Geen kerstkindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 15augustus, 29 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 15augustus

15augustus Actief lid

7 dec 2014
    406
    17
    18
    Rotterdam
    #1 15augustus, 29 jan 2017
    Laatst bewerkt: 29 jan 2017
    Hallo,

Ik wil graag weten wie er nog meer zo over denkt...
    Wij zijn nu in de 1e ronde voor een broertje of zusje, bij de 1e jaar over gedaan om zwanger te worden, nu zitten we te berekenen wanneer we event uitgerekend kunnen zijn, en mijn man is heel duidelijk, hij wilt absoluut geen december kindje, die maand is altijd al druk en hebben al veel verjaardagen enzo, helemaal niet handig.
    Toch voelt het als een gemiste kans
    Ik hoef geen antwoorden van je moet dankbaar zijn enzo maar wie heeft ook de keuze gemaakt om een maandje over te slaan om geen dec kindje te krijgen?

2. Ballon

Ballon Niet meer actief

Als je een maandje over wilt slaan, doe je dat toch :)

3. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Dit is iets wat jullie zelf moeten besluiten en wat het prettigst aanvoelt. Vergeet alleen niet dat een kindje natuurlijk ook prematuur geboren kan worden..dus al zou je in januari uitgerekend zijn kan het nog december worden.. Persoonlijk zou ik het niet doen, wij doen het zelf in ieder geval niet omdat zwanger worden hier ook niet echt vanzelfsprekend is. Ik lees dat jullie bij jullie eerste ook een jaar bezig zijn geweest. Dat hoeft natuurlijk niet nu weer zo te zijn, maar kan me voorstellen dat het dan als een gemiste kans voelt..

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Maandje overslaan is toch niet zo'n ramp? Ik zie dat niet als gemiste kans, gewoon maand later weer een kans ;)

5. PinkButterfly

PinkButterfly Actief lid

9 sep 2012
    441
    0
    16
    Als je dat wilt 'voorkomen' zou ik voor alle zekerheid de komende 2 maanden ook overslaan..;) Nee het zou niet in mij opkomen om daar rekening mee te houden......:)

6. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    Ik herken het wel. Hier ook veel jarigen in december. Een met Sinterklaas en een met kerst. Nóg een decemberkindje in de familie zou niet ideaal zijn maar ja.... Mijn zoontje besloot om 6 wkn eerder geboren te worden....

Ik heb besloten dat een kindje zich niet laat plannen. Het komt zoals het komt. Dus daarom ga ik geen maand overslaan. Maar heb er dus wel serieus over nagedacht!

Succes met jullie overwegingen 😃

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Eigenlijk precies dit.
    Maar anders sla je toch een maandje (of twee) over..?
    Ik ben van mening dat je dit soort dingen niet kan (en ook niet moet willen kunnen) plannen.
    Ik bedoel, stel dat jullie er een jaar over doen (of langer), zou je er dan ook zo over denken? Wij zelf hebben er best wat voor moeten doen en zijn alleen maar dankbaar dat het überhaupt is gelukt om zwanger te worden. Maar dat geldt natuurlijk specifiek in mijn situatie.

Ik bedoel gewoon te zeggen dat het geen wiskunde is, maar dat de natuur toch wel doet wat ze wil. Maar mocht je er echt een probleem mee hebben, dan maar voor safe kiezen en veilig seksen.
    Bewaren

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Denk dat er wel meer momenten in het jaar zijn dat je niet zwanger wilt zijn of bevallen.
    Ik vind december ook niet ideaal om meerdere redenen. Maar als de cryo nu blijft plakken wordt het volgens mij ook december. Dan is het maar zo.

Je moet ook rekening houden dat het te vroeg of te laat kan komen.

9. jeshh

jeshh Niet meer actief

Ja, wat Nina zegt. Mijn persoonlijke mening: Wie weet zijn jullie straks een jaar verder, nog niet zwanger en zit je weer met hetzelfde dilemma. Ik denk niet dat je dan zegt: joh, laten we nog een maand of 2-3 overslaan, want stel je voor dat....?

Wij zijn bijna 2,5 jaar bezig geweest en de maand dat ik nu ben uitgerekend kon werktechnisch niet slechter uitkomen (ik ben zzp-er). Maar maakt mij dat nu minder gelukkig? No way :)

Sorry als ik wat minder genuanceerd overkom hoor, maar dit is hoe ik er over denk. Doe wat je wilt, als het voor jullie beter voelt om nog een maand of wat te wachten is dat jullie eigen keus, maar een kind laat zich niet plannen :)

10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.106
    113
    Bij mij ook niet eigenlijk.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh meer dan 1 maand zou ik ook niet overslaan nee :D

12. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Het komt zoals het komt.. Wij hebben een decemberkindje, geen probleem hoor, ik zou er niet te zwaar over denken.. Je kunt er gewoon een extra gezellige maand van maken als het toevallig zo uitkomt. Ik zou doen waar jullie je goed bij voelen, maar in december jarig zijn is echt niet zo erg hoor.

13. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik zou ook zeker niet een maand overslaan! Als het een decemberkindje word, dan heeft de natuur dat zo bepaald. Vind het ook niet zo heel erg als het kindje in december geboren word.

14. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Een baby is niet te plannen.... Je kunt je bepalen wanneer je wil dat het geboren word. Naast dat je al blij moet zijn als je zwanger raak. Kun je kindje ook altijd nog te vroeg komen. Ik was eind november uitgerekend en net na mijn verjaardag is septermber is onze zoon al geboren.

15. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    wij hebben er ook aan gedacht om de komende 2 maanden over te slaan vanwege meer redenen dan alleen kerst maar twijfel nog een beetje:)

16. Logan

Logan Niet meer actief

Ik heb nooit een maand over willen slaan, want 'stel dat'. Maar ik kan me enigszins voorstellen dat als je makkelijk zwanger raakt en je het dus een beetje kunt plannen, je dan twee maanden overslaat.

17. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik zei eerst om november over te slaan zodat ik niet in augustus uitgerekend zou zijn (ivm verjaardag van dochter) maar toen het zover was hebben we niet overgeslagen, ook maanden om kerst te voorkomen gaan we niet overslaan, maar dat komt omdat wij al een poosje bezig zijn.. Voor mij persoonlijk zou een overgeslagen ronde als een gemiste kans voelen en een 'wat als?'

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    het enige wat je kunt plannen is wanneer niet zwanger te worden (even de mensen daar gelaten die dwars door pit etc heen zwanger worden)

Of je zwanger raakt en de geboorte datum van je kind valt nu eenmaal niet te plannen.

Van onze zoon was ik 31 juli uitgerekend hij kwam op 20 augustus. Van mijn dochter was ik 4 september uitgerekend, zij kwam op 25 augustus en op die manier kreeg ik precies wat ik noooohooooit wilde, 2 kinderen die binnen een week jarig zijn :D:cool:

19. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    het leven valt uberhaupt niet altijd te plannen. er kunnen altijd dingen zijn die je niet uitkomen aan het einde van je zwangerschap. zou je bijvoorbeeld pasen ook overslaan? of misschien krijg je ineens te maken met een ziekte/sterf geval, of dat je een baan kwijtraakt. ik zou er niet teveel over na denken en gewoon er voor gaan. maar zoals al eerder is gezegd, dat is volledig jullie keuze

20. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Ik zit ook met datzelfde dilemma, het liefst zou ik wel na deze ronde 2 maanden overslaan. In die periode hebben we zo veel verjaardagen en verplichtingen, ik ga die maanden zeker niet overslaan, maar ik zal wel wat minder stipt zijn en niet bijhouden wanneer mijn eisprong is. Mocht het wel zo zijn dat ik in die maanden zwanger raak, dan ben ik er uiteraard ontzettend blij mee! Mijn vriend maakt het allemaal niet zo veel uit, ik denk dat ik wat dat betreft iets praktischer denk :)

Deel Deze Pagina