Lieve dames, Jullie hebben misschien een aantal post gezien betreffende vals positieve testen. Nou omdat dit me allemaal niet lekker zat en ik maar niet ongesteld werd besloot ik de huisarts te bellen. Die heeft mij weer doorverwezen naar de gynacoloog. Nu is daar doormiddel van een echo en bloedonderzoek PCOS vastgesteld. Nu heb ik (gelukkig) niet te veel testosteron maar wel dus iets verhoogde oestrogeen. De gyn zag op de echo wel verdikt baarmoeder wand. Maar het hcg in mijn bloed was negatief. Nu is mij verteld dat als er 4 maanden tussen periodes in zit en ik heb een kinderwens ik aan de clomid mag. Maar ik kreeg wel het advies mee; ik heb hypothyroidie om mijn schildklier op de rails te krijgen en misschien wat af te vallen. Maar nu zit ik te denken aan misschien tijdelijk anticonceptie te gaan gebruiken. Gewoon voor een paar maanden om te kijken of mijn cyclus dan niet weer een beetje regelmaat krijgt en dan eind van het jaar stoppen. Ik ben namelijk stewardess en ik mag als het goed is in opleiding voor een ander functie maar als ik zwanger raak moet ik die kans aan mijn voorbij laten gaan. Ik mag dan in februari in opleiding. Ik krijg dan ook pas mijn vaste aanstelling. Wij mogen niet werken als we zwanger zijn. Dus dan zou ik misschien 2 jaar in mijn oude functie blijven hangen (meer werken, minder vrj) Dus ik zit een beetje in dubio, hebben meer mensen even anticonceptie geslikt om hun cyclus op gang te krijgen? Of raden jullie het af? Ik heb een sterke kinderwens maar kan ook wel wachten tot begin volgend jaar.... ik vind pcos een beetje eng, ben zo bang door mezelf voor me kinderwens te zetten dat ik er dan spijt van krijg als het niet meer lukt ofzo... pfff... zo even van me afgeschreven.....
Ben zelf 7 jaar geleden aan de pil gegaan omdat ik een cyclus had van 2-3 maanden. Advies van de huisarts was om netjes 3 weken slikken, 1 week stoppen en hopen dat mijn lichaam dit ritme op zou pikken als ik zou stoppen. Echter gaf hij wel aan dat die kans erg klein was. Nu gestopt en er klopt inderdaad weinig van, cyclus zou dan meteen goed moeten zijn, maar dat is dus niet zo... Is gewoon niet slikken en het gewoon eerst aanzien geen optie? Dus er niet mee bezig zijn en gaan voor die functie!
Ik snap niet zo goed hoe n pil de boel moet reguleren terwijl het juist je eisprong onderdrukt. En dus je hele normale cyclus. Duurde bij mij ruim 5 maanden voor in uberhaupt weer menstrueerde na het stoppen met de pil!! Had er goed de pest in. Geen pil meer voor mij.
@nanoe2: ja dat zou ook een optie zijn. Enige waar ik rekening nee moet houden is dat als het lukt dat ik dan niet promoveer. Maar ik denk dat het uiteindelijk toch de clomid wordt. Zit nu al op cyclus dag 80... And counting. @Appelsientje89 ik ook niet hoor maar werd mij Door de gyn voorgesteld om nog voor de clomid te proberen... idd apart maar blijkbaar werkt het voor bepaalde mensen wel lijkt mij want anders stellen ze het niet voor haha (Tenminsten zou je denken)