hier discussie met man over verdeling van het huishouden. En vraag me af hoe het bij jullie geregeld is. Mijn man heeft een bedrijf in de bouw en werkt dus veel, gemiddeld 70 uur in de week. Ik werk 16 uur per week. Ik heb de totale zorg van de kinderen (3). En bijna het hele huishouden, op de bovenverdieping na, daar heb ik 1x per week een hulp voor. Mijn man doet buiten zijn werk echt niks in het huishouden. Behalve als ik het vraag de kinderen op bed leggen ofzo maar geen vuilnisbakken legen, afruimen dat soort dingen. Hij is van mening omdat hij al zo veel werkt en veel aan zijn hoofd heeft dat hij dit niet hoeft te doen. Ik vind dat hij gewoon meer tijd hiervoor vrij moet maken. Ook omdat ik het belangrijk vind voor de kinderen. Hoe is het bij jullie verdeelt, liefst ervaringen van mannen die ook veel werken.
Mijn man is alleen de weekenden thuis en doet dan vrij weinig. Uit zichzelf zou hij niks doen maar als ik hem vraag de vastwasser uit te ruimen ofzo doet hij het wel Edit: hij maait trouwens wel het gras en zorgt dat allebei onze auto's worden gewassen, reinigt het inbouw koffiezetapparaat en dat soort dingen waar ik onmogelijk aan toekom. Maar dagelijkse huishoudelijke taken..nee
Mijn man werkt ook heel veel. Hij doet ook zo goed als niks in het huishouden. Maar ik heb er niet echt een probleem mee. Ik ben de hele dag thuis dus vind het niet nodig dat hij ook nog s avonds het huishouden moet doen. Ik weet niet of jij wel werkt? Dan zou ik het ook wel anders vinden.
Tja ik ben van mening dat ik hier verwend ben thuis. Mijn man werkt in 3 ploegen en ik werk 3 vaste dagen a 24 uur per week. Mijn man doet naast zijn full time job ook erg veel in huis. Zo staat het eten klaar op de dagen dat ik tot 17.00 werk en om 18.00 thuis ben. En als hij middagdienst heeft kookt hij smorgens en hoef ik het s’avonds alleen maar op te warmen als ik thuis kom. Verzorging van de kindjes doen we samen en zo ook het huishouden.
Het leeuwendeel neem ik voor mn rekening, maar ik heb wel zoiets van: als je thuis bent draai je mee. Dus hij kookt OF zorgt voor en speelt met de kinderen als ik kook. Ook met afruimen etc. Echt niet dat hij op zn kont gaat zitten in de avondspits (als hij er is dan) Hij mag wel kiezen wat ie het liefste doet, lief van mij he
Mijn man werkt ruim 40 uur en heeft de afgelopen 3 jaar ook 20 per week aan zijn studie besteed. Ik doe iets meer thuis, maar hij doet zeker niet niks. Zorgt voor de kindjes, kookt (af en toe), ruimt op, de tuin, vouwt was etc.
Hier ook een man in de bouw met eigen bedrijf. Ik ben thuis bijf moeder / huisvrouw. Hier doet man alleen de vuilnis buitenzetten en de tuinen 3x per jaar afspuiten met de hoge druk spuit. Ik vind zelf de verdeling eerlijk en goed zo. edit, als ik hem iets vraag (maakt niet uit wat) doet hij het wel.
Ik ben echt een absolute voorstander van gelijke verdeling van alle verantwoordelijkheden tussen de partners, MAAR dit vind ik een uitzondering. Jouw man werkt dus gemiddeld 10h per dag, 7 dagen per week? In een zware fysieke sector. Wanneer besteedt hij genoeg tijd met zijn kinderen? En heeft ie werkelijk 'meer tijd' om vrij te maken? Ik vind de balans uberhaupt heel scheef, los van het huishouden. Ik zou persoonlijk voor een ander balans zorgen in huis. Zelf meer gaan bijdragen in financiën zodat de man meer tijd krijgt om te besteden aan zijn kinderen en aan het huis. (Ik vind dat ook een voorbeeld om te geven aan zowel de dochters als de zoon). Mocht dat geen optie zijn: Nee, in jullie verdeling zou ik naast 70h pw werken + een hulp niet zelf nog gaan huishouden. Die schaarse tijd zou ik besteden aan kinderen en wat rusten.
Mijn man werkt ook bovengemiddeld aantal uren. Hij ruimt de vaatwasser in, doet de kattenbakken en probeert er minstens 2 a 3 dagdelen doordeweeks voor onze zoon te zijn. Hij werkt ook veel ‘s avonds (en weekenden bijv) Ik werk 24 uur, maar wel 2 uur p.w. Huishoudelijke hulp. Trok het niet meer naast mijn epilepsie en de medicijnen daarvoor
Hier precies zo. Na een zware dag mag hij echt wel neerploffen, maar als we allebei doodop zijn van iets dan bikkelen we samen door tot kinderbedtijd. Hij helpt wel mee in het huishouden als ik iets vraag, maar ik ben er zelden echt tevreden over. Doe het liever zelf.
Mijn man werkt 40 uur en heeft 3 uur reistijd dus maakt wel lang dagen. Hij doet de vuilnisbakken, kookt af en toe of ruimt op. Verschoond luiers, brengt kinderen naar bed. Gooit er af en toe eens een was in, elke zaterdag boodschappen. Alles wat ik ook doe dus. Ik werk 32 uur, dat wel. We hebben een schoonmaakster voor het grote werk. Tussendoor toilet of keuken schoonmaken komt niet in hem op...
Ik ben al getrouwd, sorry. Met een vrouw dus, en wij hebben zowel werk (ongeveer 32 uur elk) als huishouden verdeeld.
Mijn man werkt zo'n 60 uur per week. Maar doet regelmatig uit zichzelf wel iets in het huishouden: vaatwasser, vuilnis, was vouwen (die ik dan in de droger vergeten ben ), aanrecht opruimen (hij warmt vaak eten op, dus daarna ruimt hij eigen zooi en evt. pannen/schalen op), stofzuigen, e.d. Ik heb niet te klagen
Man werkte hier lange tijd ook zo'n 60-70 uur en ik werk 24-30 uur in het onderwijs en heb een eigen bedrijf. Man doet niets in huis behalve gras maaien en container aan de weg zetten. Soms als hij een keer op tijd uit het werk is haalt hij een kind op uit school. Ik werk, doe alles voor de kinderen, doe administratie en huishouden. Tijd die hij thuis was wilde ik dat hij aan de kinderen en mij besteedde en verder sliep hij Met zoveel uren werken kun je niet meer verwachten denk ik. Nu is het hier al een tijd rustiger voor hem en zit hij nu voor paar maanden in de ziektewet maar situatie is nauwelijks veranderd.
Ik zou eerder in discussie gaan over het aantal werkuren..onacceptabel voor mij. Het niet helpen is een logisch gevolg. Ik zou ook niets meer kunnen met 70 u pw.
Weekenden is hij thuis. Tafel opruimen en af en toe vaatwasser als ik het vraag. Koken, was en echt poetsen doe ik. Grasmaaien en grotere klusdingen is dan weer voor hem. Al maai ik doordeweeks ook wel. Ik werk ong 2.5 uur per dag buiten huis. De kinderen regel ik ook.
Ik ben het eens met @amdaa. Serieus, 70 uur per week? Dus hij gaat 7 dagen per week om bijvoorbeeld 8 uur weg van huis en komt dan om 6 uur pas thuis? 7 dagen per week? En dan vind je dat hij ook nog wat in het huishouden moet doen? Ik zou zeggen, laat hem in de schaarse uurtjes thuis met zijn gezin zijn. Maar eerlijk, ik beloof niet dat iemand structureel 70 uur in de week werkt.