine D nodig heeft. In bv zit nauwelijks vitamine D, dus dan moet je bijgeven. In flesvoeding wordt vitamine D toegevoegd. Dat zou in principe genoeg moeten zijn om 400IE te halen. Maar ik zou toch op de verpakking kijken en dat even uitrekenen. In gewoon eten zit weinig vitamine D. Te weinig om 400IE te halen. Dus dan moet je bijgeven, in ieder geval in de winter. Geef je wel een supplement, dan zou ik inderdaad gewoon even op de verpakking kijken of er voldoende D in zit. Zo niet, bijgeven. Wat oudere kinderen (> 1 jr) mogen trouwens best wat meer dan 400IE per dag.
Ja, aangezien vitamine D nauwelijks in de voeding zit krijgen we dat niet voldoende binnen. Er is heel veel zon nodig om aan de dagelijkse hoeveelheid te komen.