Alchol na de bevaling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Live, 19 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Live

Live Actief lid

16 jun 2010
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weten jullie toevallig of het wordt afgeraden om kort na de bevalling weer alcohol te drinken? Hoe snel na de bevalling dronken jullie je eerste glaasje?

2. babymommy

babymommy Lid

28 jan 2011
    31
    0
    0
    Student
    #2 babymommy, 19 feb 2011
    Laatst bewerkt: 19 feb 2011

de dag vn de bevalling had ik in t ziekehuis champagne op
    kreeg de fles als kraamkado een glaasje had ik op

3. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Bij de eerste: week na de bevalling (dochter lag in couveuse en ik werd door verpleging de kroeg in gestuurd om te ontspannen haha)
    Bij de tweede: Een dag na de bevalling ;)

4. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    dat ligt eraan.
    Als je borstvoeding geeft,mag je zeker tot je kindje half jaar of een jaar(afhankelijk of je na 6 maanden op fles over gaat) is geen alcohol drinken,omdat het dan bij het kind binnen komt.
    Geef je meteen de fles,dan mag je eigenlijk meteen na de geboorte alcohol

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou eerst effe rustig aan doen. Je bent het waarschijnlijk niet meer gewend en door de vermoeidheid en eventueel het bloedverlies van de bevalling, kan het nogal verkeerd vallen. Een klein glaasje champagne om de geboorte te vieren kun je vast wel doen, maar ik stond dan al wel gelijk op m'n kop.

Met BV: na 3 uur is de alcohol van één glas weer uit je bloed, en dus ook uit je melk. Als je graag iets alcoholisch wilt drinken, doe dat dan direct na een voeding (als je kind tenminste al wat langere tijd tussen de voedingen laat). Je kunt ook kolven en ervoor zorgen dat je alcoholvrije moedermelk voor je baby hebt, mocht het toch een keer niet goed gaan qua timing.

6. m1980

m1980 Bekend lid

6 apr 2008
    549
    0
    0
    In Een Huis......
    Bij de eerste Al na een week ff lekker doorgezakt,en was niet dronken te krijgen:p.
    Bij de tweede een paar maanden een paar borreltjes,en toen hield ik t weer voor gezien.
    En nu moet ik er nog niet aan denken;).

Heb dan ook geen borstvoeding gegeven alleen flesv.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    als je hevige nabloedingen hebt is het af te raden omdat alcohol je bloed verdunt.

Ik had het 2 dagen na de bevalling op, 1 glas rose en ik liep al lallend door het huis :')

8. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier toen Jayro 5-6 maanden was geloof ik.
    Ik gaf bv, maar alcohol wordt inderdaad na 3 uur per glas afgebroken, dus heb gewoon eerst gekolfd en daarna pas na een hele tijd weer live gevoed.
    Bij deze wil ik in Juni al een avondje stappen, dus dan zal ie rond de 3-4 maanden zijn, ga ik op dezelfde manier doen.
    Eerder zou ik er sowieso nog geen behoefte aan hebben. Ik drink sowieso amper.

9. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier eigenlijk de eerste dag dat ik thuis was een lekker glas wijn gedronken. Had ik me al weken op verheugd. Was overigens drie dagen na m'n bevalling.

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Bij Milan na een maand of 5 weer (gaf bv), met oudjaar, één glaasje.

En nu heb ik nog geen alcohol op sinds Isabelle is geboren (ze is nu 5,5 maand), weer bv. Zal dit keer wel met de carnaval zijn dat ik 1 biertje pak ;).

11. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    2 weken erna 2 biertjes maar die schoten er goed in! Zingend zat ik op de bank! (onze vrienden hebben het er nog over......... *zucht*:p)

12. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Op dezelfde dag een half glaasje wijn, heerlijk!!

13. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik heb nog steeds niks gedronken...:cool:

14. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    De dag na de bevalling een heerlijk glas champagne voor mijn neus gekregen! Maar omdat ik toen nog bv probeerde te geven heb ik daar maar een paar nipjes van gehad.
    Na 7 dagen gestopt met bv omdat het niet wou lukken, en toen heb ik 's avonds mijn eerste glas rode wijn gehad sinds 9 maanden. Heerlijk!
    Maar de wijn valt wel anders als vóór de zwangerschap ;) haha kan er niet meer zo goed tegen...

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier nog niks. Maar ben ook niet zo gek op alcohol en mis het ook niet.

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Niet, maar ik dronk voor de zwangerschap eigenlijk ook al vrijwel nooit. Dus ook al stop ik met bv straks dan nog zal ik niet naar de fles grijpen ;)

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

pas iets van een half jaar na de bevalling, ik heb de eerste 5 maanden bv gegeven, en mocht van het verplegend personeel ook nog geen rauw vlees, rauwe melk en rauwe eieren eten toen ik bv gaf.
    Ik drink normaal-gesproken nooit echt veel, alleen tijdens een feestje 1 of 2 wijntjes.

18. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Oooh 9+5 maanden geen carpaccio of biefstuk? Ik moet er niet aan denken.... waarom was dat?

Ik was op woensdag bevallen en heb zaterdag een biertje gehad bij de buren omdat ik die dag uit het ziekenhuis kwam. Hij kwam lekker hard aan haha! Nu drink ik af en toe een biertje nadat ik de late voeding heb gekolfd, niet te vaak hoor, je zal net zien dat ze nog een nachtvoeding wil als je net het flesje leeg hebt :)

Deel Deze Pagina