antonius ziekenhuis nieuwegein

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Happy, 27 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    ik heb kans hier voor de bevalling opgenomen te worden.
    is dit bij jullie goed bevallen?
    lag je met meerdere zwangeren op 1 kame
    hebben ze daar wifi?
    moet je de tv zelf betalen of zit dat bij de opname bij?

zou pas rond de 30weken worden maar zit nu dus al met deze vragen haha.

2. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Ik ben er alleen bevallen, ervoor niet gelegen. Wel vanaf 32weken onder controle geweest. Vind de zorg en aandacht erg goed en prettig. Ga voor onze tweede ook naar A.lnatal ipv onze eigen vk, omdat ik mij en de toekomstige kleine daar in goede handen voel.

Je weet dat ze rondleidingen geven? Staat op de website.

3. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Ik ben er opgenomen geweest en je ligt met maximaal 2 personen op een kamer. Het is heel netjes. Wel was het toen zo dat je geen koptelefoon op de tv kon aansluiten en dan kon je dus van elkaar de tv horen. Je kon beter hetzelfde programma kijken als je buurvrouw :) Lieve verpleging verder en een prettig ziekenhuis.

4. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik ga ook voor dit ziekenhuis, wil thuis bevallen maar mocht het nodig zijn, ga ik naar het Antonius toe. Voor mij was de keuze niet zo moeilijk, kon kiezen tussen 2 ziekenhuizen in de buurt. In het Antonius is 24 uur een kinderarts aanwezig, wat voor mij de doorslag gaf. In het andere ziekenhuis moeten ze er een oproepen.

In mijn directe omgeving zijn alle vrouwen die daar bevallen zijn, zeer tevreden over dit ziekenhuis. Vriendelijk personeel, leuke en mooie kamers (mijn schoonzus lag onlangs alleen op een kamer) en een prettig ziekenhuis. Over je vragen of je moet betalen voor een tv kan ik je niet helpen. Ik zag dat ze op de site op zaterdag een rondleiding van een half uur aanbieden, misschien dat ik daar binnenkort nog wel even ga kijken. Dan krijg je de bevallingskamers en de kraamkamers te zien. Schijnt interessant te zijn en wellicht komen dan ook de antwoorden op de vragen die je hebt???

5. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik heb meerdere vriendinnen die hier zijn bevallen en die hadden stuk voor stuk slechte ervaringen. Niet serieus genomen worden in de klachten, geen communicatie, personeel die het allemaal niet zo veel lijkt te schelen.
    Voor mij is dit zh echt een hell no!

6. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ik heb er zelf in december gelegen met overstimulatie en wil zeker hier bevallen.
    De verpleging is ontzettend lief en daarnaast is in dit ziekenhuis 24/7 een kinderarts, een gynaecoloog en een anesthesist aanwezig.

Tv hoef je niet voor te betalen, internet is gewoon met WiFi aanwezig en zelfs je man hoeft niet elke maaltijd te betalen, volgens mij alleen het avondeten. Eten voor jou zit erbij.

Ik heb het afgelopen jaar de afdeling gyn/ferti goed leren kennen daar en ze zijn hier absoluut kundig! Naar mijn klachten is in ieder geval wel geluisterd en dat is ook de reden geweest dat ik direct opgenomen werd.

7. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    bedankt allemaal..
    ik loop voor controlles altijd in leidserein. nog nooit bij nieuwegein geweest. maar met opnames moet je wel na nieuwegein vandaar mn vraag.
    het worden waarschijnlijk meerdere opnamens elke x een paar dagen.
    wel fijn dat je dan samen met iemand op een kamer ligt. en je niet alleen ben..
    zie er erg tegenop maar door jullie berichtjes lijkt het al wat minder..

opname rond de bevalling(ik mag dan niet gelijk naar huis) hoorde ik dat mn man gewoon mag blijven slapen dat is ook fijn.

de rondleiding gaan wij ook doen denk rond de 30weken? of is dat juist te vroeg of te laat?

spannend allemaal. zwanger worden ging al niet van een leien dakje. maar zwanger zijn al helemaal niet.
    snap niet dat mensen zwanger zijn "leuk" vinden..
    en dan zit ik niet eens op de helft

8. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik heb een super ervaring.

Ben opgenomen geweest en uiteindelijk ook daar bevallen. Vriendelijk personeel, tv hoef je niet voor te betalen. Ik lag alleen op een kamer maar dat was omdat het toen rustig was.

Mensen uit mijn omgeving die daar zijn bevallen hebben ook allemaal een goeie ervaring.

9. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Afgelopen zaterdag de rondleiding gedaan en het ziet er echt top uit. Ik ga voor thuis maar mocht het anders lopen dan ga ik voor dit zkh (mijn vk is niet zo te spreken over geboortecentrum woerden en diak in utrecht lijkt me zelf een drama qua bereikbaarheid, ik woon ook in leidsche rijn)
    Om de week is er op zaterdag een rondleiding, duurt iets van 20 min. Je moet je wel even via de site aanmelden. Zou ik doen. Je kunt daar alles zien en vragen stellen.

10. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Ik ben voor alle controles in Nieuwegein geweest geweest en ben er ook bevallen. Ik kreeg een keizersnede en had na de geboorte een kamer voor mij alleen. Ze hebben geen kamers voor meerdere moeders. De tv is gratis. Wifi weet ik niet. Voor de bevalling weet ik het niet. Mij is het goed bevallen. Ik heb geen andere ervaringen in andere ziekenhuizen. Ik heb wel gehoord dat je in het WKZ met meerdere moeders en kinderen op 1 kamer liggen. Dit lijkt me niet heel prettig.
    Ik zal voor de rondleiding gaan dan weet je wat de mogelijkheden zijn. Ze hebben bijvoorbeeld altijd een mogelijkheid voor een ruggenprik. Er zijn meerdere ziekenhuizen waar je dit alleen onder kantooruren kan krijgen.

Mijn tweede wordt ook daar geboren.

Deel Deze Pagina