Gevoel dat het raak is of niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Cindiej88, 9 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nope. Ik was in het buitenland, had heerlijk genoten van carpaccio en veel wijn, voelde me prima en had totaal geen testdrang. Ik wilde weten of ik met utrogestan moest doorgaan of niet dus deed ik op 15dpo laat in de middag een test. Tot mijn stomme verbazing kwam de streep gelijk. Natuurlijk had ik wel hoop. Maar kwaaltjes? Nee!

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Bij de eerste wel, zonder symptomen. Had heel sterk het gevoel dat ik een kindje in mijn buik had. Het was direct na het stoppen van de pil, kans zou klein zijn maar het bleek wel te kloppen :D

Bij de 2e niet. Had ook geen symptomen.

3. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Toen ik en m'n vriend vreeën en hij klaar was voelde ik een enorme steek in m'n onderbuik. En had het gevoel dat het dit x raak zou zijn. En kijk m'n banner. Of het echt puur toeval is geen idee

4. Aag

Aag Actief lid

31 jul 2016
    267
    97
    28
    Ja, ik wist het!
    (maar de rondes ervoor was ik ook telkens zeker en dat klopte toen niet :)). Is dus hee relatief allemaal en mijn ervaring is dat een forum zoals dit je behoorlijk gek kan maken in de tijd van je wachtbank :)

Ik was zwanger in ronde 5. In 3 van de 4 voorafgaande rondes dacht ik het ook adhv allerlei symptomen die ik hier las en die me gek maakten. Bleek dus steeds eerder symptomen te zijn van ontpillen of een cyclus die zich terug moest normaliseren.

In ronde 5 voelde ik op 9DPO wel steken in mn lies richting schaamstreek. Ik weet nog dat ik dacht : 'als ik zwanger blijk, was dit zeker de innestelling'.
    Op 11 DPO voelde ik steken in mijn borst, maar anders dan de voorgaande keren. Toen was ik bijna zeker.
    Op 13 DPO getest en al een duidelijke positieve streep.

PBV vindt dit leuk.
  5. jeshh

jeshh Niet meer actief

Nee ik voelde niks. Maar had wel een soort van gevoel dat het goed zat (terwijl dat nergens op gebaseerd was, aangezien het al 25 rondes niet gelukt was).

6. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    #26 PBV, 17 feb 2018
    Laatst bewerkt: 18 feb 2018
    Ik wist dat ik van mijn zoontje zwanger was. Ik voelde me vol en anders. Ik weet niet meer of ik iets van kwaaltjes voelde voor mijn NOD.

Bij de tweede zwangerschap had ik niet het gevoel van zwanger zijn.
    Achteraf gezien had ik al het gevoel dat het weleens een miskraam zou worden. Het zat me niet lekker, ik was ook niet een vrolijke trotse zwangere vrouw zoals mijn eerste zwangerschap. De randen van mijn ondergoed waren ook gevoelig op mijn buik, dat ik vroeg aan een zwanger iemand of ze dat ook had.
    Ik deed ook niet veel moeite om afspraken te maken met de Vk of voor de 12 weekse echo. Ik heb hem zelfs 1x afgezegd. Maar goed ook, want 3 dagen voor de nieuw gemaakte afspraak, kreeg ik de mk.

En nu heb ik allemaal kwaaltjes, die ik waarschijnlijk in mijn hoofd haal. :roflmao:
    Ik had gisteren en vandaag wel steekjes en ongesteldheidsgevoel, pijn onder in mijn rug en gevoelige borsten.
    Dus ik hoop op een positieve test en anders op naar ronde 3.

7. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    In de rondes dat het niet zo was!!! Voelde ik van alles en wat ik er van overtuigd dat het wel zo was. :)
    Echter in de rondes dat ik wel zwanger was... voelde ik niks nada noppes ;)
    Achteraf gezien voelde me kat dit al wel een paar dagen voor de positieve testen.
    Nu luister ik dus maar naar het gedrag van de kat thuis :p

8. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Bij mijn eerste had ik duidelijke symptomen voor NOD. De dag van de vermoedelijke innesteling had ik ineens buikkramp en vanaf dat moment was mijn temperatuur duidelijk hoger. Ik gloeide. Ik had ook ineens dat gevoel van 'We zijn niet meer alleen met zijn tweeën' en was emotioneel. Mijn hormoonhuishouding stond waarschijnlijk ook op zijn kop, want vanaf NOD heb ik toen enorm last gehad van 'ochtend'misselijkheid - heel de dag door.

Bij mijn tweede voelde ik echt helemaal niks. Ik was zelfs vergeten te testen en deed eigenlijk puur een testje zodat ik die cyclus weer achter me kon laten en me kon gaan instellen op de volgende cyclus...

9. K00

K00 Niet meer actief

1e week voor NOD zere borsten. Ik voelde meteen dat ik zwanger was van een meisje. Daarna begon het dromen.

2e week van te voren dromen..

3e (miskraam) geen kwaaltjes. Wel moe en ontstoken tandvlees.

De 2 rondes daarna zere borsten en dromen, maar niet zwanger...
    Fijn hoe je lichaam je voor de gek kan houden.
    Zaterdag nod. Nu alleen afscheiding.. spannend weer

10. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bij de oudste wist ik het maar wel pas toen ik me realiseerde dat ik al 2 weken over tijd was.

Bij de tweede wist ik ruim van tevoren dat ik zwanger terug zou komen van onze vakantie (echt een maand ervoor al)

Bij de derde hoopte ik het, maar ik had geen gevoel ofzo dat het echt zo zou zijn.

11. Stampertje1

Stampertje1 Niet meer actief

Ja want ik val zomaar in slaap op de bank hihi
    En ik had gewoon sterk het gevoel van wel

12. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    ik was meteen na innesteling al misselijk en had wel een soort van voorgevoel

13. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Ik kon het nergens aan merken. Toen mijn menstruatie uitbleef zeiden mijn vriend en ik, oh die komt vast later. Had namelijk wel de "menstruatie" klachten. Uiteindelijk toch een test gedaan, en ik bleek inderdaad zwanger.

14. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij eerste niet dat gevoel. Ik kreeg 4 wkn na mijn onttrekkingsbloeding (pil) menstruatiekrampen en pijnlijke borsten en dacht dus gewoon dat ik ongesteld ging worden. Toen ik een week later nog steeds geen bloed had gezien ging er voorzichtig een lichtje branden... de echte kwaaltjes kwamen vanaf circa 6 wkn.

Bij tweede wel dat gevoel vanwege misselijkheid, huilerig en extreme vermoeidheid, wat ik normaal nooit had, maar test bleef aanvankelijk negatief :rolleyes:. Ik dacht dat ik schijnzwanger was of zo, maar 10 dagen overtijd toch een tuurtestje :thumup:.

Bij derde verdwenen pms-kwaaltjes opeens en kreeg ik menstruatiekrampen en bandenpijn 10 dpo. Nog nooit eerder gehad bij een gewone menstruatie/cyclus, dus wel gevoel dat raak was.

Deel Deze Pagina