Ik heb twee weken geleden een miskraam gehad met acht weken. Op 29 juni voor het eerst bloedverlies. Op 5 juli verloor ik het vruchtje. Van mijn VK begreep ik dat we gewoon weer zwanger mogen worden. Maar hoe weet ik nu wanneer ik kan gaan testen/ wanneer ik over tijd ben? Ik heb al een beetje gezocht op het forum, maar kon niet zo snel een antwoord vinden.
Mij werd geadviseerd om de eerste ronde de pil te slikken omdat je drie weken geen seks mag en niet in bad mag etc na een curettage. (Maar daar hoor ik van anderen ook wel andere verhalen over)... Ik heb net mijn eerste cyclus na curettage en maand pil achter de rug. Bij mij was die wat aan aan de lange kant (35 dagen, normaal 30 dagen). Gelukkig wel een eisprong gehad. Denk dat het heel erg wisselt per vrouw. Misschien kun je temperaturen en evt ovutesten doen deze maand? Dan zie je vanzelf wat je lijf doet....
Ik heb geen curettage gehad. Ik heb nog nooit getemperatuurd of ovu-testen gedaan en wilde dat eigenlijk vooralsnog niet gaan doen. Het zou leuk zijn als we direct weer zwanger worden, gaan er niet extra ons best voor doen, maar ik vind het zelf wel handig om te weten wanneer ik mogelijk zwange zo kunnen zijn. Ik ben normaal super regelmatig en weet dus altijd precies wanneer ik ongesteld moet worden, maar nu niet.
Na een miskraam kan je cyclus in de war zijn. Het kan wel zes weken duren voordat je weer ongesteld wordt. Er is dus niet zoveel van te zeggen... Sterkte & succes!
allereerst heel veel sterkte! mijn gynaecoloog vertelde mij dat je nu geen cyclus hebt. deze heb je pas weer als je voor de 1e keer weer ongesteld wordt. dit wil niet zeggen dat je geen eisprong zal/kan hebben. zodra je lijf er weer klaar voor is kun je weer zwanger worden. ze zei ook dat de 1e menstruatie wel tot 3 maand kan duren. nu denk ik wel dat het verschilt per vrouw en ook hoe ver je heen was. ik zelf had op dag 25 weer een eisprong, veel eerder dan de cyclus waarin ik zwanger werd. toen was het op dag 46... ik hoop dat het gauw weer op gang komt voor je.
Dat is dus wel heel lastig. Ikmoet dus gewoon maar af en toe een testje er tegen aan gooien om te zien of ik zwanger ben?
Een testje lijkt mij inderdaad het handigst om te weten waar je aan toe bent. Heb ook een mk geahd, m'n cyclus was altijd heel regemaltig elke 27 dagen, maar na de mk de 1e menstruatie pas na 35 dagen en gehad nu pas de 2e menstruatie na 72 dagen. Heb dus wel regelmatig een testje gedaan om te weten waar ik aan toe ben. Hopelijk gaat het bij jou wat sneller, want dat wachten op ongesteld worden is zo super irritant... sterkte ermee!
@ria81: een tweede cyclus van 72 dagen? Jeetje.... dat is vervelend! Ik heb nu net de eerste gehad van 35 dagen en ik was al blij dat alles weer normaal leek te zijn. Maar ik zie al dat ik dus niet te vroeg moet juichen...
mijn menstruatie kwam 25 dagen na curretage, sindsdien is het wisselend. Het is dus afwachten. Maar er werd mij ook gezegd dat het tot zo'n 6-8 weken zou kunnen duren.
Inderdaad is er niks van te zeggen Ik heb zelf 25 mei een misrkaam gehad. 11 juni had ik weer een eisprong en gelijk weer zwanger. Ik mocht het gewoon weer gelijk 'proberen' van de verloskundige als het bloeden gestopt was. Volgende week de termijn echo.
Allereerst sterkte ermee, want een mk is niet niks. Ik heb in febr. een miskraam gehad en had mijn eerste ongi na 70 dagen. 2e na 50 en nu wachten op de 3e en alweer over de 50 dagen heen. Was voor de mk altijd tussen de 28 en 33 dagen. Hoop dat het bij jou allemaal wat sneler gaat want dit is echt waardeloos.
Jeetje, had niet verwacht dat je cyclus zo van slag kon zijn na een miskraam. Bedankt voor de antwoorden.
Ik heb een missed abortion gehad, op 6 juni kwamen we erachter. Uiteindelijk ben ik op 20 juni gecurretage gehad en net tot mijn grote blijdschap ongsteld geworden. 4 weken erop dus. Ik moest even 1 menstruatie afwachten om weer te proberen. Ik denk dat je op je gevoel af moet gaan en als je denkt dat er iets verandert is, een tesje gaan doen. Dat ben ik ook van plan....
ondanks dat het ontzettend verdrietig is, is het toch ook fijn om alle ervaringen hier zo bij elkaar te lezen. ik heb op 16 mei curretage gehad na de ma. ik ben bekend met PCO en er werd mij verteld dat je na een miskraam soms ineens een goede cyclus kan krijgen. daar hoopte ik natuurlijk erg op, maar helaas nog niet ongesteld geworden en ook nog geen ei gehad.. zit ook al rond dag 60. daardoor heb ik het idee dat het niet mijn lichaam is die van slag is door de mk, maar meer de PCO die zijn werk doet. ieder lichaam is natuurlijk anders, maar ik vind het wel erg lang duren bij sommigen hier! getest op PCO? @allemaal: veel succes
Ik kan me alleen maar bij de andere dames aansluiten. het is niet leuk en heel erg verdrietig en soms frusterend maar ik ga maar uit van "komt goed schatje!" XXX Marinka!