In het ziekenhuis hadden ze tegen mij gezegd dat ik zonder medische hulp bijna niet zwanger zou kunnen raken, ik was zo verdrietig en heb altijd geroepen dat moederschap niet voor mij weggelegd zou zijn, en nu ben ik voor de 2de keer zonder hulp zwanger.
Dat je vriend en je ex kinderen hebben zegt niets over dat het aan hen niet zou liggen. Het gaat soms ook om de combinatie weet ik uit ervaring. Met ex jaren geprobeerd en in de MMM gelopen. Nooit gelukt. Ziekenhuis zei ook dat het leek of we niet konden matchen. Nieuwe partner nu en bij de eerste meteen raak en nu zwanger vd tweede. Ronde 2 raak. Maar op je vraag ingaande: ik snap je wel. Heb bij mijn ex ook altijd het idee gehad dat het niet zou lukken en helaas is dit ook uitgekomen.
ja precies, nou we zullen zien, ik kan toch pas na 1 jaar bij de dokter aan de bel trekken. hopelijk heb ik het mis. wel fijn dat jij bij je nieuwe partner zo snel zwanger bent geworden.
wauw dat is echt k*t zeg om te horen en je maakt je ook helemaal druk. vervolgens is er dus niks van waar. Best een uitspraak dan.....
Misschien mag ik het niet zeggen hoor, maar kun je stiekem niet zeggen dat je al wat langer bezig bent? Is misschien niet zo netjes maar anders laten ze je zo lang aanmodderen weet ik uit ervaring. Ik hoop dat je snel een heel lief kindje krijgt!
Ik zou dit ten zeerste afraden. TS is pas twee maanden onderweg, en zou door deze leugen de plek in het ziekenhuis innemen van een stel dat misschien al wel twee jáár wacht op een baby. TS heeft geen enkele reden om aan te nemen dat het niet gaat lukken, behalve 'een gevoel'. En zoals je in dit topic kunt lezen hadden meerdere vrouwen dat gevoel, en werden ze toch gewoon binnen een jaar (soms zelfs binnen een maand!) zwanger. Hierover liegen zou ik echt schandelijk vinden. Voor zwanger worden staat een jaar. Tot die tijd zit er niets anders op dan gewoon proberen, zoals elk ander stel.
Ja daar heb je gelijk in. Twee maanden is nog niets. Had ik even overheen gelezen. Ik heb wel, toen wij bijna een jaar bezig waren, gezegd dat het iets langer was. Maar dat is anders vind ik. Ik denk alleen niet dat je de plek inneemt van iemand anders, maar het kan wel natuurlijk. Sorry voor mijn eerste reactie; gezien je handtekening kan ik me voorstellen dat het gevoelig bij je ligt. Maar ik heb ook aan ‘jouw kant gestaan’ dus weet waar ik het over heb...
Bijna een jaar bezig vind ik ook iets heel anders! Dan kun je inderdaad langzaam wat onderzoeken gaan laten doen. Maar in het geval van TS zou ik proberen die doemgedachten een beetje los te laten en nog even te genieten van seks zonder de inmenging van een fertiliteitsarts. Want mocht het daartoe komen, dan kun je soms heimwee hebben naar die begintijd, dat zul jij misschien ook nog wel weten.
Dacht ik ook altijd! Na een foutief uitstrijkje dacht ik dat mijn kansen helemaal waren verkeken. Inmiddels 2 dochters binnen 2 jaar gekregen
Ik ken je gevoel zo goed !! Ik heb al sinds mijn 21 een grote kinderwens maar altijd het gevoel gehad dat het bij mij OOIT alleen gaat lukken met ivf.. Waarom? Geen idee maar het gevoel is zo sterk ! Gek he. Wel heb ik PCOS waardoor ik uit mezelf geen eisprong heb maar met medicatie is dit wel te realiseren. met mijn ex 2 jaar geprobeerd met hormoon spuiten waarna de relatie stuk liep.. Inmiddels met mijn huidige man ook al 2 jaar bezig met hormonen en nogsteeds met lege handen. Dit is ons laatste maand op deze manier en dan gaan we toch over op ivf.. Mijn vriend is er 1,5 jaar lang sceptisch over geweest totdat ie merkte dat mijn gevoel keer op keer klopte in de medische molen met verschillende behandelingen en hij had daarvoor zoiets van.. Het lukt heus wel en ga niet van het ergste uit dat je ivf moet o.i.d ... Maar voor hem is de kinderwens minder lang aanwezig dan bij mij waardoor hij er positiever in staat(soms wel fijn) . Ik heb inmiddels in de mmm geleerd en ervaren dat mijn gevoel 98% van de tijd klopt!! Zo heb ik al meerdere gynaecologen weten te verbazen met uitslagen van behandelingen op basis van mijn gevoel ipv feiten.. Ik had altijd gelijk en ik voelde mijn lichaam! .. Heel bizar. Ben bang dat mijn gevoel wat ik al sinds mijn 21e heb nu ook klopt.. Dat ik dus volgende maand starten moet met ivf en HOPELIJK dat dat wel gaat lukken. Gevoel is soms fijn maar kan ook echt een monster zijn!! Je zit nog maar in ronde 2 inderdaad maarja.. Als ik terug denk aan mijn ronde 2 had ik dat gevoel ook al.. En kijk waar ik nu sta. Maar weetje... Bij 9 vd 10 dames is dat gevoel dus wel onterecht he!.. Laat jou nu 1 van die 9 zijn! Ik ben die andere al oke? ! succes en hopelijk ben je snel zwanger!
Wat een ellende zeg, pfff!! Wat een verschrikkelijke tijden voor jou/jullie elke keer weer een negatieve test. Ik hoop zoooooo dat het snel lukt voor jullie. Mijn gevoel klopt vaak ook. Dus we zullen het zien. Hoop dat ik 1 van die 9 ben dan idd! Ik zou niet voor 1 jaar al naar de dokter gaan, zou helemaal niet die malle molen in willen en hopen dat mijn gevoel mij voor de gek houdt!!
Ik had ook altijd dat gevoel. En vaak klopt mijn gevoel ook, dus ik was er bang voor. Toen het niet lukte en mijn cyclussen raar waren, geloofden de ha en gynaecoloog me eerst niet. Er was vast niks aan de hand. Na 1 echo bleek al dat ik gelijk had over mijn cyclussen. Ik kaartte mijn 2de gevoel aan: of ik niet vervroegd in de overgang kon zijn. Dit kon niet werd gezegd, maar werd niet onderzocht. Met clomid zwanger geraakt. Maar ruim 1.5jr na mijn bevalling bleek ik gelijk te hebben. Ik ben vervroegd in de overgang, het is een klein wonder dat ik nog zwanger ben geraakt. De kans was achteraf gezien maar heel klein. Een tweede kindje zal helaas altijd een wens blijven.
Wat fijn dat je toch zwanger hebt mogen zijn. Wat balen zo vroeg in de overgang!! Ik hou nog steeds hoop!!!
Wat gek dat de artsen het vooraf niet onderzocht hebben! Zo zie je maar... je onderbuik gevoel klopt toch vaak! Ik heb zelf ook dit gevoel, precies dit. Mijn moeder was ook al heel vroeg en mijn zus ook. Mijn moeder heeft overigens tijdens die overgang 2 van de 4kinderen gekregen... er zijn dus wel degelijk mogelijkheden.. of is het bij jou al ‘te ver’? De gyn heeft tegen mij gezegd dat wij geen jaar moeten proberen. Dat zou zonde zijn van de kostbare eitjes... na deze ronde gaan we hulp zoeken.
Ik dacht ook dat het niet kon in een vorige relatiemeer dan 2 jaar onveilig gevreeën en ik had een rare menstruatie die niet elke maand kwam , De relatie erna in ronde 1 zwanger (vruchtje met 5/6 weken verloren) 2 maanden daarna zwanger van mijn zoontje , Soms klopt het voorgevoel maar het kan ook een angst zijn zoals bij mij.
Dat gevoel had ik ook. Bij mij kwam het denk ik doordat je er jaren van alles aan doet om niet zwanger te worden (anticonceptie) en dat je dan ook niet zwanger bent geworden terwijl je wel regelmatig hoort dat mensen “door hun anticonceptie heen” zwanger zijn geworden. Maar uiteindelijk was ik beide keren in de eerste ronde zwanger
@sterre21 , als je gevoel altijd klopt, dan klopt het dus ook dat jet met ivf zwanger gaat worden ik duim voor je!! En het is niet nieuw meer, maar ook ik dacht dat ik onvruchtbaar zou zijn. Ik had hier totaal geen aanleiding voor om dit te denken. Ik denk dat het een stukje zelfbescherming was. Als ik nu alvast ging denken dat het nooit ging lukken, was de teleurstelling ook minder groot als het niet zou lukken... Ik was meteen zwanger. Bij kindje 2 de 2e ronde, kindje 3 (miskraam) 1e ronde. En nu dus voor zwangerschap 4.. en ik ben 4 maanden onderweg en weer denk ik dat het me nooit meer gaat lukken om nog een kindje te krijgen. Ik weet dat mijn situatie anders is dan die van sommige anderen, omdat wij al gezegend zijn met 2 kleine spookjes.. maar toch, de wens is sterk en dat is lastig. Ik hoop dat het je snel gegund is Linda!
Ik heb dat gevoel ook heel lang gehad Tot dat ik in ronde 9 zwanger werd. Helaas een miskraam maar alsnog blijf ik t gevoel behouden helaas. Soms denk ik zelfs al die 20 testjes waren vals en ben nooit zwanger geweest. Haha het zijn nare gedachtes maar ik heb ze gelukkig steeds minder
Ik heb ook heel lang dat gevoel gevoel gehad en ook altijd gezegd dat ik geen kinderen wilde zelfs en daar heel erg spijt van had toen ik de juiste man tegenkwam en iedereen in Mn omgeving zwanger werd. Toen ook gestopt met de pil als van nou ik wordt toch niet zwanger want veel te vaak en te hard geroepen dat ik geen kinderen wilde dus had de hoop al opgegeven maar werd in de tweede ronde toch wonder boven wonder zwanger.