Hallo dames... ik ben nu ongeveer 6 7 weken zwanger...dat kon de gyn mij niet precies vertellen....omdat hij niet wist wanneer mijn eisprong is geweest bij mijn laatste menstruatie.... ik heb afgelopen dinsdag een echo gehad... maar er was geen hartslagje te bekennen... nou moet ik aanstaande dinsdag weer terug komen om te kijken of het er dan wel is.... wie kent dit verhaal of heeft het meegemaakt ik maak me echt druk erom en denk ook dat het fout zit!!! maar ik verlies geen bloed...ben ook niet ziek zwak of misselijk... alleen af en toe wat lijkt op menstruatiepijn maar dat trekt ook wel weg.. verder slaap ik wel veel...
Het is heel normaal dat er met die termijn nog geen hartactie is waar te nemen op de echo. Daarom wordt er vaak pas een echo gedaan vanaf ca. 10 weken om precies de reden die jij nu aangeeft: dat je je hartstikke zorgen gaat maken.
Hey mermaid.... oke ja ik zou het echt niet weten... ik had echt een gynecoloog die volgens mij niet wist wat die zij... maar ik ben echt benieuwd hoe het gaat volgende week... me duimen die draaien
Volgens mij is het bij een gyn sowieso wel gebruikelijk dat ze al in een vroeg stadium echo's doen (je loopt ook niet voor niks bij de gyn denk ik ipv bij een vk). Maar het is dus echt niks om je druk om te maken.
hey mermaid... ik sta onder behandeling om zwanger te raken heb chlomid geslikt.. maar heb een maandje een time out gehad op advies van de gyn en toen ben ik dus zwanfer geraakt maar heb een vaginale echo gehad... maar goed volgende week dinsdag weet ik meer..en hopelijk goed nieuws dat we het hartje zien kloppe!!
misschien ben je minder dan je denkt. aangezien je ineens spontaan in je pauze zwanger bent geraakt. misschien heb je wel later je ei sprong gehad dan je denkt. of heeft het langer er over gedaan om in te nestelen. meid er zijn heel veel redenen waarom je nog niet een hart actie hebt gezien. niet druk over maken. zo lang geen bloed is het goed. en gewoon genieten en dinsdag een mooie echo zien! liefs
Hey sunlight... nou het is moeilijk.. ik hoop echt gewoon dat alles goed komt en is!! omdat ik echt een rot gyn had... waarom.. ik zal even in het kort uitleggen wat er afgelopen dinsdag is gebeurd... ik had een afspraak bij de gyn om te kijken hoe het met mij ging en zo,...want had een dietiste en een psycholoog omdat ik te graag zwanger wou raken...maar goed....ik kwam dinsdag aan bij de gyn en ik vertelde dat ik zwanger was...ooow zij die op een manier van nou heb je toch je zin...dus ik vertelde dat het afvallen van de baan was nou zegt hij je kan de dietiste gewoon aanhouden...ik had zo iets van oke hoezo moet ik afvallen als ik zwanger ben is niet goed voor de kleine maar goed.. en allemaal pushen en doen die gyn..dus had al geen fijn gevoel meer ( heb echt het idee dat de gyn mij niet moet ofzo) nou dan ga maar liggen zij die...dus ik ga liggen en hij gaat kijken..had een vaginale echo je zag het vruchtzakje alles zitten...maar dus geen hartslagje.... mjaa hij wist ook niet wanneer me eisprong was geweest... nou kleed je maar weer aan...en dan maken we voor volgende week een afspraak..is er dan geen hartje dan is er toch iets niet goed zij hij en dan gaan we de zwangerschap afbreken....nou echt waar ik dacht dat ik door de grond wegzakte daar...en we moesten bij de balie een nieuwe afspraak maken voor aanstaande dinsdag...en we moesten gaan nou het leek net of we een nummertje waren bij die gyn binnen 5minuten stonden we dan ook weer buiten!! daarom dat ik nu dus ook zo in de stress zit.... heb gisteren al het ziekenhuis opgebeld en aangegeven en verteld hoe het versprek tussen de gyn en mij is verlopen en hij had dit dus nooit zo mogen zegge. maar ik maak me wel druk er om omdat hij dat gezegd heeft... mjaa gelukkig heb ik volgende week een andere gyn en krijg ik hem niet meer
Wat een verschrikkelijke hork van een gynaecoloog! Dat had hij inderdaad echt niet zo aan mogen pakken, hij had uit moeten leggen wat hij zag en wat dat voor nu betekent, niet zo kortaf jullie weg moeten sturen met 'als het volgende week nog niet goed is, dan moet 't weggehaald worden'. Jeetje, ik krijg zelfs tranen in mijn ogen van die ongevoeligheid, pff! Heel goed dat je dar nog over gebeld hebt, want dit kan hij echt niet maken. Verder om je enigszins gerust te stellen; het kan inderdaad zo zijn dat je iets minder ver bent dan je denkt, het hartje zal rond de 6de week beginnen met kloppen, dus als het dan nog niet klopt, hoeft dat nog niet te betekenen dat het fout zit. En dat had die gynaecoloog echt wel moeten vertellen! Hopelijk zie je volgende week gewoon een prachtig kloppend hartje en zie je die hork nooit meer!!
Hey Andrea85, ja idd zo zat ik dus ook met tranen in me ogen... kon echt janken....mjaa ik ben benieuwd ik laat het op me afkomen.. maar die gyn is echt een egoischtische ******* laat ik er me maar verder niet te druk over maken... maar zo een kan je dag echt goed verzieken
Die dietiste kan je aanhouden hoor! Niet om af te vallen, maar om niet teveel aan te komen!! Dat bedoeld hij ook denk ik, maar hij bracht het niet echt lekker.... Wat betreft die hartslag: heeft hij het vruchtje wel opgemeten?? Of heeft ie echt verder niets gedaan?? Want een crown rump length zou je kunnen vertellen hoe lang je ongeveer zwanger bent natuurlijk. Beetje gyn meet dat toch even na, zodat je niet zo vreselijk ongerust bent!! Rare vent hoor... Liefs,
Wat spannend voor je!! Weet dat het hartje meestal rond de 6 weken zichtbaar is. Je zit dus waarschijnlijk net rond die termijn waarbij het net wel of net niet zichtbaar is. Kan prima zijn dat je het volgende week wel mooi ziet kloppen! Al kan ik me voorstellen dat het heel spannend voor je is!
Nee heeft ie niet gedaan dus daarom vond ik het al raar.... mja ik denk dat ie haast had ofzo dat zijn afsprake of iets zijn uitgelopen want het was liggen kijken en we stonden al weer buiten liefs
Geen paniek, is heel normaal dat er nog geen hartslagje te horen is. Bij de mensen die het wel hebben gehoord in die begin weken hebben gewoon een mazzeltje gehad.
ok dank je wel...ik maak me al minder druk... ben met van alles en nog wat bezig....afleiding... dus ben beneiuwd thanks!! kus
ik ben echt benieuwd... ik hoop het wel,,, het is al eerder 3 keer mis gegaan namelijk... maar nu voel ik me ook echt anders en zo... dus ben echt benieuwd!!!
met zo'n hork van een gyn kan je je ook serieus af vragen of het niet gewoon aan hem ligt dat je niks hebt gezien. Hij zoekt iets van een paar milimeter in een grote buik.... Dan moet je even goed de tijd nemen en geconcentreerd zoeken klinkt niet echt alsof hij dat heeft gedaan.... Misschien was er dus zelfs al hartactiviteit maar heeft de hork gewoon niet genoeg moeite voor je gedaan... succes dinsdag
Niet te druk maken, ik had een eerste echo met 6w4d en geen hartactie. De week erna met 7w4d gelukkig wel hartactie. Bij mij is het ook drie keer misgegaan ( met 10, 9 en 14 wk) en zie nu mijn banner. Hou hoop.....
Heeey, ja ik hoop echt dat het goed gaat... mjaa niet druk maken is makkelijker gezegd als gedaan....vooral als je zo klote gyn hebt... maar het is gelukkig niet meer zo erg als dinsdag daar ben ik wel al blij om zoek veel afleiding enzo thanks!! Liefs,