Wat voor voortekenen had jij?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Cherrylein, Apr 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Voor je bevalling..?

Ik heb de laatste dagen veel steken en véél dik wit slijmverlies. Ik hoop zo dat het eraan zit te komen, want ben het onderhand wel goed zat..

Dus vertel, vertel!

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

ik verloor donderdagsavond wat van de slijmprop, de volgende dag ook nog wat. Zaterdagnacht ben ik bevallen.

3. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Maar hoe weet je dan wanneer je de slijmprop verliest?

4. Jazzie

Jazzie Bekend lid

Dec 6, 2008
    787
    0
    0
    Cherrylein.
    Ik wil je niet teleurstellen.
    Ik was met mijn zoontje 37 + 5 dagen toen ik mijn slijmprop verloor.
    Ik had krampen. echt behoorlijke ongikrampen. later verloor ik slijm met wat draderig bloed erin. Ik dacht het gaat beginnen.. helaas heb ik de 2 weken erop mega voorweeen gehad. Iedere keer harde buiken.
    met 40+1 kreeg ik s'avonds een harde buik die niet meer zacht werd. de volgende dag bij de vk.. bleek behoorlijk aangekomen in 1 week.(vocht) zag het er niet naar uit dat het al kwam.. wel nog steeds die harde buik. was net een bal.
    Om vijf uur de dag erop (inmiddels 40+3) werd ik wakker.. had wat krampen.. nog meer slijmverlies. Ook een btje bloed.. Om 7 uur braken mijn vliezen en toen begonnen de weeen. en meneer is die dag geboren.

Ik duim voor je dat het begint.. maar helaas weet ik dat het o zo kan rommelen en toch nog ff duurt.

Sterkte meid!
    Liefs Jazzie

5. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Ja je weet het helaas nooit geloof ik.. Mijn schoonzusje had nooit ergens last van, kreeg steken, en huppa bevallen..Dat kan ook. Pff..die laatste loodjes wegen écht het zwaarst he

6. Jazzie

Jazzie Bekend lid

Dec 6, 2008
    787
    0
    0
    Ik vond toen ook dat de laatste 4 weken leken wel maanden!
    Je mag altijd hopen! Ik hoop dat je een hoop afleiding kan creeeren.
    Misschien dat het dan sneller gaat.

Liefs Jazzie

7. inge1983

inge1983 Bekend lid

Jul 27, 2006
    675
    0
    0
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik helemaal geen voortekenen. Ik werd 's morgens op de uitgerekende dag wakker met wat krampen, wat een uurtje of 2 later weeën werden. Toen verloor ik de slijmprop en ff later braken de vliezen. Diezelfde dag kreeg ik een keizersnede omdat meneer er niet doorkwam.

Nu verlies ik al een week of 2 meer slijm, heb 's avonds veel harde buiken en als we in bed liggen veel krampen maar nog steeds niks (was gisteren uitgerekend).
    Ik merk nu ook dat ik overal op let en bij alles denk: 'zou het nu begonnen zijn?' En dan duurt de tijd alleen maar langer haha.

Dus je kunt er helaas helemaal niks van zeggen.

Succes met de bevalling, hopelijk ben ik eerder ;)

Groetjes Inge

8. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Vroeg me af over de slijmprop.. Moet dat gepaard zijn met bloed oid.. of dat ie rozig van kleur is ??
    Heb namelijk afgelopen week bij een ochtendplasje een flinke "klodder/prop" verloren, maar zat geen bloed in oid..
    Heb ook al sinds een week flink wat voor weeën & af en toe een harde buik & aardig wat slijmerige/slierterige afscheiding..

9. Jazzie

Jazzie Bekend lid

Dec 6, 2008
    787
    0
    0
    Naar mijn weten hoeft daar geen bloed bij te zitten!
    Dus kan een deel of je slijmprop geweest zijn! dan is het iig goed aan het werk.

Liefs Jazzie

10. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Oeh, spannend haha!
    Kheb zelf al wel een idee dat mijn kleine eerder komt ipv de uitgerekende datum.. Kd8 zelf ipv 30 April, aan 27 April of de 37ste week..
    Kvoel egt sinds een week een hele verandering in me lichaam ook..
    Egt heel apart, maar kw8 et wel af, et kan zo nog indd wat jij zegt tot de 40ste week blijven zitten haha!

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Die steken en dat slijmverlies had ik ook.... 3 weken voor de bevalling :(
    Ik wilde 2 dagen voor de bevallling de deur niet meer uit en zei tegen mijn man dat hij maar even beschuit met muisjes moest gaan halen op zaterdag. Op zondagochtend om 6 uur braken mijn vliezen maar hoe ik het wist? Geen idee

Oja, ik ben met 38 en 5 dagen bevallen en de slijmprop ben ik een week of 1,5 voor de bevalling al verloren.. (soort naaktslak om te zien)

12. amanda23

amanda23 Actief lid

Feb 22, 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    hoi,

Ik ben mijn slijmprop verloren met 37+3 en ben pas bevallen met 38+6. Die tijd die daar tussen zat, heb ik alleen maar slijm verloren, echt nie normaal! Zegt dus niks helaas...

Op de dag dat mijn vliezen braken in de avond, was ik overdag bij mijn moeder (deed ik wel vaker, gezellie! De tijd ging toen ook wat sneller) en wilde maar naar huis, was chagrijnig en ik moest dit en dat nog doen! (zo'n beetje het hele huis!). Dat was bij mij echt een voorteken achteraf, mijn moeder zei nog dat het lekker aan het rommelen was bij mij, maar dat wilde ik niet omdat ik de volgende dag jarig was. En toch is meneer op mijn verjaardag geboren, byzonder he?

13. miffy79

miffy79 Lid

Apr 15, 2009
    52
    0
    6
    Interieurarchitectuur
    Ik had echt helemaal geen voortekenen. Het begon ineens met weeën. Tijdens de weeën ben ik de slijmprop verloren. Daarna kwam mijn zoon ter wereld. :D

14. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    Ik had een middag wat krampjes, oefenweeen dacht ik, dat was op een woensdag.
    De vrijdag avond daarna kreeg ik flinke krampen, waarvan ik uiteindelijk doorkreeg dat dat DE weeen waren, en zaterdag ochtend is mijn dochter geboren.
    Had het natuurlijk nog allemaal niet echt door, want ik was pas 35 weken en rekende nog niet echt op een bevalling ;)

Share This Page