snoep! Echt niet normaal, ik blijf snoepen!! Gelukkig ben ik nog niet heel veel aangekomen, 8 kg tot nu, maar sinds een paar weken eet ik echt de hele dag door zoetigheidjes, zoals snoep en chocola. Zou dit nog kwaad kunnen voor de baby of voor de zwangerschap? En waar eten jullie je gek aan??
Poeh, helaas heeeeeeeeel herkenbaar! Heb in mijn eerste zwangerschap constant zin gehad in frieten en ijs. Natuurlijk niet steeds aan toegegeven maar wel vaker gegeten dan ik niet-zwanger zou doen. Ik denk dat het meer " vervelend" voor jezelf is (sneller aankomen) maar niet zo'n kwaad kan voor je kleintje als je er ook maar voor zorgt dat je je vitamen en mineralen voldoende binnen krijgt. Een week lang frieten eten en niets anders lijkt me dus niet zo'n strak plan!
zeg dat nou niet!!!! ik kan geen bak roomijs laten staan in de winkel...zooooooooooooo lekker eigenlijk hou ik helemaal niet van ijs, maar nu vind ik het heerlijk!! mmm heb nu ook wel zin in een beetje roomijs eigenlijk
Aardbeien milkshakes! Normaalgesproken vind ik deze niet eens lekker, maar nu wel En krentenbrood. Groetjes, Svenja
hmmm, de docent van mijn zwangerschapscursus zegt ieder week dat het erg slecht is voor jezelf en je kindje om veel te snoepen. Vind het erg overdreven, maar toch voel ik me nu telkens schuldig. Ben nu echt aan het opletten en pak fruit als ik zin heb om te snoepen.
Snoep, Waterijs vooral die goedkope staven zooo lekker. fruit. Gelukkig geef ik mij er niet altijd aan toe. maar op z'n keer is het lekker nu weer in de vriezer 2 zakken van die 12x waterijsjes liggen hmmm.
Nog even nergens aan helaas. Ik lust wel graag pasta op momenten dat ik het binnen houd. Bij mijn dochter was ik gek op Haribo. En Sinasappelsap drinken tijdens het eten van chocola..
Daar had ik bij mijn eerste zwangerschap ook last van. Kon zo 10 waterijsjes per dag eten, meestal 2 tegelijk.. En slush puppy's! Ik heb toen ook veel overgegeven, dus zo kreeg ik wel voldoende vocht binnen. Nu heb ik niet iets speciaals waar ik veel trek in heb. Maar ik ben eigenlijk de hele zwangerschap misselijk geweest en het gekke is dat pizza's juist het beste vielen... Dus die heb ik wel meer gegeten dan normaal, maar niet elke dag..
Ik snap natuurlijk wel dat teveel snoepen niet gezond is, maar wat zegt jouw docent dan precies?? Ben ik wel nieuwsgierig naar
Oh ja, waterijs gaat er ook goed in! Maar roomijs ook en milkshakes (van de mac!) ook wel errug lekker..... Heb aan het begin van de week een grote zak autodrop gekocht (bij de Kruidvat, 750 gram ) en die is dus nu bijna leeg.... in 3,5 dag dus zo'n zak weggewerkt. Ik vind dat behoorlijk veel. Ik eet ook wel nog de gezonde dingen hoor, gewoon m'n boterhammetjes met beleg, yoghurt als ontbijt, avondeten bevat voldoende groenten, en ik neem verder geen overige suikers tot me (als in de thee of in frisdrank).
Dat de hoeveelheid suiker echt heel slecht is en dat er niet veel slechter is dan veel snoepen voor je kindje.... Heb eigenlijk niet doorgevraagd, want iedereen zit daar met een gigantisch schuldgevoel. Is volgens mij echt zo'n mega gezond type die zelf sowieso niet snoept. Denk zelf dat het allemaal wel meevalt, maar hoor nu steeds haar stem in mijn hoofd, haha. Daarom koop ik geen snoep meer en hou ik het zoveel mogelijk bij fruit of sultana ofzo.
ik eet me rot aan waterijsjes, van die dubbele met 2 stokjes en Festini peer......zo lekker en dat terwijl ik echt niet van ijs houd....zwangerschap doet rare dingen met je
Haha, ja, zwaar irritant Vind het helemaal geen fijn mens. Maar denk wel dat het gewoon beter voor jezelf en voor je kindje is om zo gezond mogelijk te eten. En daar gaat het uiteindelijk toch om. Een keer snoepen kan natuurlijk echt geen kwaad, maar het is denk ik wel verstandig om het een beetje binnen de perken te houden.
waterijs en melk (drink normaal geen gewone melk ). Veel zin in frietjes maar daar mag ik van mezelf niet teveel aan toegeven . Ben normaal echt een zoetekauw maar moet er nu niet aan denken! Ik duik de vriezer weer even in haha!
Denk dat het niet zo'n vaart loopt met dat snoepen! Wel als je een hele zak per dag wegwerkt misschien maar als je gewoon gezond eet en dan in de avond soms wat snoept kan ik me niet voorstellen dat dat heel slecht is. Ik heb eigelijk niet echt iets geks of iets wat ik voorheen nooit at. Wel geef ik wat meer toe als ik trek heb ik snoep dan dat ik vor de zwangerschap deed. Ben tijdens de zwangerschap tot nu toe ook 3 x wat wezen halen bij de mac terwijl ik dat nooit doe normaal (om toch een beetje op de lijn te letten) maar denk dat 3 x in 29 weken nog niet eens zo slecht is toch?!?!
Herkénbaar!! Ik loop normaal NOOIT alleen de Mac in, dat is nogal een grens die ik dan over moet, je zult mij daar nooit in mijn eentje zien..... Tot deze zwangerschap, haha! Ben nu al een keer of 3 alleen naar de Mac geweest, voor een milkshake en een burger of kipnuggets, dus valt nog wel mee. Idd, 3 keer in 29 weken vind ik reuze meevallen!