Mijn dreumes van 19 mnd ligt lekker te slapen maar zijn dikke slaapzak zit in de was, nu dus dunnere aan met jogging broekje. Maar heb het idee dat hij het koud heeft, heb hem een deken over gedaan. Kan dit? Word er erg onrustig van. Hij slaapt nooooooit met deken.
Mijn mannetje van 7 maanden heeft altijd een wat dunner slaapzakken met deken. Maar als hij er onrustig van wordt vind hij het misschien niet prettig.
Waarom word je er onrustig van? Is je kindje heel onrustig in zijn slaap? Waar ben je bang voor? Heb je geen reserve slaapzak als hij altijd met slaapzak aan slaapt? Als je kindje nu lekker ligt met slaapzakje en deken is dat prima toch, ik neem aan dat je dekentje geschikt is dus goed materiaal en formaat zodat je in kan stoppen.
Omdat hij er mssn onder kan komen te liggen, omdat hij het niet gewend is. Ja het dekentje is gewoon prima, lag hij eerder ook altijd onder. Slaapzak heeft hij ook asn alleen dunnere, andere is bij opa en oma blijven liggen.. m sa ar hij ligt rustig dus zal ook wel prima zijn.
Kan geen kwaad hoor zelfs onder een deken (wel 1 die geschikt is) kunnen ze zelfs onder de dekens nog gewoon ademhalen. Zelfs mijn nu 3-jarige peuter verstopt zich onder zijn dekbed en slaapt ook gewoon nu is het niet de bedoeling om onder de 2 jaar een dekbedte geven En ik vermoed dat als hij het te warm krijgt dan gewoon de dekens van zich aftrapt
Als hij rustig slaapt en niet aan gymnastiek doet in z'n slaap dan lijkt het me geen probleem. Je kunt altijd even in z'n nekje voelen. Als hij daar warm voelt is het goed en kun je het dekentje weg laten als jij je er niet goed bij voelt. Als hij het koud krijgt wordt hij wel wakker. En beter iets te koud dan te warm bij kleintjes ☺
Ik heb besloten om het te laten liggen. Hij voelde toch wat koud aan in zijn nekje. Gaat ook heus goed maar toch.. ga wel kijken vannacht, moet toch plassen 😂. Thanks voor de reacties.
Dochterlief slaapt met winter slaapzak en een dun dekentje. Zij legt deze soms zelf voor haar gezicht en haalt het ook zelf weer weg. Ze is ruim zes maanden, dus moet bij jou vast goed komen
Denk dat het meevalt, je hebt geen klein babytje meer maar een flinke dreumes. Hoe is het gegaan vannacht?
Nee dat vind ik echt niets. Plus dat de kachel sowieso niet doet, omdat deze beneden uitstaat. Vind het zelf ongezonde warmte, weer dat dat niet zo is maar voor me gevoel.