Hallo, Ik ben bijna 10 weken en zag vanmorgen op de weegschaal dat ik al een kg was aangekomen.....mmmm ik lees overal dat je in princippe de 1ste 3 maanden niets aan komt? Waar gaat t dan heen met mij. Ik moet wel zeggen dat ik dus niet erg misselijk ben geweest en af en redelijk heb gesnaaid. Hoeveel kwamen jullie de eerste 3 maanden aan...en de rest van de zwangerschap uiteindelijk?
De eerste 3 maanden was ik ook al iets van 2 kilo aangekomen. Ik ben nu 22 weken en in totaal iets van 6/7 kilo aangekomen. Ik ben ook totaal niet misselijk geweest. Volgens mij zit het gewicht bij mij echt voornamelijk in mijn buik én mijn borsten . Ik heb niet het idee dat ik verder erg ben aangekomen.
Het is onzin hoor, dat je in principe de eerste 3 maanden niet aankomt. Bij sommige zal dit het geval zijn omdat ze heel misselijk zijn en weinig binnen houden. Ik was niet misselijk en kon dus 'gewoon' alles dooreten. Dat je ca. 2,5 tot 4 kg aankomt in de eerste 3 maanden is geen uitzondering, dus 'no worries'. Per slot maak je in de eerste 3 maanden ook meer bloed aan en groeit je baarmoeder, dat zorgt voor een klein beetje extra gewicht. Je moet maar zo denken, als je niet enorm aankomt is er niks aan de hand hoor .
Ik viel eerst een beetje af, daarna heb ik heel lang allen 4 kg aangekomen en toen ik met verlof ging kwam ik ineens 3 kilo per week aan Ik snap ook wel waarom; verveling eten en weinig beweging.
bij mijn zoontje de 1e 3 maanden bijna 2 kilo. Nu nog niets denk ik, miss heel ietsje. Zegt niets over de rest van het aankomen in je zwangerschap hoor! Ik ben bij mijn zoontje in totaal 14 kilo aangekomen, en de meeste kilo's kwamen aan van week 25 tot week 35.
ehhhhh ik was met 12weken zwanger al 8 kg aangekomen!!!!zit nu inmiddels al op +16kg. maaarrr daar komt wel bij dat ik tegelijkertijd ook gestopt ben met roken, en dat scheeld natuurlijk wel een hoop.
Ik ben 3 kilo afgevallen, niet heel misselijk geweest overigens. Maar bij m'n vorige zw.schap kwam ik na 20 weken pas aan en er was toen geen houden meer aan, oeps... Vooral in mijn verlof ging het hard, maar ik snoepte de laatste weken ook veel. Dus ik verwacht dat zoiets nu ook wel weer gebeurt. (behalve dat snaaien dan, probeer ik niet al teveel te doen hopelijk )
Ik heb ruim een half jaar hormonen geslikt om zwanger te worden, daarvan ben ik ongeveer 10 kg aangekomen.. maar sinds dat ik zwanger ben denk ik ongeveer 1 kg. Maar ik ben blij dat ik zwanger ben, over die kilo's maak ik me geen zorgen, die krijg ik er wel vanaf als de kleine eruit is hihi... ik zou zeggen geniet er lekker van...
Van onze eerste was ik met 18 weken 2 kilo aangekomen. En aan het eind was ik in totaal 15 kilo aangekomen.. Hij woog 4090gr en was 53cm.. en dat terwijl ik een kleintje zou krijgen Het was er allemaal na 2 weken weer vanaf! Van deze zwangerschap nog niks gelukkig, maar het zegt idd niks over het eindresultaat. Ik hoop in ieder geval minder als bij de eerste En zo niet.. jammer..
3 kilo eraf de eerste 3,5 maand. Ach, het kwam er snel genoeg weer bij toen ik niet meer misselijk was. Scheelt heelveel per persoon, en een kilootje zegt niks. Dat kan je ook tijdens een cyclus varieren, of door een dagje wat meer vocht vasthouden, etc. Ik ben echt met name NU aan het aankomen. Halleluja... pfff. Ik sta allang niet meer op de weegschaal, hoe ik in mijn broeken kom zegt al genoeg haha. Maar nogsteeds 'slank-met-toeter' zoals mijn omgeving liefkozend zegt. Komt helemaal goed, eet gewoon gezond en wees blij dat het er niet afvliegt, daar kan je echt slap van worden, want een baby bouwen kost echt energie!
Hier 4 kilo eraf de eerste 3 maanden, door de enorme misselijkheid. Nu zit ik op 13 kilo erbij met 38 weken.
Ja hier dit keer ook niks aangekomen. Maar ik was dan ook echt kotsmisselijk vanaf 6 weken tot nu. Nu gaat het iets beter maar ik eet eigenlijk al bijna 6 weken geen avondeten. Nu nog steeds kan ik 's avonds niet eten.
thanks....zo te lezen valt die kg bij mij dus nog mee. Ja ik word snel dik en voelde me al dik voor ik zwanger was, al is mijn BMI nog steeds zon 23 dus officieel niet te zwaar. ben wel bang erg veel aan te komen wat er niet meer vanaf gaat, maar aan de andere kant alles voor mijn baby! Schrok ook al bij de H&M, heb normaal 42 maar die broeken zaten me erg strak bij kont en benen..... Help dacht ik..... Maar goed, na kerst iig maar btje op eten letten. Moet ik zo ie zo want af en toe is de obsipatie ook niet normaal zo erg...
Ja hoor maak je niet druk. Ik ben nu 18 weken zwanger en 1,5 kilo aangekomen. Om precies te zijn 1,7 ha ha.
Hier elke 4 weken 1,1 kg vanaf de eerste dag van de zwangerschap!! En ik was zelfs heel erg misselijk dus bij mij kwam het ook echt niet van het eten. Tot de 17e week was ik 4 kilo aangekomen en de 4 weken van week 17 t/m week 21 nog eens 4 kilo hihi.
... ik zou trouwens niet teveel op iets als 'bmi' letten nu je zwanger bent. Als je hoogzwanger bent zou je dan opeens 'overgewicht' hebben! Terwijl het voor een gezonde zwangere absoluut niet goed is om te weinig aan te komen bij de zwangerschap, 10-15 kilo is NORMAAL. Ik moet nu een pond per week aankomen ofzo, ik was vrij licht toen ik begon, maar de baby groeit heel hard en dan komt het er vanzelf bij haha.