Zorgen om niks?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Paprikaas, 28 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paprikaas

Paprikaas Bekend lid

16 jun 2013
    555
    5
    18
    Ik zal me wel zorgen maken om niks omdat cb zegt dat alles prima is zolang hij maar vrolijk is.. L. Drinkt 5 flessen van 120 en 1 van 150 krijgt vaak 2 keer fruit aangeboden. Flessen zijn goed zoals ze zijn hij heeft xelf behoefte aan elke 3 uur drinken...en van meer gaat hij toch meer spugen..

Nou vind ik persoonlijk dat hij slecht groeit kwa gewicht...
    26mei woog hij 5900 61,6cm (hoofd41,8)
    23juni 6115 63,5 (hoofd 42)
    11juli extra gewogen..toen weg goed aangekomen (6390)
    Maar vandaag weer gewogen 6410 66,7cm (hoofd 42,6)
    Zijn hoofdomvang is ook wat langzamer gaan groeien dus...behalve zijn lengte...

Nu krijg ik dus te horen..zolang hij maar vrolijk is..het is idd een bewegelijk kind..maar ik vind die 20gr in 17 dagen persoonlijk toch wat weinig...maak ik me nou echt zorgen om niks??

2. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ja joh, er zit maar 17 dagen tussen. Dat is toch niks. Heeft een keer net gepoept ofzo en het verschilt zo al heel wat.
    Mijn dochter is ook wel eens in een periode van enkele maanden nog geen grammetje aangekomen. Tsja, ze deed het verder prima. De keer erop was ze juist weer wat (te)veel aangekomen.

3. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Als hij van meer gaat spugen kan je de flessen dus niet ophogen.
    Met 5 maanden 6,4 kg vind ik netjes!
    Als hij zijn fruit, groente, flesjes netjes leegdrinkt en niet ontevreden is / meer wil dan is het prima. Als je weegt weeg je niet elke dag op hetzelfde tijdstip dus hij kan gepoept hebben of juist nog niet.
    Mijn dochter groeit op de onderste lijn. Met 6 maanden 7 kg en nu met 20 maanden 10,5. Ik maakte mij ook ernstig zorgen omdat haar gewicht zo gigantisch langzaam groeit. Maar ze doet het prima! Ze eet meestal goed (soms niet), drinkt goed, is enthousiast, vrolijk, alles gebeurt op z'n tijd en gaat z'n gangetje. Dus ik moet het ook meer los gaan laten.

Om de 3 uur drinken is prima, hij kan het goed zelf regelen. Mocht je zien dat hij behoefte heeft aan meer, kan je per fles 30cc erbij doen en dan kijken hoe hij reageert. 2x fruit is ook prima! Groente strakjes ook gewoon per stuk (rapley bijv. met 6 maanden) aanbieden. Pure smaken, en zachte smaken. Hij zal knabbelen en eten naar behoefte. (medische uitzonderingen natuurlijk maar dat is nu niet aan de orde)
    Ik snap je heel goed hoor! :)

4. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Mijn vent is 9 mnd ouder en weegt maar 1800 gram meer. Vind t dus best meevallen.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Sommige kindjes groeien netjes als het gemiddelde. Andere kindjes groeien de ene keer sneller en de andere keer langzamer.
    En het ene kindje wordt groter en zwaarder dan een ander kindje.

Ik denk, naar wat je hier verteld, dat je je geen zorgen hoeft te maken.
    5x4 en 1x5 geeft totaal 25 schepjes. Genoeg kindjes drinken rond deze leeftijd 4x 6 en dat zijn 24 schepjes. Dus hij drinkt niet per definitie minder dan andere kindjes die wel grote flessen drinken.

Je luistert en kijkt naar je zoontje, je gaat in op zijn behoefte voor kleine flesjes.

Wat is zijn lengte?

Maak je je alleen zorgen vanwege de groei?

6. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Toevallig wij vandaag ook geweest 7,8 kilo met 10 maanden, met 8 maanden was het 7,1 kilo. Groeit ook niet hard. Maar hij groeit. Zolang ze genoeg binnen krijgen!

7. tuc

tuc Niet meer actief

ik zou mij niet zo zeer focussen op het gewicht maar om hoe hij verder is (drinkt goed, is levendig, ontwikkeld??) Zeker met 5 maanden hoeven ze niet continue bij te komen.

8. Paprikaas

Paprikaas Bekend lid

16 jun 2013
    555
    5
    18
    Thx dames stelt ,e toch een beetje gerust..

Het is echt een heel bewegelijk kind.. Met een erg pittig karakter..het lukte hem Al met 2,5 week om te draaien vn buik naar rug en met 5 weken deed ie het bewust...hij wilt meer dan hij kan..in dat opzichte de bewegelijkheid snap ik wel dat ie weinig aankomt..hij is trouwens nu 66,7cm...

Hij krijst soms wel als hij de fles al ziet en dan weigert hij te drinken dus soms zit er meer dan 3 uur tussen de voedingen. En soms kAn hij 3 kwartiee allles bij elkaar gillen en dus ook de fles weigeren zonder dat ik echt achter de reden kom....maar verder ontwikkeld hij zich goed en is hij ook vrolijk...(zolang hij zijn zin krijgt hahahaha)

Thx iig

Deel Deze Pagina