Hoi meiden, Vandaag naar de vk geweest en m'n bloeddruk was te hoog. Vorige zwangerschap is met 37 wkn ingeleid ivm zwangerschapsvergiftiging, maar toen ging m'n bloeddruk pas met 35 wkn omhoog. Volgende week moet ik naar de gyn en dan weet ik meer. Maak me nu toch best wel zorgen. Wie heeft dit ook (of gehad)? xx
Wat balen voor je, dat het nu al zo vroeg is Kan er zelf weinig over kwijt want ik loop al vanaf het begin met een te lage bloeddruk. Hopelijk is het bij je volgende bezoek wat beter!
Ik heb het in het begin ook gehad. Toen moest ik bij elk consult ene uitgebreide bloeddruk meting doen... Nu is alles weer rustig, zelfs laag. Mijn gyn vertelde dat het een soort golfbeweging is. In het begin hoog, midden laag, einde weer hoog.... Maar ik neem aan dat ze je goed in de gaten houden!
Die van mij is stelselmatig te hoog, vanaf de eerste controle met 9 weken. Hij blijft tot nu toe gelukkig een beetje op dezelfde voet, maar ik vind het ook best eng!
Bij de eerste ook pre-eclampsie en later hellp gehad. Begon toen bij mij met 33 weken en meteen opgenomen. Bloeddruk ligt bij deze zwangerschap ook hoger, maar waarschijnlijk ook omdat ik me er druk om maak. Ben erg bang om weer in het zh te belanden. Ik hoef nu voorlopig nog niet. Laatste keer was ie ok. Moet wel zeggen dat ik met 24 weken gestopt ben met werken, vanwege hoge bloeddruk en BI. Ik weet niet of je nog werkt, maar misschien is dat een optie. Bij mij is de bloeddruk lager, nu ik niet werk en thuis ben bij m'n kleine meid. Ik snap hoe je je voelt en wil je heel veel sterkte wensen. Probeer rustig te blijven bij de controles. Dan is je bovendruk lager en zal je onderdruk ook lager zijn. Is wel makkelijker gezegd dan gedaan....i know....
hier ook direct al te hoge bloeddruk met zwangerschap van mijn dochter. Ben hele zw.duur onder controle gebleven en af en toe moesten ze mijn bloed testen en urine. De kleine had er zelf geen last van, dus het viel in dat opzichte nog wel mee. Ik had mijn onderdruk vaak op 105
Hier ook eentje.. Met 30 weken 5 dagen opgenomen geweest om medicijnen in te stellen, nu met 35 weken gaat mijn bloeddruk weer omhoog (onderdruk 100), hebben mijn medicijnen weer opgeschroeft en moet nu zaterdag voor controle en ctg.. Ik baal er ontzettend van en maak me ontzettend druk.. drukker volgens mij dan mijn gyn en verlos, want volgens hen is mijn lichaam goed gewend aan een wat hogere bloeddruk.. de beeb doet het trouwens heel goed, is echt geen kleintje en heeft het erg naar d'r zin.. Maar ja, hoe kom je van dat druk maken af? mij lukt het niet, heb gisteren halve dag gejankt en dat is natuurlijk gigantisch slecht voor de bloeddruk.. probeer veel te rusten, ik mocht niet meer werken vanaf week 30.. succes!
Ik rust elke dag ( werk nu 6 ipv 9 uur) ook mede door combi BI en Hoge bloeddruk. Om ervoor te zorgen dat ik me minder zorgen maak, meet ik nu vrijwel dagelijks zélf mijn bloeddruk.Het lijkt dat de mijne nog eens hoger wordt op het moment dat ik in het ziekenhuis gemeten wordt. Ik maakte me daar zo druk om, als was het een examen. Gevolg: een nog hogere onder- en bovendruk. Ik merk dat de oefeningen van zwangerschapsyoga mijn hartslag en druk á la minute laten dalen..elke keer als ik ben geweest kan ik dat zien. Maar toch....de zwaarste periode van mijn zwangerschap moet nog komen en dus baart het me ook nog steeds zorgen.. Ik heb nog geen medicijnen, maar dat kan nog komen natuurlijk.
Ik had/heb dat ook. Ze noemen dat ook wel het wittejassen-syndroom Ze houden er bij mij wel rekening mee en heb het ook eerlijk gezegd tegen de gyn...Dat ik gewoon altijd zenuwachtig ben zodra ik het zkh binnenloop... Het is gewoon zo balen dat je er helemaal geen invloed op hebt
Ik heb vanaf week 15 'n hoge bloeddruk gehad. Ik heb daar toen mijn hele zwangerschap medicatie voor geslikt. Eerst 3 x per dag 'n pil van 500 mg en daarna mocht ik er 2 van 500 omdat hij toen te laag werd. De medicatie heb ik tot na mijn bevalling geslikt en nu slik ik plaspillen voor 'n hoge bloeddruk. De eerste x dat ik 'n hoge had hebben ze me gewoon zonder iets naar huis gestuurd maar later werd er gezegt dat ze me nooit zonder medicatie hadden moeten laten gaan. Mijn onderdruk was toen 110. Als hij hoog blijft toch bespreken met je verloskundige, bij mij hebben ze me toen 'n half uur aan zo'n apperaat gezet die elke 5 minuten je bloeddruk meet.
Ik lig regelmatig aan zo'n apparaat wat een tijdje meet. Hij zakt dan meestal weer wat tot een aanvaardbaar niveau. Maar ik begin soms wel met een bovendruk van in de 150 en een onderdruk van 97/98....
ik lag ook aan zo'n apparaat, maar toen zij de gyn dat dat niet altijd helemaal correct was, omdat je dan vaak plat ligt en je bloeddruk dan toch automatisch zakt omdat je rustig bent... Toch altijd goed in de gaten blijven houden, ook als je zo maar naar huis wordt gestuurd!!
Nou dat zei ik dus ook al tegen de gyn: overdag lig ik toch ook niet heel de dag plat! Maar goed..de metingen die ik nu doe zijn tijdens rustmomenten, als ik een tijdje heb gezeten of gelegen en dan vallen ze wel mee. Zodra ik bezig ben geweest schiet ie omhoog. Dat baart me dus zorgen, mede gezien het feit, dat ik alleen woon en dus veel dingen zelf moet doen..
Meiden, bedankt voor jullie reacties! Is toch altijd goed om te weten dat ik niet de enige ben Heb eens na zitten denken en weet misschien een beetje waar het aan ligt. Ik heb maandag dropjes op, soep gegeten en nog eens boterhammen met kaas, komkommer en aromat. Dus tja...haast meer zout kan niet. Ook was ik ontzettend zenuwachtig toen ik op controle ging. Denk dat dit er allemaal ook wel een beetje mee te maken heeft. Normaal is mijn bloeddruk rond de 140/80, maar nu was de onderdruk tussen de 90 en 95. Ik ga vanaf nu letten op wat ik eet (beetje zout vermijden) en als m'n bloeddruk dan volg wk lager is dan weet ik dat ik er zelfs iig iets aan kan doen. Als dat niet zo is....dan horen we wel hoe en wat. Hellen1971: zag dat je uit Sliedrecht komt. Grappig, ik ook!
Wat vervelend zo vroeg al, ik kan je er helaas ook niet bij helpen want mijn bloeddruk is tot op heden steeds erg netjes geweest... eerder wat aan de lage kant!!! Liefs Nelleke
Niet alleen bananen. Ook gedroogde zuidvruchten als abrikozen en dadels/vijgen. Maar ook de zéér pure ( 70% of meer) chocolade helpen. Ook schijnt het dat calcium ook een gunstige werking kan hebben op de bloeddruk.
hallo, ik heb vanaf de 13e week last van een hoge bloeddruk en slik hier vanaf toen ook al medicatie voor. Elke week controle gehad tot nu toe, maar nu mag ik over 3 weken weer terug komen. Ook ik maak me verschrikkelijke zorgen en zoek zoveel mogelijk over het onderwerp op, er is alleen weinig over te vinden, voor de 20e week. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook een hoge bloeddruk gehad, vanaf de 24e week, en ben toen op verzoek met 38+2 weken ingeleid. Ook toen heb ik medicatie geslikt. Ik vraag me af hoe groot de kans op een vroeggeboorte is, maar hier kunnen medici natuulijk geen antwoord op geven. Mijn bloeddruk was voor de zwangerschap 110/60 met 13 weken 160/100, na 1 week med, 130/80 en stijgt nu weer naar 140/90, de verwachting is dus wel een opname om de med via t infuus te krijgen. groetjes joyce
Ook geen leuk vooruitzicht, Joyce! Bij mij blijft het momenteel een wankel evenwicht en ik hoop ook echt, dat het geen opname wordt. Mja..dit warme weer maakt dat ik nu ineens op begin te blazen. Dat zal voor de bloeddruk ook niet bevorderlijkzijn...