Ik zoek op internet maar t word me maar niet duidelijk wanneer je weer officieel mag vrijen na de bevalling Is het nou 3 of 6 weken? Wij hebben na 3,5 weken weer sex gehad (konden niet wachten )en t voelde als vanouds dus voor herhaling vatbaar. Tot nu toe , een week kater, 2x gedaan zonder condoom, voor t zingen de kerk uit. Maar ik wil toch even zeker weten of ik nou geen infectie meer kan oplopen of dat dat pas na 6 weken is. Om deze reden durf ik t ook nog niet aan om pas na het zingen de kerk uit te gaan om t zo maar te zeggen. Ik vloeide amper nog, alleen geel wondvocht, maar sinds de seks ook weer bruin/donkerrood bloed. Iemand die me meer kan vertellen of dit nou kwaad kan?
Zolang je vloeit loop je zeker kans op infectie, dus nog even niet doen. Zeker als ik je verhaal lees. Ook zoals je het nu doet loop je kans op een infectie. En bij sommige vrouwen duurt het nou eenmaal wat langer, het vloeien. Geduld is een schone zaak.
Bedankt voor de reacties. Dat vocht zag ik niet echt meer aan voor vloeien. Ik zag idd vaak t advies van 6 weken. Maar ik zag ook op meerdere plaatsen dat t advies 3 weken is vanwege infectiegevaar omdat na 2 weken de baarmoedermond alweer gesloten is.. Hmm .. maar voor de zekerheid dan een condoom gebruiken, neem aan dat dat wel mag. Een infectie loop ik liever niet op. Ben trouwens uiteraard aan de pil weer
Ook met condoom loop je risico. Die is nl ook niet steriel Ik wil je je plezier echt niet ontnemen, maar ik zou het echt even laten. En er zijn ook andere leuke alternatieven toch?
Ik zou ook nog even wachten. Zolang je nog vloeit, ookal is het nauwelijks wat is de wond nog niet helemaal genezen. Pfoeh na 3,5wk alweer seks daar moest ik toen echt nog niet aan denken haha.
Ik dacht altijd, als vloeien gestopt is. Dus... heb nog nooit 6 weken gewacht ... Bij nr 1 en 2 na 3,5 wkn en bij nr 3 na 5 wkn, voelde inderdaad als vanouds. Maar ik had geen last van bloedverlies naderhand, dus ik denk dat ik ook wel 'veilig' zat qua infectierisico e.d. In jouw geval zou ik nu idd weer even wachten.