Bindweefels litteken knip wegsnijden, iemand ervaring mee??

Discussion in 'Na de bevalling' started by Vlinder3, Nov 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Donderdag gaan ze bij mij bindweefsel wegsnijden....Ik heb er veel pijn aan en het zit precies bij de ingang van mijn vagina en erin:)

De gyn gaat het openhalen en bindweefsel onder plaatselijke verdoving wegsnijden en laat het dan open zodat het van binnen uit geneest. Hij wil niet opnieuw gaan hechten omdat er dan weer bindweefsel kan gaan vormen.
    Ze hebben het na mijn bevalling slecht gehecht en met een ontsteking erbovenop heeft niet veel goeds ervoor gedaan.

Heeft iemand hier ervaring mee??
    Zo ja, hoelang hebben jullie er last van gehad en hoelang duurde het voordat het weer goed genezen was??

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Hoi Vlinder,

Persoonlijk heb ik hier gelukkig geen ervaring mee. Wel met littekenweefsel, maar dat werd op een gegeven moment vanzelf soepeler (met behulp van oestrogeen-ovules, dat wel). Mijn gynaecoloog wilde me op z'n vroegst pas een jaar na de bevalling opereren, omdat ze niet wist hoe mijn lichaam op de nieuwe wond zou reageren. Sommige vrouwen maken dan juist extra littekenweefsel aan, en dan ben je verder van huis.

Ik meen me te herinneren dat er half april hier iemand was die wel een operatie moest ondergaan, net als jij. Maar bij haar werd de wond wel gewoon gehecht...(ging goed trouwens, voor haar was het echt de oplossing en het viel haar volgens mij erg mee) dus wat jouw gyn wil gaan doen is nieuw voor mij! Maar klinkt wel logisch als je het risico op nieuw littekenweefsel mee rekent. Ik wil je heel veel succes en sterkte toewensen, het komt vast goed! Je hebt iig een gynaecoloog die niet zomaar wat doet. Ik hoop dat je er weer snel bovenop bent en dan geen last meer hebt van pijn!

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Lief van je :)

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Morgenmiddag is het zover, ik ben benieuwd....

Share This Page