Streptokok

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mamvanjessie, 31 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamvanjessie

mamvanjessie Bekend lid

1 aug 2012
    605
    0
    0
    Noord-brabant
    Goedemiddag, ik heb de volgende vraag. Toen ik beviel van mijn dochtertje had ik koorts en een hoge bloeddruk waardoor ik naar het ziekenhuis moest en daar ook bevallen ben. Na de bevalling vonden ze mijn dochtertje niet helemaal goed reageren en ze is toen in de couveuse gelegd. Ze hebben bij mij toen een uitstrijkje gedaan en zeiden dat ik draagster ben van de streptokok bacterie en daarom werd mijn dochter aan de antibiotica gelegd. Nu ben ik zwanger van de 2de en heb deze informatie aan mijn verloskundige verteld alleen wordt nu aangegeven dat ik geen draagster ben van de bacterie maar dat ze alleen een vermoeden hadden hiervan. Ik zou dus gewoon thuis mogen bevallen en hoef ook niet getest te worden op de streptokok bacterie. Ik vind het vreemd dat in het ziekenhuis mij anders verteld was en weet niet zo goed wat ik moet doen. Mag ik zelf vragen aan de dokter of ik wordt getest op streptokok? Of zou dit echt niet nodig zijn?

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,

Beetje vreemd verhaal inderdaad dat ze toen gezegd hebben dat je draagster bent en er nu tegen je gezegd wordt dat dat niet het geval is. Lastig... Wat je zou kunnen doen is je zorgen voorleggen aan je verloskundige en huisarts. Wat ze dan eventueel zouden kunnen doen is in het derde trimester van de zwangerschap je urine kweken op GBS (groep B stretococ). Dan weet je het zeker.
    Succes ermee,

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina