Hoihoi, weer een tijdje geleden dat ik iets actiever meelas en schreef. Even een korte uitleg van mijn situatie: Ik probeer inmiddels al een jaar zwanger te worden dmv KI. Heb nu een andere donor en deze heeft de mogelijkheid om vaker te insemineren per ronde. Top dus! Inmiddels net ongesteld geworden na ronde 10...(2e ronde met deze nieuwe donor) Best teleurgesteld natuurlijk, twijfel en onzekerheid wisselen elkaar af. Ik krijg 1 mei een kijkoperatie waar ze ook gaan kijken of mijn eierstokken wel open genoeg zijn. Heel spannend vind ik dit wel, maar heb zelf gekozen voor gehele narcose. Ik heb verder 1 ronde met clomid 50 gewerkt en een ronde met clomid 100. Beide keren prima eisprong. Enige wat er tot nu toe bij mij gevonden is is een verlaagde AMH waarde. Ik ben bijna 35 inmiddels dus dat speelt wellicht ook een rol. Nou is het dus afwachten wat er uit de kijkoperatie naar voren komt. Wat dat ook zal zijn...ik denk dat we moeten gaan overwegen welke stappen te gaan ondernemen. IUI is in mijn idee iets dat erg lijkt op hoe we het nu ook doen. Wordt als ik het goed heb ook niet vergoed? Tenminste Geert Gen gaf dat aan geloof ik .. Ik denk dat we wellicht kans hebben om op IVF uit te komen. Heb me net een beetje ingelezen. Brrr wat lijkt me dat spannend en een beetje eng ook wel. Toch is het idee een kindje krijgen laten varen geen optie meer! Daarvoor is mijn wens inmiddels echt groter geworden! Ik merk dat de emoties best op lopen zo af en toe. Om mij heen raken anderen wel zwanger en ik dus niet...lastig en dat is soms zacht uitgedrukt. Niet dat ik het een ander niet gun, ik gun het mijzelf ook! Ik ben benieuwd of er vrouwen zijn die in een soort zelfde situatie zitten en misschien wel hun ervaringen willen delen. Groetjes! Joos.
IUI is wel even iets anders dan gewone zelf inseminatie hoor.. En wordt onbeperkt vergoed, dus dat kun je zo vaak doen als je wilt (zolang een arts het zinvol acht, maar dat is bij het Geertgen geen probleem..). Ik zou echt niet meteen overstappen op IVF. Dat is wel zoveel heftiger en ingrijpender dan IUI.. Waarom zou je een hele stap overslaan als die stap ook prima kan werken?
Behalve als de amh waarde erg verlaagd is..dan zou ik sneller voor ivf gaan. Zou op de arts vertrouwen hierin en sowieso aantal iui proberen als dat kan.
Hoi! tis een beetje van factoren afhankelijk. Geert Gen is best ver weg al mag ik bij IUI wel echo's doen in Hengelo. Ook denk ik aan mijn lage amh waarde en als we nog voor een 2e willen gaan, en er zijn met ivf misschien meerdere bevruchtingen, kan ik deze misschien nog gebruiken. Stomme is dat hoe meer ik lees, hoe meer ik besef dat ik nog maar net begin en nog zo weinig van alles af weet. En vind het nu al zo emotioneel. Hmmm... Ik zal natuurlijk niet zomaar beslissen, voor ik eerst goed overlegt heb met mijn fertiliteitsarts. Toch vaag dat Geert Gen aangaf dat IUI niet vergoed zou worden...misschien niet door VGZ? Tegen de tijd dat ik een keuze hebt gemaakt, zal ik dat eens beter uit gaan zoeken. Eerst moet ik de laparoscopie met tubatesten maar even afwachten. Dat wachten vind ik best lastig, ik ben bijna 35 en mijn vriendin 60. We hebben hier wel voor gekozen maar hoopte stiekum zo dat het niet te lang zou duren ... Helaas is dit dus niet het geval. Al is een jaar tegenover de jaren die ik lees op het forum nog helemaal niet lang. Wel bedankt voor je antwoord...ik kreeg er echt een ander beeld bij, vandaar mijn idee van ivf...ben benieuwd dan. Groetjes, José
IUI wordt onbeperkt vergoed vanuit het basispakket, dus een verzekering MOET dat zelfs vergoeden.. Ook IUI met donorzaad wordt vergoed, dus daar kan het ook niet aan liggen. Vind het ook erg raar dat het Geertgen dat heeft gezegd. Ook aan je leeftijd kan het niet liggen. Welke arts heeft je dat verteld? Zou anders gewoon je verzekering even bellen, dan kunnen zij het je vertellen en ben je vast helemaal gerust gesteld!
Ik snap je gedachtengang wel. Ik heb 7x een iui ondergaan met en zonder hormonen en met ook van donorzaad gewisseld. HSG gemaakt, niks aan de hand en toch niet zwanger. 1e icsi in Düsseldorf wel zwanger, snap nu nog steeds niet hoe dat kan! Toch in jouw situatie zou ik wel een paar x keer iui proberen, want kan zomaar wel lukken! Vond de icsi best een zwaar traject namelijk...
Hoi, mijn amh waarde was 0,2 en ik ben 34 jaar. Mijn moeder was erg vroeg in de overgang, ben blij dat ze mij hierop snel getest hebben. @ Zonnestraal...ik zou ook wel naar Dusseldorf willen...maar kan dus niet omdat ik een vrouwelijke partner heb. Dinsdag heb ik weer begin echo en ben benieuwd hoe alles er nu weer uitziet. En ga maar eens aan de klets met mijn arts. Groetjes!