Gevoel of gevoel door gemis?

Discussie in 'De lounge' gestart door medinalil, 30 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dit denk ik dus ook.
    Je kunt altijd een gesprek met je huisarts aanvragen. Die komt veel vaker vrouwen in dit soort situaties tegen en kan je van advies voorzien.

Treez vindt dit leuk.
  2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Zoals hierboven is genoemd, verbreek de relatie met hem maar regel wel een omgangsregeling voor de kinderen zodat ze hun vader kunnen blijven zien.
    Kijk daarna pas of het wellicht met de andere man iets kan worden.

3. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    Dat is misschien wel het verstandigst om eerst de relatie te verbreken maar ik ben bang stel het wordt niks met die andere dan zit ik weer alleen met kids niemand die me wil zo’ n gevoel.
    Ene kant als die bel wil ik zeggen bel me niet meer, maar aan de andere kant als ik dat doe weet ik dat die helemaal door draai en in de iso beland en dan door mij, maar wat hij mij allemaal niet heeft aangedaan is ook niet normaal.
    Maar misschien moet ik het juist wel beëindigen nu dat hij daar zit dan kan ik voor die tijd als hij op verlof mag “ onderduiken “ of dat er iemand bij is zodat er niks gebeurd, want 100% dat hij me wat aan doet als hij weet dat ik met een ander zou gaan ook al is het alleen praten.
    Hij heeft altijd gezegd geen andere man bij me kinderen want dan ben je kapot.
    Soms denk ik dan heb ik 3 kinderen die ik alleen moet opvoeden omdat hij niet normaal kan doen, en nu dat die vast zit heeft die natuurlijk spijt etc. Maar ik moet eerlijk zeggen ik voel geen stress meer op me schouders nu dat hij daar zit.

4. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik denk voor nu gevoel door gemis. Als je al bijna een jaar alleen zit of tenminste met de ellende van een vriend in de jailhouserock...dit doet veel met je gevoel en je gemoedstoestand. Zorg eerst dat je het ene afsluit, rust zoekt voor jezelf en dan pas weer gaat kijken naar een volgende relatie en als die man die je nu ziet echt voor je wil gaan begrijpt hij dit ook en zal hij geduld hebben!

En in de tussentijd dat ik dit schrijf geef jezelf nog een reactie waardoor ik mijn gevoel alleen maar bevestigd zie kijkend naar je eerste zin...

5. Treez

Treez Niet meer actief

@medinalil de enige reden die ik lees waarom je bij hem wil blijven is vanwege angst voor wat hij zou kunnen doen. Dat is geen goede basis voor een relatie. Ga naar je huisarts en overleg wat je het beste kunt doen om jezelf veilig te houden. Ik snap dat het doodeng is, maar deze man ontneemt jou het recht op een fijn leven. Dat verdien je niet.

Oona, Ysabella en Marchella vinden dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Nu hebben ze een vader die in de gevangenis zit en eentje die hun moeder mishandelt als ze een nieuwe vriend zou krijgen. Ik denk dat je vooral even heel hard moet bedenken wat erger is...

7. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Vind je dit zelf ook niet erg ongezond klinken?
    Het lijkt alsof je in die nieuwe man een vervanger zoekt voor de vader van je kinderen. Geen goede basis om een relatie te starten.

Evanesco en Marchella vinden dit leuk.
  8. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Nu hebben ze toch ook geen vader? Nu moet je toch ook alles alleen doen?

Kies voor jezelf hoor. En vraag desnoods hulp van je huisarts. Die weet vast wel welke instanties je verder kunnen helpen.

9. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Als je de relatie wil verbreken is het nu misschien wel een goede tijd. Als hij dan toch gaat flippen, dan maar flippen waar je niet bij bent. Daarna kalmeert hij vast wel weer en went hij aan het idee. Dat kan hij dan mooi daar in de bak doen.

En onthou heel goed; hoe hij reageert is ZIJN keuze. Iedereen maakt vervelende dingen mee. Daar heb je vaak niks over te zeggen. Maar je bepaald wel zelf hoe je daar op reageert. Dus als hij gaat ‘door draaien’ etc dan is dat zijn eigen keuze. En daar ben jij dan dus niet verantwoordelijk voor.

Edit; waarom wil je eigenlijk zo graag een relatie hebben dat je al een nieuwe ‘sollicitant’ hebt voor het met je huidige vriend uit is? Er is niks mis met alleen zijn hoor. Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat heerlijk rustig is.

Hopsatee, chrystel73 en PenK vinden dit leuk.
  10. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Dat snap Ik, maar dat hebben ze nu ook.
    Bij je partner blijven enkel voor de kinderen is niet verstandig.

Hou je nog van hem?
    Het beeld dat hij volgend jaar vrij komt en jullie weer een happy family zijn, maakt je dat gelukkig?

Ik denk dat je voor jezelf eerst uit moet zoeken voordat je met 1 been een andere relatie in stapt. Ook afspreken terwijl je nog en man hebt is eigenlijk een stap te ver. Maak eerst keuzes voor jezelf en beslis daarna wat je met deze vent wilt.

11. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Ik lees jouw reacties en denk alleen maar waarom heb je er nog geen punt achter gezet en voel jij je verantwoordelijk voor het gedrag van je vriend, je zegt als ik de relatie verbreek draait hij door en moet de isoleercel in door mij, nee als HIJ doordraait moet hij de isoleercel in door ZIJN gedrag en reacties, niet jouw verantwoording. Daarnaast kan hij beter door draaien in de bak waar ze hem af kunnen laten koelen dan straks als hij vrij is en jullie wat aan kan doen.
    Uit je berichten blijkt duidelijk dat je bang voor hem bent, dat hij jou wat aan doet maar dat je het beste voor je kinderen wilt, even kort gezegd wie zegt dat hij alleen jou wat aan zal doen en niet de kinderen? De meest effectieve manier om een moeder pijn te doen is via haar kinderen als hij blijkbaar zo erg is dat je zelfs als hij in de gevangenis zit (en daar hoef je niet voor niks een jaar in) bang voor hem bent dan klopt er iets flink niet en zou ik je adviseren om hulp te zoeken voor jou en je kinderen om te zorgen dat jullie veiligheid ook geregeld is als hij straks vrij is.
    Ook lijkt mij hulp om zelf sterker te worden niet verkeerd, het feit dat jij denkt dat je een man nodig bent en het niet alleen kan, dat is hoe ik het lees, is geen standaard gedachte en ook aan die mindset zou ik wat willen veranderen als ik jou was. En die andere man nog even niet aanbeginnen en eerst zorgen voor rust en veiligheid en pas als JIJ (en de kinderen) gelukkig zijn met je leven zoals het is zal je toe zijn aan een andere relatie die dan een aanvulling is op julie leven en niet iets wat je als noodzakelijk ziet.

12. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Deze twee punten vielen mij (naast het heftige vierhaal) op:
    1. Het is denk ik juist goed dat je alleen kunt zijn. Heeft niets te maken met of iemand jou wilt of niet, maar jezelf de moeite waard vinden, met of zonder iemand en dit ook aan je kinderen meegeven is een heel belangrijke basis.
    2. Daar had hij aan moeten denken voor zijn daad. HIJ heeft zijn leven verkloot, als hij een goede vader en echtgenoot was geweest, zou jij geen een aanleiding hebben om een andere man te benaderen. Jij hebt volgens mij al genoeg ellende gehad door zijn gedrag.

13. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik zou in jouw situatie de relatie verbreken. Daarna hulp zoeken bij verschillende instanties waaronder veilig thuis. Maak een dossier aan met alle documenten maar ook telefoontjes, appjes, mailtjes etc.

Daarna aan jezelf werken! Het klinkt alsof je een negatief beeld hebt van jezelf en de situatie (geen relatie krijgen etc)

Als dat goed is, jij en je kids beter in jullie vel zitten, dan kan je nadenken over een andere relatie.... 1 die voor jou en de kinderen kiest en 1 waar jij voor kiest omdat je het wilt en niet omdat je denkt dat het moet

Mijn ex man was niet agressief of in die geest. Maar ik heb eerst heel hard aan mijzelf gewerkt en mijzelf weer moeten terugvinden voordat ik aan een nieuwe relatie begon en ja, ik was ook een alleenstaande moeder maar ondertussen heel erg gelukkig getrouwd dus het kan echt! Maar vreemdgaan is dan niet verstandig. Hou de eer aan jezelf

14. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    Soms denk ik van wel als die weer leuk aan de telefoon doet, maar zodra ik geen geld over maak komt de oude weer naar boven en dan zie ik dat beeld niet meer voor me.

15. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    Klopt, ik heb best nog een zwangerschapskilo (3 maanden geleden bevallen)en niet meer het lichaam als toen ik 18 was daar schaam ik me heel erg voor. Terwijl andere moeders weer zo plat als een dubbeltje zijn blijft het bij mij maar zitten.

16. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Nou je hebt wel een parel getroffen zeg!
    Je zit in een slechte relatie, daarnaast ben je net bevallen en maak je druk over je figuur en of je aantrekkelijk bent en wil je met iemand daten... sorry maar ga eerst eens aan jezelf en je gezin werken!

bozoe, chrystel73, LaQueen en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik bedoel meer werken op psychisch vlak... want tja na 2 zwangerschappen en het feit dat ik 35 ben zorgen er iid voor dat ik niet het lichaam heb van een 18 jarige. En dat is niet erg! Dat hoort zo en een man moet jou nemen zoals je bent... met of zonder zwangerschaps kilo’s

Ik bedoelde meer werken aan een positief zelfbeeld. Je sterker voelen. Jezelf waarderen zoals je bent en genieten van het leven en daar heb je echt geen vent voor nodig hoor ;)

LaQueen, Marchella en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  18. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Ben ik de enige die dit verhaal niet helemaal geloof? :rolleyes: Of is het normaal dat een vrouw met 3 kinderen bij een man met strafblad blijft die bekend is met gokken, nachten wegblijven etc. Om het maar niet te hebben over de angst die ze blijkbaar heeft voor hem... En tussendoor al aan het daten is.

LaQueen en Me26 vinden dit leuk.
  19. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Hij heeft al eerder gedreigd je iets aan te doen. Als iets een reden is om je relatie te beëindigen dan is dat het wel.
    Mensen veranderen niet zomaar. Ook niet als ze af en toe wel leuk doen.
    Kies voor jezelf en je kinderen.
    Ga naar de huisarts voor vervolgstappen
    En ik denk dat het ook goed is om hulp van een psycholoog te zoeken, want je kijk op relaties is destructief voor je kinderen.

20. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Er bestaan genoeg vrouwen die in destructieve relaties zitten en niet weten hoe ze eruit moeten komen.
    Ik krijg bij dit verhaal wel het gevoel dat to daarnaast ook niet heel volwassen in het leven staat om het zo maar te zeggen

Deel Deze Pagina