Hoe zit het nu precies met die eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ikkie, 14 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie

ikkie Actief lid

28 dec 2006
    221
    0
    0
    Ik vraag me af hoe het nu precies zit.

Op een gegeven moment had ik in m´n vorige cyclus een voor mijn gevoel positieve ovulatietest. Eerst geen streepje, toen 2 dagen wel (en bijna net zo donker als de controlestreep) en daarna weer geen streepje. Kan ik er nu vanuit gaan dat ik in elk geval die maand een eisprong heb gehad of komt het ook voor dat de LH waarde zomaar stijgt en detecteerbaar is?

Stel dat er iets niet goed zit met je eileiders, verklevingen oid, heb je dan een eisprong? Of is je LH-waarde dan helemaal niet meetbaar?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk wel dat je een eisprong hebt gehad. Je LH piek duurt ongeveer een paar dagen dus je kan goed 2x positief testen.

Als er iets met je eileiders is kan je ook gewoon ovuleren, alleen kan je eitje en het sperma nergens heen.

groetjes,
    Snoopy

3. Kenja

Kenja Lid

6 nov 2006
    57
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik heb ook een vraagje over de eisprong. Op zich is mijn cyclus nu rond de 28/29/30 dagen, dus dan is mijn eisprong toch rond dag 14/15/16 ?

Soms reken ik het ook wel terug, zo van: nu ben ik ongesteld, dus dan was mijn eisprong 14 dagen geleden. Klopt dat ? Is je eisprong altijd 14 dagen voor je menstruatie of kan de eisprong ook al (veel) eerder geweest zijn in de cyclus terwijl de cyclus wel "gewoon" 28 dagen duurt ?

Weet iemand dat ? Alvast bedankt

Groetjes,
    Kenja

4. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Die 14 dagen is theoretisch. Zou 'gemiddeld' bij een cyclus van 28 dagen op dag 14 'moeten' zijn.
    Je eisprong kan altijd verschillen.
    Een manier om zeker te weten wanneer je eisprong is, is temperaturen, maar dan kun je ook pas achteraf zien wanneer hij was.
    In zo'n geval kun je het beste een paar maanden tempen om een inzicht te krijgen.
    Bij mij schommeltie dus tussen dag 11 en 14... met een cyclus van 26 dagen.

5. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Zou het niet weten ik voel altijd me eisprong aankomen en de dag erna voel ik hem heel goed

Deel Deze Pagina