Overgewicht

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door juf Mariska, 27 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Zijn er hier nog meer dames met overgewicht?
    Zou zo graag willen weten of jullie daar actief mee bezig zijn tijdens het zwangerworden-proces of kijken jullie wel wat er gebeurd en houd je je er niet echt mee bezig? :(:

2. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    Nou meid ik ben iemand met een overgewicht ik ben 1.52 en ik weeg 85 dus heb zeker een overgewicht. Of ik er wat mee doe ik let wel op me eten maar ik probeer niet af te vallen.Ik ben gelukkig met mezelf en ik vind het echt mezelf straffen als ik dieet neem terwijl ik van eten hou.Maak niet uit wat ik eet.Ik kan er niks aan doen dat ik er aanleg voor heb.En als ik wil afvallen dan kan ik wel me hele leven blijven afvallen en dat wil ik niet.

Doe jij er wel wat aan?

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Na mijn eerste zwangerschap ben ik bewust bezig geweest met afvallen, dit omdat ik bij mijn eerste zwangerschap HELLP heb gehad en gewichtsverlies was zeer belangrijk om het herhalingsrisico te verkleinen.

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb ook overgewicht
    ben 1.65 en weeg wisselend (afhankelijk van mijn ontlastings patroon) 78 - 81 kg
    Ik let er wel op gezond eten weinig snoepen, en probeer regelmatig te sporten...
    Helaas heb ik onregelmatige diensten waardoor ik vaak ook wat "slechter" eet b.v een maaltijd overslaan of gewoon te weinig eten... dat is natuurlijk ook niet bevoorderlijk... maar ik probeer 3 x op een dag een maaltijd en 2 x gezonde snack...
    strax in januari ga ik meer mijn best doen om toch wat af te vallen :)

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik heb giga overgewicht en weet sinds kort dat ik daardoor geen eisprongen heb ( kijk maar bij het topic "afvallen voor een ei")

Ik moet me er dus wel mee gaan bezighouden en dat vind ik vreselijk. Maar goed..ik doe nog één poging..een ultieme poging, omdat ik zo graag een kindje wil. Maar als het dan nog niet mag lukken ben ik er écht helemaal klaar mee!

Maar vanwaar jouw vraag? Ik ben wel benieuwd waarom je hem stelde :)

6. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Bedankt voor de reacties ... mijn vraag kwam voort uit het feit dat ik nog niet zwanger ben en dat overgewicht daar mee te maken zou kunnen hebben. Heb dat namelijk ergens eens gelezen. Was dus benieuwd naar ervaringen van echte meiden. Ik ben er zelf niet zo mee bezig, ik voel me prima in mijn lijf hoor. Maar mijn schoonzusje is heel bewust 20 kilio afgevallan en binnen 3 maanden zwanger!

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Da's duidelijk.

Er hoeft bij jou natuurlijk niets aan de hand te zijn, wat ik al schreef bij afvallen voor een ei: er worden plenty dikke dames zonder problemen zwanger.

Ik begon me zorgen te maken nadat de cyclus steeds langer werd ( en dat zou ook een teken kunnen zijn dat er wat is...hoeft niet!) Want je kujnt dus wél menstrueren, maar toch geen eisprong hebben.

Heb je al eens getemperatuurd? Daarin kun je, als alles naar behoren verloopt, vanzelf je eispring in ontdekken.

Succes met zwanger worden!

8. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik heb flink wat overgewicht,ik ben op het moment in de 4e ronde en deze maand gaan tempraturen omdat ik graag wil weten of ik wel een eisprong heb.Ik probeer wel zo gezond mogelijk te leven maar ben niet op dieet ofzo.Ik heb een gesprek met de gynecoloog gehad en die ziet op het moment geen noodzaak om af te vallen.

9. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Ik ben 1.60m en woog 98 kilo toen we wisten dat ik zwanger was (inmiddels 2 jaar geleden alweer). Nu ben ik 30 kilo kwijt en gaan we voor een 2e. Was altijd onregelmatig ongesteld, maar nu netjes iedere maand na 28 dagen.... Hopelijk zijn we nu wat sneller zwanger dan de vorige keer !

10. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Hoi hoi,

Hier ook een dame met overgewicht!

Ik ben 1,63 en weeg momenteel zo'n 116.

Heb in Juli dit jaar een maagbandje laten plaatsen aangezien de fertiliteitarts ons niet eerder wilt helpen dan met 85 kilo.

Zucht mijn moeder woog meer dan ik toen ze zwanger werd, maar mij lukt het gewoon niet!

Het is wel een feit dat overgewicht EN ondergewicht heel slecht kunnen zijn voor je cyclus. Het overwicht heeft er bij mij in ieder geval voor gezorgd dat ik PCOS heb.

Liefs,

Sam

11. smaya

smaya Lid

2 jan 2008
    94
    0
    0
    flevoland
    ik wil ook afvallen ik ben 1.60 en weeg 86 kilo, ik walg echt van mezelf.
    ben vandaag begonnen. want me cyclus gaat achter uit was 7 dagen overtijd en niet zwanger ben gistren og geworden.

vandaag dus met sb begonnen en we gaan het zien.
    voel me echt een tientonner.

12. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hie ook overgewicht hoor, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel gewoon zwanger wordt, ben al 3x zwanger geweest helaas 2 x mk.

En ik werd voor mijn mk ook gewoon om de 30 dagen ongi, dus cyclus was regelmatig, nu ff niet meer maar dat komt door mk.

13. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Heel veel succes ik ben ook met Sonja Bakker afgevallen. 30 Kilo in een half jaar tijd ;)

14. smaya

smaya Lid

2 jan 2008
    94
    0
    0
    flevoland
    erg he ik ben in een paar maanden echt 11 kilo aangekomen vooral omdat ik stress had. ik ben zelf al weer een jaar bezig na me mk en het wil maar niet lukken.
    Dus zet het nu effe uit me hoofd en ga me echt niet meer zo druk maken ik heb deze maand wel meer dan 30 testen gedaan ik was een week overtijd en zag hele vage streepje dus bleef maar testen kopen en gisteren werd ik dus alsnog OnG dus was vlink balen nu ga ik pas testen als echt denk dat het nodig is maar nooit meer voor me nod.

Ik lijk nu zwanger want me buik is zo vet dat ik echt 6 maanden zwangerlijk.
    Ik at me verdriet weg en nu ben ik niet een happy in me lichaam.
    schaam me zo diep dat ik het zo ver heb laten komen.

:cry:

15. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    Ik ben onder behandeling bij een gyn in groningen en mijn cyclus is wel regelmatig maar veeel te kort nu de denkt de arts ook dat mijn cyclus problemen liggen in mijn overgewicht ik ben 1.70 en mijn gewischt is rond de 90 kilo.
    Nu moet ik zorgen dat ik in april 8 kilo kwijt ben en dan krijg ik eventueel weer clomid eerder niet.
    Eerst vondt ik dat heel oneerlijk maar nu hij mij de risico's heeft uit gelegd van overgewicht begrijp ik het wel beter als je met overgewicht zwanger raakt heb je meer kans op een MK en aangeboren afwijkingen.

16. vlinder29

vlinder29 Lid

21 nov 2008
    55
    0
    0
    Ik heb ook last van overgewicht 1.65 m en 79-81 kg -> afhankelijk van de werking van mijn darmen!
    Ik ga nu vanaf januari eerst proberen om wat af te vallen! Voor mij zelf (dan voel ik me toch prettiger) en het lijkt me een gezondere startsituatie om zwanger te worden.
    Maar ik vind de belangrijkste stel regel om af te vallen: je moet het doen Als JIJ je zelf er prettig bij voelt.
    Ik ga dus ook niet lijnen. Ik ga alleen niet meer snoepen, heel gezond eten (kleinere hoeveelheden en geen suiker,niet meer koken uit pakjes --> sausjes, etc) en veel bewegen. En veel water drinken dat helpt ook zeggen ze!

17. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ben toch wel benieuwd naar jullie gewichten. Overgewicht is iets heel persoonlijks, natuurlijk. 5 Kilo te zwaar is ook overgewicht, maar ik probeer in te schatten hoe het zit met jullie gewicht en de eventuele problemen of juist het gebrek eraan, dat jullie ervaren in het kader van zwanger worden.

Zal ik maar bij mezelf beginnen? Als ik mijn gewicht neerschrijf weet ik zeker dat niemand zich meer hoeft te schamen, denk ik zo :oops:

Ik ben 1.68m en ik weeg..hou je vast...118 kilo ( en daar is er al 5 vanaf door meer te wandelen). (BMI is 40plus)
    Dor mijn gewicht ben ik én onregelmatig én heb ik geen eisprong.

Wie durft?

18. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    Nou ik ben 1.52m en ik weeg 85kilo (en ik heb een maagband).Ik heb die vorig jaar genomen alleen help het bij mij niet.Ik moet nog steeds afvallen en dat wil ik juist niet daarom de maagband zo dat ik gewoon niet veel kan eten.Alleen lukt het niet bij mij.

19. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ik ben dus 1.66 en weeg 98 kilo

Ik was altijd 80 kilo, maar na de geboorte van mijn zoontje, heb ike r niks meer aangedaan, helemaal niet geprobeerd ook, ben nu weer een beetje gezond gaan eten en niet teveel tussendoortjes.

Maar ik hoop dat ik binnenkort weer zwanger ben van de 2e

20. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Bij mij werkt het maagbandje ook niet. Ja de eerste 10 kilo, maar sta nu ook stil. Heb door mijn overgewicht ook miskramen gehad.

TP en ik schelen maar 2 kg :oops: vind het ook erg hoor!

Liefs,

Sam

Deel Deze Pagina