hai, ik ben een moeder van een prachtig zoontje van nu 7 maanden. hij is op 26/6/08 10 weken te vroeg geboren. er zijn verschillende onderzoeken gedaan maar men kon niets vinden wat de vroeggeboorte kon verklaren. nu willen mijn man en ik heel graag voor een 2e kindje gaan. maar mijn vraag is: moet ik dit nu eerst vooraf melden bij mijn huisarts? of kan ik wachten tot ik zwanger ben en dan contact opnemen met mijn verloskundige praktijk/huisarts en dan met hun in overleg afspraken maken voor eventuele extra controle in het ziekenhuis? hoe gaat dit nou eigenlijk in z'n werk? groetjes petty
Hoi Petty, je mag gerust proberen zwanger te worden zonder dat je de vk of HA op de hoogte stelt. Wat wij doen als vk als je bij ons op intake komt is zorgen voor een consult bij de gyn. Er wordt dan doorgenomen hoe de controles verder gaan, wat jullie kunnen verwachten en wat de gyn kan betekenen ovor jullie. Vaak ben je daarna wel bij hen onder controle. Dat gebeurt als je flink prematur bent bevallen vorige keer net als jij. Nu is er bij jou geen insufficientie van je baarmoedemond gevonden, dus die werkt wel goed. Soms is dit namelijk een oorzaak van een vroeggeboorte. Dus begin met je aanmelding gewoon bij je vk, die stuurt je voor consult. Dan bepaal je samen met de gyn of je (gedeelelijk tot een bepaalde termijn bijv)bij hen onder controle blijft of gewoon terug gaat naar je eigen vk. Groetjes Brigitte
hoi Brigitte, bedankt voor je uitleg, duidelijk! we gaan het gewoon weer proberen en tegen die tijd dat het zover is, meldt ik me bij mijn verloskundige praktijk. zou het ergens wel super jammer vinden als men toch tot de keuze komt om mij volledig bij de gyn onder behandeling te plaatsen. maarja dat zien we dan wel weer. nogmaals, bedankt! groetjes, petty