Geverfd haar :-(

Discussie in 'De lounge' gestart door BeertjeY, 10 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    Hallo,

Ik heb behoorlijk veel last van grijze haren.
    (nee heb geen zorgen :p)

Dus ik verf mijn haar regelmatig.
    Eerst de uitgroei en dan de rest van het haar.
    Zoals op de verpakking staat aangegeven.

Ik deed het eerst altijd met "echte"verf.
    Tegenwoordig met hetgeen er in 24 wassingen uit zou moeten zijn.
    Dus niet ;)

De onderkant van mijn haren zijn donkerder dan de rest.
    Bijna tegen het zwarte aan.
    Geeft wel een leuk effect dat wel, maar is niet echt de bedoeling.
    Moet allemaal kastanjebruin zijn, hihihi.

Hoe kan ik dit oplossen?
    Heb wel eens gehoord, om het een paar keer te wassen met head & shoulders. Maar ja, iets houdt me tegen, ook omdat het toch wel een agressieve shampoo is zoals men zegt.

Help, wie kan mij hier bij helpen.
    Wie heeft er voor mij een oplossing zodat mijn haren weer een egale kleur krijgt.

Of is de enige oplossing om het weer te laten verfen bij een kapper?

Dank jullie wel voor het lezen, en de eventuele reacties!!

2. XoXo

XoXo Niet meer actief

#2 XoXo, 10 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 mei 2012
    Ik heb ooit eens bij een kappers winkeltje ontkleurder meegekregen. Waren 2 zakjes die je moet mengen (ruikt naar rot ei) en dan kam je de verf eruit. Zo werd mijn haar weer wat lichter en kon ik het gewoon weer verven. Het maakt je haar dus niet blond, maar haalt de kleur (verf) eruit.

Volgens mij heet het color corrector of zoiets :p

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Een paar maanden geleden heb ik mijn haar ook verpest, ik heb head en shoulders geprobeerd, maar t is niet gelukt.

Dus heb ik (dom van mij) zelf syoss lightener in mijn haar gedaan. Het was een beetje ontkleurt maar bovenkant was oranje en onderkant rood en voor de 2e keer syoss in gedaan, bovenkant wit en onderkant oranje. Weer verf in mijn haar gedaan iets donker natuurlijk en na een paar keer wassen is mijn haar oranje goud achtig. Mijn haar was helemaal verpest. Mijn haar was niet meer zacht en moest kort geknipt worden. Ik wil bruin zonder rood verven, maar ik laat mijn haar even rusten.

Doe dus alsjeblieft niks zelf. Ga naar een kapper of laat het uitgroeien.

4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Head & shoulders is wel wat sterker dan normaal maar zo agressief is het nu ook weer niet hoor. Ik was al 12 jaar mijn haar met head & shoulders en heb een flinke bos gezond haar.

Maar ik zou je wel aanraden om naar de kapper te gaan anders krijg je inderdaad taferelen als Nazli21

5. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ik zou echt even naar de kapper gaan...die kunnen je haar weer egaal maken. Zou er zelf niet aan gaan beginnen (heb 5 jaar in een kapsalon gewerkt...en al zoveel mislukkingen tegengekomen)
    Wat ik je wel kan aanraden is als je naderhand weer zelf wilt gaan kleuren om de uitgroei met echte verf te doen en de rest te laten...of eventueel over de rest van het haar een spoeling te doen!

6. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    dank jullie wel voor de snelle reacties!

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Oh wat erg! Ik moet binnenkort beginnen en ik zie er zo tegen op. Ik heb nog nooit mijn haar geverfd en ik hou zo graag mijn eigen kleur. Ik zie er ook tegenop om voor de eerste keer een kleur te kiezen. Ik ben geneigd om een stukje van mijn haar te knippen en daarmee langs alle doosjes te gaan. Hoe doen jullie dit?

8. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik ben ook erg grijs en verf zelf mijn haar (mijn schoonzusje doet het :)). Ik koop altijd zo'n pakje echte haarverf bij de drogist. Ik heb zo'n kappersbakje en kwast gekocht en gebruik altijd de helft van het pakje verf per keer. Gewoon de helft van de tube en het flesje bij elkaar doen. De rest kan je prima bewaren. Daarmee verf ik dan alleen de uitgroei. Als je de rest ook mee verft stapelt de kleur zich hier steeds meer op en wordt het dus elke keer donkerder.

En tip om iets minder vaak te hoeven verven. Er een paar dagen na het verven highlight is doen, valt de uitgroei een stuk minder op.

Hoe je het nu op moet lossen weet ik niet, maar dit is wel een goeie tip voor de volgende verf sessie. Succes, niet teveel stressen, krijg je alleen maar grijze haren van, hihi.

9. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Zou je toch adviseren om naar de kapper toe te gaan meid!

10. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    d.a. ontkleuring verkopen ze

11. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag

is dat normale ontkleuring???

12. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    wat ik zou adviseren is als je grijs haar hebt en je wilt het perse zelf verven, dan echte verf kopen, spoeling ed dekt niet voor 100% dus nog steeds grijs haar en eigenlijk is al het verf dat je in de winkel koopt zo dat er op een gegeven moment kleurstapeling plaats vind, en dat heb jij nu gehad, punten steeds donkerder en donkerder...
    je kan dus beter, als je een uitgroei hebt de uitgroei verven en dan om de keer de laatste 10min inwerktijd de rest van de verf even door je punten heen kammen, zodat ze iets glans meekrijgen.

maar ik zou je toch echt adviseren om naar de kapper te gaan!

en wat je nu kan doen, ik zou niet gaan ontkleuren, als er warmte in de kleur zat kan het dus oranje achtig worden.
    je kan beter even langst de kapsalon gaan om daar wat lichte lokjes door je haar te laten zetten, en je uitgroei weer weg te verven.

succes!

13. Bri

Bri Niet meer actief

Heb nog geen grijze haren, maar verf mijn haren best vaak.
    Of eigenlijk: laat ze verven, de kapper kan dat zó veel beter dan ik zelf. Heb het vroeger wel zelf gedaan (geen geld voor dure behandelingen bij de kapper) maar het resultaat is wel veel mooier als je het door een profi laat doen.
    zéker als het een keer 'mis' is gegaan, herstelwerk zou ik nooit zelf doen.

Deel Deze Pagina