Geverfd met verf op terpentinebasis

Discussion in 'Zwangerschap' started by Steffie1984, Jun 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Steffie1984

Feb 27, 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik heb een vraagje, want het zit me toch dwars:

Zojuist heb ik een plankje geverfd, met verf die blijkbaar op terpentinebasis was. Normaal heb ik verf op waterbasis maar heb het verkeerde potje gepakt... Er staat wel op dat hij oplosmiddelarm is.

Ik heb hiermee een plankje geverfd, in de garage met de garagedeur open, en ben niet langer dan een half uurtje bezig geweest.

Kan dit nu kwaad voor de baby?:$ Ik ben 27 weken zwanger nu...

2. mysore

mysore Actief lid

Dec 29, 2008
    345
    0
    16
    student
    Gelderland
    geen idee..
    Mijn gevoel zegt dat het niet direct kwaad kan. Mijn man is hier thuis aan het verven op terpentine basis en die geur blijft wel dagen hangen.. daar zit ik helaas ook midden in!
    Ik hoop niet dat het kwaad kan!

3. Goofie

Goofie Fanatiek lid

Jan 23, 2011
    3,005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Volgens mij als je goed ventileerd kan het heus geen kwaad..
    Ik heb zelf de laaste tijd met verhuizen ook het een en ander geverfd.
    Denk niet dat je het elke dag moet doen.

4. Steffie1984

Feb 27, 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, was ook niet van plan het elke dag te doen, haha!

Maar je leest zoveel op internet, dat het gevaarlijk is voor de ontwikkeling, en ga zo maar door...
    Ik denk eerlijk gezegd ook dat die waarschuwingen meer gelden voor mensen die dagelijks met dat soort verf werken, en niet voor iemand die het 1 keer per ongeluk gebruikt, maar ik ben altijd nogal snel ongerust!

5. Jolene

Jolene Actief lid

Dec 10, 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Hallo Steffie!

Ik zou me hier niet te druk over maken hoor.
    Mijn vader is schilder en heeft veel verschillende soorten verf thuis staan. In het verleden gebruikten ze vrijwel nooit verf op waterbasis, tegenwoordig is dat verplicht bij het schilderen van bv huizen. Het is enigszins schadelijk, maar niet heel ernstig (mist je hier goed mee omgaat)
    Het is niet handig om als schilder (en als zwangere) iedere dag te verven met verf op terpentine-basis, maar voor een keer kan dat vrijwel geen kwaad. Zeker niet omdat je goed geventileerd hebt.
    In de toekomst kun je het beste proberen verf op waterbasis te gebruiken, maar dat zul je ook vast wel doen.

Gr van Jolien

6. Melanne

Melanne Actief lid

Apr 16, 2007
    371
    0
    0
    Ik heb deze vraag enige tijd geleden ook aan de verloskundige gevraagd( hierop forum). Ik had ook nog druppels verf op mijn armen en benen die ik met terpetine had verwijderd. ( ja ik weet klinkt dom). Zolang je gewoon goed ventlleerd is er niks aan de hand. En met schoonmaken terpetine gebruiken is niet aan te raden maar is zo,n kleine hoeveelheid dat dit geen kwaad kan. Dus geen zorgen maken hoor!

Share This Page