Verdikking onder keizersnede

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Daantje26, 6 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje26

Daantje26 Actief lid

7 apr 2014
    191
    0
    16
    11 weken geleden ben ik bevallen middels een een spoedkeizersnede.
    Daarna is de wond gaan ontsteken en hebben ze wond helemaal open gemaakt en open gehouden.

Nu zit er boven het litteken een dikke bult!
    Als ik druk zet, of moet niezen voel je de bult harder worden, en is het heel erg pijnlijk! Als ik lig voel je de bult niet, en je ziet het overigens ook niet.

Wat kan dit zijn ??

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik denk dat je er snel eens mee naar een dokter moet gaan, het kan namelijk eventueel wel een ingekapseld abces zijn en dat moet zeker niet kapot gaan springen want dan heb je pus in je buikholte en ben je verder van huis.

Dus niet te lang mee rondlopen en eventjes naar de dokter.

Sterkte!

3. Daantje26

Daantje26 Actief lid

7 apr 2014
    191
    0
    16
    Ga toch vanmiddag even langs de dokter. Net na de keizersnede gaven ze aan een bloeduitstorting onder de huid. Maar we zijn nu al 11 weken verder ??? Of kan dat zo lang duren ? Vsm druppels helpen niet !

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja een abces kan heel langzaam groeien en als het ingekapseld zit dan kan dat hard aanvoelen dus goed laten nakijken en je niet laten afschepen.

5. Lente1986

Lente1986 Actief lid

17 jan 2013
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Kan ook een littekenbreuk/hernia zijn natuurlijk... Ben je al naar jouw arts geweest?

6. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Laat je niet bang maken!
    Is heel normaal na een ks! Het is littekenwfsel, je huid is echt kapt, je buikwand, je baarmoeder. Alles is gehecht!
    Ik was ook heel bang, maar na de nacontrole van de gyn gerustgesteld. Het zat er bij mij vanaf dat ik eraan durfde zitten, altijd gevoelt dus.
    Mijn advies is: een lekker vette olie of crème kopen, en masseren. Elke avond. Als je het soepel houd geneest het mooier. Nu ik weer op gewicht kom, merk ik dat er een verdikking blijft zitten.

Ik zeg niet dat je niet naar de huisarts moet hè, hij kan je vast beter gerust stellen, of eventueel even doorsturen naar je gyn!

Deel Deze Pagina