gevoel niet kunnen genieten

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mamavd, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    #1 mamavd, 23 okt 2011
    Laatst bewerkt: 23 okt 2011
    weet niet of ik hem hier goed plaats.. maar moet het even van me afschrijven, misschien heeft iemand tips...

Ik heb nu 4 week geleden een zoontje gekregen. Helemaal geweldig natuurlijk, alleen een probleem ik heb echt het gevoel dat ik het niet leuk vind en er niet van kan genieten, ben blij als hij slaapt en niet de hele dag huilt zoals die wel eens doet, dan denk ik echt waar ben ik aan begonnen… voel me eigenlijk best schuldig dat ik zo denk en weet niet waar het vandaan komt ( heb wel een moeilijke zwangerschap met hg en diabetes en bevalling gehad maar geen idée of dat nu de oorzaak is dat ik er absoluut niet van kan genieten ) iemand die dat ook had? En weet of dat weggaat of dat ik er iets mee moet doen?weet echt niet wat ik met dit gevoel moet…dacht dat het wel over zou gaan Voel me echt schuldig tegen over m’n zoontje en zou hem natuurlijk niet meer willen missen....

2. Loekiej

Loekiej Lid

23 apr 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wat ontzettend rot voor je!!! Je bent lang niet de enige hoor!! Ik had het met mijn vorige baby ook, was blij als ze eindelijk ff sliep. Ik voelde me soort van bedrogen, waar was die roze wolk?? Ik vond haar tegelijkertijd ook wel te gek maar werd ook gek van haar. Ze huilde gigantisch veel en ik voelde me ellendig. Ik ben toen na 2 maanden naar de huisarts gegaan en ben Zoloft (anti-depressiva) gaan slikken. Nou wil ik niet zeggen dat je dat moet gaan doen hoor maar een gesprekje met je ha kan misschien geen kwaad.

Heeeeel veeeel succes en let ajb niet op al die mensen die zeggen "geniet ervan"

Oja, ik heb nu dus weer een kleintje van 6 weken en nu kan ik wel enorm genieten;)

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Sowieso ophouden met je schuldig te voelen. Ik denk zeker dat een moeilijke zwangerschap/bevalling etc. er mee te maken kan hebben. Ik heb buiten een ks geen moeilijkheden gehad en toch heb ik het allemaal als nogal overweldigend ervaren, besefte dit pas na dat het allemaal achter de rug was. Het is allemaal nogal al wat, er gebeurd zoveel met je lijf en met je hele leven, helemaal niet raar dat je van alles te verwerken hebt. Een kindje krijgen is natuurlijk iets prachtigs en daarom hangt er een soort taboe rond de minder fijne gevoelens. Je moet je vooral dankbaar voelen terwijl je af en toe mss echt wel het gevoel hebt of je iets aan gedaan is. Ik geloof echt dat als dat weg zou zijn en vrouwen zich meer open en zonder schuldgevoel rot mogen/durfde te voelen dat het al een stuk makkelijker zou zijn om ook de positieve gevoelens te voelen.

Als het echt niet gaat zoek dan hulp.

4. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi nmama,

hier een prima zwangerschap en bevalling gehad, maar de rose wolk was hier ook niet gelijk. Als ik terug denk aan die eerste weken..... was voornamelijk overleven. Je gééft vooral, en op zich is dat niet erg, maar met gebroken nachten, rondvliegende hormonen en je hele leven op zn kop is dat soms behoorlijk heftig. Als vrouw cijfer je jezelf soms enorm weg.

Ik vond het eigenlijk pas écht leuk worden toen mijn zoon echt ging lachen, hij een voeding ging laten schieten 's nachts (en ik dus meer aan mijn slaap toe kwam) en ik hem beter leerde kennen. Dat was na een week of 5 en sindsdien kan ik er ook echt van genieten.

Ik vind het dan ook helemaal niet vreemd hoe je je voelt, helemaal omdat jouw kindje ook nog eens zo veel huilt.
    Ik kan je alleen maar aanraden het even in de gaten te houden (in verband met een postnatale depressie, overigens iets waar je je niet voor hoeft te schamen, mocht dat zo zijn) en af en toe ook eens tijd voor jezelf te nemen. Ik weet niet of je partner of iemand in je omgeving soms de zorg even van je kan overnemen???

Enne, een kind hebben is helaas niet alleen maar leuk, een rose wolk en dat soort dingen. Dat lijkt soms wel zo op een medium als internet, maar weet dus ook dat jouw gevoelens echt niet vreemd zijn

5. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    hahaha, 3 reacties tegelijk

6. Iefie

Iefie Niet meer actief

Het zijn denk ik geen kraamtranen meer, maar misschien wel een verlengde daarvan. Als je je somber/verdrietig blijft voelen zou ik wel even bij de huisarts langs gaan.
    Ik zeg niet dat jij dat hebt, maar ik was heel erg bang voor een pnd. Heb daarom de vsm mama visolie capsules geslikt omdat dit de kans daarop zou verkleinen. Misschien kan je dat ook proberen? En voel je niet schuldig!

Deel Deze Pagina