Hb gehalte 6,6

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mnsy, 19 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik voel me al een weekje een beetje moe, wat duizelig en soms benauwd. Gisteren ben ik bij de vk geweest en zij heeft toen mijn Hb en suiker getest. Mijn Hb is dus 6,6. Mijn vraag is of dit niet te laag is? De vk heeft er niets over gezegd. Bij de intake werd mijn Hb ook gecontroleerd en die was toen 8.1, een heel verschil dus. Ik voelde me gisteren ook overdreven moe, tot aan hoofdpijn en misselijk aan toe. Vandaag is t ook niet veel beter met de vermoeidheid. Zit al de hele dag thuis en om de paar uur moet ik even in bed liggen, omdat ik me zo moe voel.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Tis niet extreem laag, maar het liefst zien ze 'm ruim boven de 7, dus het mag wel wat hoger...
    Tipje: Floradix!! (lijkt bijna of ik aandelen heb, want ik raad het elke keer aan, maar 't werkt echt supergoed!)
    Ik heb Floradix gebruikt na mijn bevalling; meteen na de bevalling zat ik op 4,2 (= bizar laag) en nog geen 6 weken later alweer op 6,7! Dat is echt snel gegaan, dus.

Je kunt het beste de drank nemen, want die werkt het snelst, schijnbaar, alleen de smaak is niet zo (volgens sommige mensen is het ronduit smerig - ik vond het lijken op vloeibare appelstroop).
    Het kan absoluut geen kwaad tijdens de zwangerschap en wordt zelfs vaak aangeraden door VK's.
    Ik vind het overigens heel raar dat je VK je verder geen tips heeft meegegeven... :( Daar zou ik echt nog wel even wat van zeggen, als ik jou was.

3. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Ik dacht er net ineens aan dat ik bij de intake een klein flesje floradix elixer had meegekregen van de vk, maar nooit geprobeerd omdat ik er geen last van had. Heb net een glas limonade met een theelepel floradix gedronken. Morgen ga ik even de stad in om een groter flesje te kopen. Hoeveel x per dag mag je floradix gebruiken?

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik deed 2 keer per dag 10 ml, een half uur voor het eten (ontbijt en diner). Gewoon zoals het op de verpakking staat, volgens mij :)
    Volgens mij moet je wel oppassen waarmee je het mengt ivm dat sommige dingen de werking kunnen verminderen ofzo, maar dat weet ik niet precies. Ik nam het daarom altijd maar gewoon zo in en dan snel een glas water erachteraan, hahaha!

5. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Dat is ook een idee om het gewoon zo in te nemen. Volgens mij is het dan wel heel erg smerig, haha. Maar goed, ik probeer het morgenochtend eens zo in te nemen, kijken hoe het bevalt. Bedankt voor je tip!

6. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Floradix werkt echt super hoor!
    Nog wel een tip. Als je het een half uur voor de maaltijd neemt, let er dan wel op dat je geen melkproducten tijdens die maaltijd neemt. De Calcium in de melkproducten zorgt ervoor dat het ijzer moeilijker wordt opgenomen (en dan duurt het dus langer voordat je Hb weer lekker hoger is.....). Een half uur voor de maaltijd kan dus wel maar je beker melk of je toetje dan even ruim een uur later nemen....... Het beste is om er minimaal 2 uur tussen te laten (tussen de Floradix en het melkproduct). Zelf nam ik het rond tien uur in de morgen en ´s middags rond een uur of drie, zo voorkwam ik dat ik geen melkproduct bij de maaltijd mocht nemen......

Suc6 en ik ben benieuwd wanneer je je weer beter gaat voelen!

7. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

hier was mijn hb 5.6 in de zw.schap en was netjes zeiden ze.
    Na bevalling had ik 4.8 en heb toen floradix gebruikt en met een week of 7 zat het 6.8

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    :$ Netjes? :$
    Mijn vk vond mijn 7,1 al op het randje...
    Apart :)

9. Loe

Loe Niet meer actief

Een normale hb is 7.4-9.1. Met zwangerschap kun je best ietsje te laag zijn, maar onder de 7 is gewoon niet goed. Je vk had er iets van moeten zeggen, je klachten zijn heel duidelijk. Neem inderdaad floradix. Voel je je niet beter, laat dan nog s testen en als het dan nog te laag is, moeten ze je ijzerpillen voorschrijven (ferrogradumet)

10. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    mijn hb was een paar weken geleden 5.9 en dit was te laag. ik heb ijzer tabletten gekregen om het omhoog te krijgen.
    verschilt nogal per vk lijkt me zo.

succes

11. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Ik moet zeggen dat ik me na dat glaasje limo met floradix wel ietsjes beter voelde. De vermoeidheid begint echter weer toe te slaan, ach tis ook bijna bedtijd:p
    Ik was vorig week in de veronderstelling dat het door mn bloeddruk kwam dat ik mij zo voelde, maar mijn bloeddruk was gisteren 110/60, dus daar lag het niet aan. Gisteravond schoot ik lichtelijk in paniek, omdat ik me zo slecht voelde en niet wist waardoor het kwam.. Ik had een verschrikkelijke slaap, maar vechte er tegen uit angst dat ik niet meer wakker zou worden, ook stom maja. Vinden jullie dat ik over een aantal weken naar de ha moet om mijn ijzer nog eens te laten testen?

12. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    :$:$ Ik had na de bevalling 5.0, en er werd zelfs een bloedtransfusie overwogen! Ik heb 2 dagen extra in het ziekenhuis moeten blijven voor controle, en ben nu ruim 2 maanden na de bevalling nog steeds niet de oude! Wel gewaagd om dan 5.6 netjes te noemen zeg!

13. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik was gister bij de vk, HB was 6,8. Normaal moet het boven de 7 zijn, maar tijdens de zwangerschap boven 6,3 zei ze. Dan is 6,6 ook nog gewoon goed.

14. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Zeker gek dat ze tevreden waren over een hb waarde van 5,6! Ik zat drie weken geleden op 6,1 en daar was mijn verloskundige niet echt blij mee. Ze zei: 'Bij de bevalling wil ik je hb gehalte minimaal op 6,5 hebben en het liefst nog veel hoger.'
    Ik moest meteen Floradix en Roosvice Ferro halen, haha. Die ferro is heel vies vind ik...met jus d'orange krijg ik het wel weg maar blegh...er zit echt zoooo'n sterke ijzersmaak aan dat spul, bah!

15. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Veel mensen zeggen dat de floradix heel vies is, maar ik vind het best lekker haha. Heb t vanochtend puur ingenomen en t proeft net als appelstroop, alleen vloeibaar.

16. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    :D :D Herkenbaar :D :D

17. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    zo te lezen zat ik de laatste keer echt heel hoog met 8,4.. ik dacht dat dat normaal was.. maar schijnbaar dus niet..
    een geruststelling :D
    moe ben ik overigens wel al vanaf het begin van de zw en dat is nooitt weggegaan, ook niet in het 2de trimester helaas..

sterlte iedereen met de zwangerschap!

18. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn HB was 7,3 en dat vond mijn vk ook net iets aan de lage kant. Zij hanteren een ondergrens van 7,5 en ik moest ook floradix gaan gebruiken.
    Tipje: Eet veel pruimen of pak de versie met veel vezels, je kunt er nl. erg hardlijvig van worden en dan krijg je verstoppingen, geen pretje als je geen goede stoelgang hebt!
    Mijn fysiotherapeut/accupunturist zei ook dat het zelfs liever 8 tot 9 mag zijn!
    Raar hoor, dat 5,6 als 'prima' wordt gezien. :$

19. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Zo zie je maar dat ze er allemaal anders over denken. 6,6 is misschien goed, maar als je normaal 8,1 hebt en ineens naar beneden zakt, kan je er best veel last van hebben... lijkt mij, tenminste dat heb ik dan.

20. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook dat is zeker waar denk ik, en daar wordt volgens mij ook nog wel eens niet aan gedacht.

Deel Deze Pagina