Hallo, Volgens zowel de vk als de het echoscopisch centrum ben ik op 5 mei uitgerekend. Deze datum correspondeert helemaal niet met de eisprong. De eisprong was precies tussen 17 en 18 augustus. Ik ben half augustus heel erg ziek geweest (lichte salmonella) en de ontlasting is op kweek gezet. Pas rond de 14/15 augustus ben ik weer beter geworden. Nu kwam er bij de combinatietest een kans van 1/95 (nekplooi 2,7mm slechte bloedwaarden) uit. Maar de datum van 5 mei klopt gewoon helemaal niet, wat de metingen ook aangeven. Ik weet ongeveer precies wanneer de conceptie was. Mijn tweede kind is geboren met 55cm en 4 kg bij 38 weken + 3 dagen. Waarom houden de vk en de echoscopiste dan zo vast aan deze meting? Mijn tweede kind lag bij 13 weken zwangerschap ook voor op de groei (zijn nekplooi was met 13 weken 2,2 mm) Het frustreert me enorm dat er niet wordt geluisterd omdat de metingen dit zeggen. Bovendien is mijn cyclus lang, met de eisprong op dag 22 meestal. 29 juli was de eerste dag van mijn menstruatie. Maar het klopt gewoon niet. Wat nu? Nu zit ik me 1,5 week heel veel zorgen te maken (moet op de NIPT wachten) terwijl er misschien niks aan de hand is. Hebben jullie een idee? Volgens de banner ben ik dus 14 weken zwanger, maar volgens mijn eigen berekening 13 weken.
Hoi, Ik denk niet dat mijn reactie je een tevreden gevoel gaat geven. Wat ik weet is dat de echodatum absoluut betrouwbaarder is dan uit te gaan van je cyclus. Dit komt omdat de eisprong op een ander moment geweest kan zijn dan normaal ( zeker bij een onregelmatige cyclus) Daarnaast kan er ondanks dat je het moment van de eisprong weet, toch een verschil zijn qua termijn. Dit komt omdat de innnestelingsduur kan wisselen van duur en dat niet ieder vruchtje gelijk start met groeien. Tot 16 weken groeien alle embryo's allemaal gelijk, dus als een kindje groter is, dan ben je ook echt verder. Tenzij er echt een afwijking aan het vruchtje is waardoor het groter is ( dit komt alleen niet heel vaak voor) Ik denk toch dat je op hun kennis moet vertrouwen. Sterkte ! Groeten Evelien
Dat vind ik dan echt heel vreemd want ik ben maar 1x samen met mijn man geweest in augustus. We zaten midden in een verhuizing en half augustus (van 9 tot 13) is hij weggeweest. Mijn eisprong is eigenlijk altijd op dag 22 of later maar nog nooit eerder geweest.bij mijn tweede had ik en cyclusgrafiek en zijn metingen waren bijna hetzelfde als bij deze. Als je niet met elkaar slaapt omdat je man er niet is, dan kan er ook conceptie plaats vinden. Alleen dat van de innesteling begrijp ik wel. Ik had trouwens na 5 dagen al de eerste kwaaltjes. Maar bedankt voor je antwoord.
Hoi, Als je er echt van overtuigd bent dan moet je even in gesprek gaan met de verloskundige . Ik kan niet uitsluiten dat zij een fout hebben gemaakt natuurlijk. Groeten Evelien