Hard drukken op de buik met 20 weken echo

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Anouk2005, 12 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.258
    16.645
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gisteren heb ik de 20 weken echo gehad.Gelukkig allemaal goed.Dit is mijn 3de zwangerschap.Ik heb de placenta links aan de voorwand zitten en heb bloedgroep B Negatief.Nu maak ik me iedere keer weer ongerust of dit nu niet schadelijk is mbt mijn bloedgroep.Ik heb een fors postuur en daardoor moeten ze mogelijk ook wat harder drukken op mijn buik.Ik had gisteren na de echo ook een gevoelige buik en dit is nu gelukkkig weer bijgetrokken.Nu maak ik me iedere keer weer zorgen dat door het harde drukken op mijn buik en de lokatie van de placenta en mijn negatieve bloedgroep dat er evt bloed van mij in de bloedbaan van mijn baby kan komen en deze kan afbreken.Is dit mogelijk of kan dit alleen worden veroorzaakt door stomp geweld?.Ik ben sowieso al niet gek op die buikecho's mede doordat ze best lang bezig zijn en soms zo idioot hard in die buik moeten drukken.
    Ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen.

Alvast bedankt!!.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi anouk,

Als het kwaad zou kunnen zou het niet worden gedaan! Geen zorgen je kindje zit heel goed en veilig verpakt!
    Imke

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.258
    16.645
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bedankt voor de reactie!.
    Het is niet zozeer dat ik me zorgen maak over het harde drukken op mijn buik. Maar meer dat ik bang ben dat er door het harde drukken er inwendig bij mij iets gaat bloeden en dit bloed bij de baby in de bloedbaan kan komen.Maar ik mag aannemen dat dit dus niet mogelijk is op deze manier?.

Mvg.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

nee daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. Jouw lichaam kan dit makkelijk hebben!

Mirjam

Deel Deze Pagina