Gevoel dat menstruatie in aantocht is, maar toch zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sunshine89, 2 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine89

Sunshine89 Actief lid

1 feb 2015
    126
    4
    18
    Hallo:)

Al een poosje lees ik mee, maar nu zelf toch maar eens een profiel aangemaakt!

Sinds 10 januari ben ik gestopt met de pil en gaan we voor ons eerste kindje..
    Ik heb komende zaterdag mijn nod, maar al sinds afgelopen zaterdag het gevoel alsof ik ongesteld moet worden. Lichte krampen in de onderbuik en beetje zeurend gevoel. Ook had ik zaterdag 2x heel licht bruinverlies maar vanaf toen helemaal niet meer.

Ik vraag me dus af of het vaker voorkomt dat je een week voor je nod 'menstruatieklachten' hebt, maar toch zwanger blijkt te zijn..

Het is nu nog wel erg vroeg voor mijn menstruatie vandaar dat ik me dit af vraag..

Het zou eigenlijk ook te mooi om waar te zijn als het meteen raak blijkt te zijn;)

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je bent pas net gestopt met de pil en hebt nog geen normale cyclus terug. Voor 'ontpillen' staat een aantal maanden, dus ik zou me erop instellen dat het niet meteen raak is, maar dat je nog even geduld moet hebben.

3. Sunshine89

Sunshine89 Actief lid

1 feb 2015
    126
    4
    18
    Ik ben al een keer eerder gestopt met de pil (vanwege klachten). Dit is ongeveer een jaar geleden. In die tijd was mijn cyclus vrijwel meteen 'normaal' en had ik weinig last van ontpillen.. Daarom slaat uiteraard nu al snel de twijfel toe ;)

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Snap ik. En ik hoop van harte voor je dat het snel raak is. En een menstruatiegevoel kan hartstikke bij een zwangerschap horen. Maar helaas ook bij een naderende ongi.

5. Sunshine89

Sunshine89 Actief lid

1 feb 2015
    126
    4
    18
    Ik hou er uiteraard ook rekening mee dat de kans op een menstruatie groter is dan op een zwangerschap.. We zullen rustig afwachten

6. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Ja hoor, eerste ronde raak.
    Voelde helemaal geen pijntjes en had geen kwaaltjes. Tot het menstruatie achtige gevoel onder in m'n buik. Ik was er zelfs zo van overtuigd dat ik tegen m'n vriend zei vanavond neem ik een borrel en rij jij terug (verjaardag) zo gezegd zo gedaan. Anderhalve dag later nog nog niet ongesteld geworden.. En test gedaan; positief
    Ik duim voor je

7. Marjo88

Marjo88 Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Had het toen ik zwanger bleek en heb het steeds als ik ongesteld moet worden.. Het kan en het kan ook niet...

8. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Helaas zijn de beginnende zwangerschapsklachten zeer overeenkomend met klachten die je krijgt als je menstruatie eraan komt.
    Dus het kan zowel het een als het ander zijn. Het enige wat je kunt doen, is wachten tot je menstruatie doorbreekt of anders zaterdag een zwangerschapstest doen.
    Succes

9. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Kan wel hoor, maar merkte wel dat de maand dat ik totaal niet met sex/zwangerschap bezig was vanwege een overlijdingsgeval aan mijn vriend's kant dat het op dat moment precies raak is geweest.
    Dus ik heb altijd het idee hoe meer je gefocust bent hoe moeilijker het gaat. Ik was ook al jaren aan de pil, tussendoor even gestopt toen weer 6 maanden bezig, weer gestopt en binnen 2 maanden zwanger. Niet iedereen hoeft dus lang te ontpillen , het kan ntl altijd.
    Ik had ook het gevoel dat ik ongesteld ging worden, en op nod dacht ik; w8 is even?! Ja hoor positief. Maar het kan beide kanten op omdat de kwaaltjes zo op elkaar lijken

10. Babyke34

Babyke34 Bekend lid

27 apr 2012
    535
    72
    28
    stad in Nederland :)
    Ik was gestopt met de pil. En was gelijk zwanger.
    Spannend hoor!

11. kleintjee

kleintjee Actief lid

9 okt 2014
    317
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb normaal altijd de avond voor ik ongesteld word last van buikpijn en de keer dat ik zwanger bleek te zijn had ik echt ongi buikpijn een week van te voren ofzo!
    Spannend! Ik ga voor je duimen!

Deel Deze Pagina