ik ben nu 28 weken zwanger, en we hebben het een en ander moeten verbouwen om plaats te creeeren voor ons kindje. Dat betekende ook nieuwe vloeren op de slaapkamers. We hebben sinds deze week de vloerbedekking in onze slaapkamer eindelijk liggen, en op de babykamer hebben we gekozen voor vinyl. Maar de geur van de vloer is best wel aanwezig... uiteraard luchten we wel dagelijks, maar ook slapen we er al. Ik weet dat als het kan het beste is te vermijden een nieuwe vloer te leggen, maar goed dat was bij ons dus niet te vermijden. Zal dit nu echt zo'n kwaad kunnen voor de baby? Blijft namelijk maar door mijn hoofd spoken. Bedankt voor degene die de moeite nemen dit te lezen.
Ik zou niet weten waarom dat kwaad kan. Het zijn geen chemische dampen. Over 10-12 weken is de geur er wel af.
Gelukkig dat was ook mijn idee eerst...tot ik ging zoeken hoelang het duurt dat de lijm droog is en je kamer kan inrichten. Toen stuitte ik op wat artikelen dat het zo schadelijk zou zijn door de VOS. Google is soms een goede raadgever, maar soms ook wel een paniekzaaier . Ok aan mij natuurlijk hoe ik erop reageer hahaha maar toen ik alles zo las schrok ik wel even
Op de site van veilig nest is dit te lezen. http://www.eenveilignest.nl/vloerenoverzicht/ Ik denk dat de dampen van een nieuwe vloerbedekking in dezelfde categorie valt als schilderen wanneer je zwanger bent, gewoon voorkomen. Maar dat kan al niet meer bij jullie. Overigens adem je huis allerlei dampen in die je niet kunt ruiken. Je bankstel of matras bestaat bijvoorbeeld ook niet uit natuurlijke materialen, daarom is luchten zo belangrijk. Mensen gaan er altijd maar vanuit dat alles maar veilig is, maar veel stoffen zijn ronduit ongezond.
Ik zou het gewoon aan je VK vragen ipv alles te googelen... op Google kom je zoveel bangmakende en tegenstrijdige informatie tegen. Ik google niets meer, vraag het altijd aan de gyn. Maar nu heb ik ook heel veel vertrouwen in zijn oordeel. Als je dat gevoel niet echt hebt bij je VK of gyn snap ik wel dat je zelf op onderzoek uitgaat.
ja volgens mij was het inderdaad die site, en kan het inderdaad ook aan de verloskundige vragen . Maar die bel ik niet zo makkelijk, weet niet waarom.
Ik vind dit bij google http://deverloskundige.nl/zwangerschap/subtekstpagina/32/schadelijke-stoffen/ Ik denk dat het wel betrouwbaar is. Ik weet niet of je 12 weken moet afwachten, misschien toch even je verloskundige vragen? En hoelang ben je zwanger? De eerste weken zijn het belangrijkst