Heb je angstklachten overgehouden aan de relatie waardoor jij je onveilig voelt als er geen vent in beeld is?
Als ik jou was zou ik de relatie verbreken! Met beide mannen! Dan voor jezelf en je kinderen gaan opkomen, in jezelf gaan geloven en mentaal sterk worden. Je hebt drie kinderen die een sterke moeder nodig hebben om goed het leven door te gaan. Aan die mannen heb je nu niks!
Eerst je relatie beëindigen voordat je überhaupt met een ander afspreekt Maar zo snel in een nieuwe relatie springen zou ik ook niet doen Ik zou eerst van beide afstand nemen en voor jezelf en je kinderen kiezen geef hun een stabiele basis
Ik was ook 12 jaar met mijn ex man.... dat hield mij niet tegen om voor mijzelf en mijn zoon te kiezen.
Wil hij zijn problemen aanpakken? Ziet hij in waar het verkeerd gaat? Wellicht is er met de juiste hulp nog wat te redden voor jullie? Zorg dat je niet afhankelijk bent van hem. En maak een keuze omdat je erachter staat en niet vanwege hem/kinderen/omgeving/gemak Áls je geen kinderen had, was je dan nog bij hem?
Meid ik denk echt dat jij door je relatie flink in de knoop zit met jezelf en dat je hulp nodig hebt. Jij bent de afgelopen 12 jaar waarschijnlijk geïndoctrineerd, gekleineerd en geestelijk en misschien wel lichamelijk mishandeld. Jij durft uit angst niet weg bij je vriend en dat vind ik heel erg om te horen. Je vriend zit niets voor niets vast en de dingen die jij tot nu toe zegt zoals als je geen geld geeft of de relatie zou verbreken hij flipt en daardoor in ISO komt. Hij heeft jou in zijn macht en je moet hieruit! Jij red je nu ook zonder vriend met 3 kinderen dus straks ook. En natuurlijk zal het zwaar zijn maar uiteindelijk komt het allemaal ten goede. Om meteen een andere vriend of relatie te beginnen lijkt me echt niet verstandig omdat je dan een plaatsvervanger zoekt en jezelf weer afhankelijk maakt van een man. Jij moet eerst ook zelf geestelijk weer op de rit komen en hier heb je psychologische hulp bij nodig en hulp van instanties om eventueel onder te duiken met je kinderen. Ik hoop echt dat je voor jezelf en de kinderen de juiste keuze maakt. Ik wens je veel sterkte! Heb je eigenlijk familie die je kan helpen?
Ik haal je uit een droom, ja er zijn moeders die hun oude figuur weer terug krijgen, maar de meeste houden toch wel wat probleemgebieden en moeten keihard werken (gezond dieet en sporten) om dat weer een beetje in oude shape te krijgen en te behouden. Je moet echt eerst jezelf accepteren zoals je bent, en zelf inzien dat dat goed is. Kijk naar de dingen die je wel doet en goed doet, schrijf dat op. En er is duidelijk iets mis met zijn omgang naar jou toe. Als jij niet doet wat hem bevalt, gaat hij dreigen. Dat is geen normale gang van zaken. Was dat ook al zo voor hij in de gevangenis kwam? Dan kan ik mij jouw onzekerheid namelijk heel goed voorstellen. Daarom ga ik nu zeggen dat ik het knap vind dat je alleen voor 3 kinderen zorgt, dat ik het knap vind dat je alleen bent bevallen, en dat ik het knap vind dat je nu aan de bel trekt. Zet deze goede acties door en kies voor jezelf en je kinderen. Als je huidige date het serieus met jou voor heeft, heeft hij respect voor het feit dat je eerst je zaken op orde wilt krijgen, voordat je aan een volgende relatie begint en als hij daar geen respect voor heeft, kan je hem beter nu al kwijt zijn. Veilig thuis etc. Lijken mij goede instanties om in te schakelen als je vanuit de gevangenis al wordt bedreigt. Heb je verder nog familie en/ of vrienden om je heen?
Ik denk dat dit juist een goed moment is om de relatie te verbreken. Want als hij gewoon thuis zou zijn, slaat hij je misschien in elkaar. Nu is hij in de gevangenis, als hij daar doordraait, is dat zijn eigen schuld. Maar er staan bewakers die op hem letten, dus het kan niet volledig uit de hand lopen. En zijn gedrag wordt ook genoteerd. Als hij al zo gevaarlijk is ín de gevangenis, hij gevaarlijk is hij dan wel niet búiten de gevangenis waar niemand controle over hem heeft? Voor de rest noem je alleen maar negatieve dingen over hem: - je moet hem geld geven, zo niet wordt hij boos - hij slaat je in elkaar als je relatie zou verbreken - hij zit een jaar in de gevangenis (dat is echt niet mis in Nederland) - hij heeft gok en schuld problemen, hij liegt, hij laat je in de steek. En de enige redenen die ik lees om bij hem te blijven: - je wil geen 12 jaar relatie weggooien - je bent bang nooit meer een relatie te krijgen - je wil de kinderen hun vader laten houden. Weeg nu bovenstaande lijstjes tegen elkaar af. Weet je zeker dat je bij hem wil en kan blijven? En die laatste drie punten hebben ook een oplossing: - 12 jaar relatie weggooien is niet leuk, maar liever de rest van je leven gelukkig dan nog 40 jaar een ongelukkig en angstig huwelijk. - je bent onzeker over jezelf en daarom bang dat je altijd alleen zal blijven. Des te meer reden om voor jezelf te kiezen en jezelf sterk te maken. Want door uit angst bij je man te blijven, wordt je niet zekerder. En waarom zou je geen nieuwe relatie kunnen krijgen? Je bent nu toch ook in gesprek met die nieuwe man? Dat kan toch nog een keer gebeuren? Hoop houden hoor! - Je wilt je kinderen een thuis bieden met vader en moeder. Die hebben ze nu al niet. Je baby groeit nu ook zijn eerste jaar op zonder zijn vader! En denk je echt dat je kinderen gelukkiger worden met een vader die hun moeder slaat? Een moeder die bang is voor hun vader? Wil je dat ze dat voorbeeld meenemen, en nog erger: dat zij als zelf ooit gaan trouwen dezelfde keuzes maken? Alsjeblieft, bescherm hen daarvoor!! En als je bij je man weggaat, betekent dat niet dat je kinderen hem nooit meer zullen zien. Ze zullen dus nog steeds een vader hebben. Sterkte en ik hoop dat je de juiste keuze maakt!
Jeetje, ik had niet gedacht dat het herkenbaar zou zijn eigenlijk. Het enige wat ik dan te zeggen heb is: ga asjeblieft weg bij je vriend! Laat de date voor wat het is. Ga naar de huisarts en werk aan jezelf, voor jezelf. Maar ook voor je kinderen. Je hebt waarschijnlijk niet zelf voor deze situatie gekozen, maar je kunt er wel voor kiezen om er uit te stappen. Zoek hulp. Niet omdat je het niet alleen kan maar juist omdat je zo steun kunt vinden op momenten dat je twijfelt. Niet uitstellen. Nu doen.
Je bent 3 maanden geleden bevallen, natuurlijk zit je niet goed in je vel en ben je nog niet zo strak als een dubbeltje.. het is ook onrealistisch om te denken dat dit uit zichzelf weer bijtrekt. De meeste vrouwen moet daarvoor sporten en op hun voeding letten. Ik begon pas na 5 maanden weer daarmee en toen we 9 maanden na de bevalling waren, was ik wel weer ‘in shape’. Nouja, niet tevreden ofzo, maar wel weer het oude gewicht. Accepteren.... je hebt 3 kinderen op de wereld gezet! Er zijn zat andere mannen die jou zien zitten, maar volgens mij moet jij eerst even rust voor jezelf vinden. Een andere man die jullie wel goed gaat behandelen kom je vanzelf weer tegen, maar als ik jou situatie zo bekijk, is het niet het juiste moment om 3 maanden na je bevalling al een andere relatie te starten.
Ik lees vooral dat je eigenlijk weg wil bij je vriend maar dat je angst heb voor de toekomst (als hij uit de gevangenis komt, voor je kinderen) Aan de hand van wat je post heb ik het idee dat je beeld van een goede relatie weg is....in een goede relatie heb je geen angst voor je partner en word je niet onder druk gezet. Ik vraag me af of je niet gewoon aandacht/affectie/een luisterend oor nodig hebt in plaats van een nieuwe vriend. Sterkte!
Wat een heftig verhaal. Ik sluit me aan bij de rest van de reacties, je verdient echt beter dan dit! Ik weet helaas uit ervaring wat zo'n destructieve relatie met je gevoel van eigenwaarde kan doen, en zou er dus ook voor kiezen om eerst aan jezelf te gaan werken. Als je dat niet doet is de kans op herhaling namelijk een stuk groter, omdat jouw beeld van wat een gezonde relatie hoort te zijn verstoord is, en je daardoor de belangrijke red flags over het hoofd gaat zien. Maar hoe jij ook over jezelf denkt, ook jij verdient iemand die je goed behandeld. Zorg er alleen voor dat je voor je in een nieuwe relatie stapt je leert om jezelf ook goed te behandelen, uiteindelijk is dat de basis die alle andere relaties bepaald. Veel sterkte!
Hoeveel van die tijd leef je al in stres? Ik kan alleen inschatten aan de hand van wat er geschreven staat. Maar het klinkt imo als een traumatiserende relatie. Met angst heb je een verhoogde cortison hormoon, waardoor jouw lichaam wil gaan zoeken naar oxytocine om dit niveau omlaag te brengen. Oxytocine wordt ook wel het knuffel hormoon genoemd. Iemand anders kan nu soort van verslavend als zelfmedicatie gaan werken en daar komt vaak geen gezonde gelijkwaardige relatie van. Ik zou hulp inschakelen om weer in balans te raken voor je een nieuwe relatie met iemand aan gaat. Dit is ook 1 van de manieren waardoor iemand die niet goed voor je is jou in de greep kan houden door afwisselende gezichten te laten zien. Stres veroorzaken en daarna medicijn spelen. Schakel hulp in. Breng jezelf en jouw kinderen in veiligheid. Kom weer tot jezelf.
Eerst een relatie beëindigen en dan pas aan een nieuwe beginnen. En in jouw geval: zorg eerst maar eens dat je alles op de rit hebt en jezelf en je kinderen een veilig thuis kan geven.
Ik zou je vriend duidelijk maken dat je uit elkaar wil en alles goed wil regelen omtrent de kinderen zodat die hun vader kunnen blijven zien. Daarnaast zou ik tegen je ‘nieuwe vriend’ zeggen dat het nu niet de tijd is om een nieuwe relatie te beginnen omdat je eerst alles netjes af moet sluiten. Afspraak maken bij de huisarts en vertellen dat je psychologische hulp nodig hebt omdat je vastloopt in het leven. Je zit in een ongezonde relatie, heb drie kinderen, je bent onzeker en je hebt gesprekken nodig met iemand die je wat met beide benen op de grond kan houden tijdens dit hele proces.