Gevoel dat je buik scheurt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bella, 22 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    Ik heb de laatste dagen het gevoel dat mijn buik aan de binnenkant scheurt. :confused: Het lijkt wel of het onderhuids gebeurd, maar ik zie geen straie. Als ik het gevoel heb, dan kijk ik snel eventjes naar mijn buik maar ik zie niets. Hebben jullie hier ook last van?

Grt Bella

2. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ik heb dit vooral aan de boven kant van mijn buik.
    echt geen prettig gevoel!
    volgens de verloskundige zou dit te maken hebben met je banden.....
    nog ff doorbijten dan maar, haha.

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ja heb ik ook, vooral als ik languit gestrekt lig of rechtop sta. Soms loop ik als een oud wijf voorover gebukt omdat dat prettiger voelt ;)

Ben ook elke keer bang dat de striemen beginnen te komen!

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik ken het (nog) niet.... Lijkt me inderdaad ook geen prettig gevoel!

5. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    De ene dag heb ik er vaker last van dan de andere. Het is echt zo'n gevoel of je huid aan het scheuren is. Is echt een raar gevoel. Nog eventjes volhouden.....

6. sim

sim Niet meer actief

ja ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt!

net of je helemaal strak staat op je buik soms prikkeld het ook!

7. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ja heb ik ook. Nooit last gehad van striae, maar sinds deze week de eerste striemen te zien boven mijn navel :cry: :cry: :cry:

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik had dat een paar weken geleden ter hoogte van mijn navel.
    Mijn oefentherapeute zei dat het mijn buikspieren waren.
    Buikspieren die in het midden van je buik zitten. Die bestaan uit vliesjes ofzo en dat word uit elkaar gerekt door het groeien van je buik en dat kan best pijnlijk zijn!

9. sim

sim Niet meer actief

voelt het soms net of het een blauwe plek is? beetje beurs ofzo?

ikheb het maar aan één kant van de navel links..

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    bij mij voelde het beurs. Maar dan onderhuids. heel raar gevoel. net een blauwe plek onderhuids :(

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb dat gevoel al sinds week 17, het zijn de pijnpunten van je buikspieren die je dat voelt. Iedere keer dat je er over heen gaat of er tegen stoot is het waarschijnlijk gevoelig, dit komt doordat je buikspieren oprekken (of zoals ik mijn geval niet oprekken). Het gaat na de bevalling vanzelf over.

En nee, mijn fysio blijft bij hoog en laag beweren dat je buikspieren niet kunnen scheuren, het is alleen vervelend.

12. sim

sim Niet meer actief

vooral aan het einde van de dag voelt het erger.. hebben jullie dat ook?

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik voel het de hele dag, gek genoeg vooral als ik een shirt in mijn broek stop, dat wrijf ik met mijn hand over de pijnlijke plekken en dan ga ik soms echt door de grond.

14. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    Ik heb het niet iedere dag gelukkig, maar als ik het heb duurt het de hele dag! Ik check dan even regelmatig, want het lijkt dan of ik striemen krijg.
    Als ik buk dan voel ik het helemaal. :cry:

15. sim

sim Niet meer actief

ik ga er vanmiddag nog wel een keer naar vragen, moet nog naar de vk. ik haal me soms van alles in mijn hoofd (loslaten van de placenta en zo) het is zo gek dat ik het niet echt voel als de baby schopt maar meer als ik er zelf aan kom...

16. sim

sim Niet meer actief

ben bij de vk geweest en het kan zijn dat er een vleesboompje zit op dat plekje, ik krijg morgen een echo, niet omdat ze zich zorgenmaakt, maar meer voor de geruststelling

mocht er wel zo'n vleesboompje zitten kan het zijn dat er heftigere nabloedingen zijn omdat de bm dan minder goed kan krimpen.

in dat geval krijg ik na de bevalling een infuus om het bloeden te minderen

ben benieuwd, wel een beetje zenuwachtig om, maar ze zei dat het voor de bevalling geen verschil maakt en voor de baby ook niet..

hoop als nog natuurlijk wel dat het gewoon spieren zijn...

Deel Deze Pagina