Hey dames, Ik heb een vraagje. Wij zijn sinds begin dit jaar bezig voor een tweede. Ik geef echter nog een keer of 4-5 (2à3x 's nachts) borstvoeding aan mijn zoontje. In januari voor het eerst terug ongesteld geworden. Toen ook positieve ovulatietesten gehad maar op 4 DPO al ongesteld. Toen er vanuit gegaan dat er geen of geen goede eisprong was en met goede moed verder gegaan. Deze keer terug een lange cyclus maar vorige week vrijdag en zaterdag terug positieve ovulatietesten (voorafgegaan door vruchtbaar slijm en laatste groeispurt ook gevoeld). Nu terug ongesteld, weer op 3 à 4 DPO. Ik weet dat een innesteling moeilijker is bij borstvoeding maar heeft borstvoeding ook invloed op de lengte van je luteale fase? Iemand ervaring hiermee waarbij het wel terug normaliseerde na stoppen met BV? Of is er toch meer aan de hand? (Ik heb altijd een kortere luteale fase gehad maar voor zwangerschap gemiddeld toch wel 10 dagen)
https://www.borstvoeding.com/aanverwant/vruchtbaarheid/ivf.html Ik lees hier wat info over invloed van borstvoeding op cyclus (bij zwangerschapswens). Zoals ik het lees heeft is vooral de eisprong het 'probleem', zeker in het begin als cyclus terugkomt (vooral als dit redelijk vroeg na bevalling al gebeurd bij volledige borstvoeding). Ik zie dat je kindje nog niet zo heel oud is, misschien heb je nog wel (tot nu toe) geen eisprong gehad en een is de bloeding een soort onttrekkingsbloeding. Een positieve ovulatietest is namelijk geen garantie dat eitje ook springt... Bij mij heeft het (met volledige borstvoeding inclusief nachtvoedingen) altijd ongeveer 9 cycli geduurd voordat het weer helemaal 'normaal' was. De periode ervoor (zeker 10 mnd lang dus!) was het een beetje rommeltje . Menstruatie om de 3-5 weken, tussentijdse (kleine) bloedingen, wisselend bloedverlies tijdens de menstruatie. Ik stel me zo voor dat dit ook nadelig op mijn vruchtbaarheid gewerkt zou hebben (niet geprobeerd ). Je zou kunnen gaan temperaturen om zeker te weten of je een eisprong hebt en hoe lang de luteale fase dan duurt. Al kun je er weinig aan doen (zolang je borstvoeding geeft) ... Succes!