Hoeveel mensen mag je meenemen naar echo?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anonymous1223, 10 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anonymous1223

Anonymous1223 Actief lid

8 jul 2015
    188
    0
    16
    Hallo allemaal,

Mijn 20 weken echo krijgen we volgende week en we hebben mijn schoonouders meegevraagd. Is het eigenlijk normaal dat je met z'n vieren naar een echo te gaan? De vorige keren zijn we met z'n tweeën gegaan.

2. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Bij ons wordt het niet toegestaan. De 20 weken echo is een medische echo en geen pretecho. Als er iets niet goed is, dan zitten daar wel je schoonouders bij. Ik zou ze meenemen naar een pretecho, maar ja...

3. Bones

Bones Actief lid

12 jun 2015
    281
    80
    28
    Dat is heel normaal. bij de eerste 20 weken echo was mijn moeder mee. En een paar weken terug mijn schoonmoeder. Ik weet dat bij ons kinderen niet mee mogen omdat het officieel een medische echo is

4. LSQ

LSQ Niet meer actief

Ik heb geen idee wat normaal is, maar als je twijfelt, zou ik even bellen naar waar je de echo laat maken en vragen naar het max aantal personen. Ik heb het idee dat het nogal verschilt waar je hem laat maken.
    Eventueel staat de info al op de website.

5. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Verschilt inderdaad per bureau. Bij de combinatietest hadden we mijn zoontje erbij, de 20-weken echo is bij een ander bureau en daar mogen geen kinderen bij zijn en max 2 begeleiders.

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Hier was er maar 1 extra persoon toegestaan naast mijzelf in mijn geval dus alleen mijn man, geen kinderen geen ouders schoonouders of 1 van onze zusjes, dit ging wel om de guo ik weet niet of daar andere regels voor gelden of niet

7. Sab5

Sab5 Lid

2 jun 2015
    80
    0
    6
    Amersfoort
    Bij ons werd ook gezegd max 1 persoon extra naast ik zelf, dus in mijn geval mijn vriend (natuurlijk). Ik zou even bellen voor de zekerheid!

8. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Verschilt inderdaad heel erg per bureau, maar persoonlijk zou ik niemand meenemen naar 20 weken echo, het is geen 'leuke' echo als in gezellig even kindje kijken, maar alle organen worden gecheckt en allerlei metingen worden gedaan...

9. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik kreeg van te voren een brief en wij mochten 1 iemand meenemen, dus misschien verschilt het ook..
    Wij hebben niemand meegenomen, het is geen leuke pretecho..

10. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Het is geen echo voor de leuk en lekker te kunnen kletsen. De persoon wat de echo doet moet zich goed kunnen concentreren om niks over het hoofd te zien, vandaar dat kinderen ook niet mee mogen.
    Soms mag je naast jezelf en je partner wel 2 mensen meenemen, maar het is een langdradige medische echo waarbij echt al het mogelijke word nagekeken dus echt leuk is het ook niet voor een ander mee te gaan denk ik, wanneer het bij jullie bureau/zh wel mag.

11. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

In de brief die ik heb gekregen staat dat er een volwassene mee mag en geen kinderen. Ook mogen er bij ons geen foto en video opnames gemaakt worden. Bij mijn eerste 20 weken echo (van mijn kleine meisje) was ik alleen dus is mijn moeder mee gegaan, bij deze 20 weken echo mijn vriend. Het is inderdaad geen pretecho maar een medische echo waar ook de kans bestaat dat je te horen krijgt dat er iets niet goed is met de baby.

12. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Hier mag ook maar 1 iemand mee. Op de website staat zelfs alleen de partner en in bijzondere situaties dat (in overleg) moeder of schoonmoeder mee mag. Ook kinderen mogen niet mee. Omdat het een medisch onderzoek is.

13. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Bij mij waren er 3 mensen mee:)

14. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Het echobureau waar ik heenga mag je maximaal 2 volwassenen meenemen. Alleen mijn man gaat mee naar de 20 weken echo.

15. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Bij ons mag er ook maar 1 extra volwassenen mee, dus in mijn geval mijn man. Meerdere mensen zijn echt niet toegestaan, ik zou ook een pretecho doen als je (schoon)ouders mee wilt nemen.

16. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Hier mag er maar 1 persoon mee en geen kinderen..

17. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Bij ons was het zo dat er bij de echo voor de Nekplooimeting maar 1 extra iemand meemocht en bij de 20-wekenecho 2 personen extra. Stond duidelijk in de brief vermeld, zeker niet meer. Zou het persoonlijk ook niet fijn vinden dat, stél ze zien iets wat niet goed is of verder onderzoek behoeft, ik m'n schoonouders er direct bij had zitten.

18. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik zou ook geen extra personen meenemen naar de 20-weken echo. Het lijkt mij voor de echoscopiste ook storend dat je alles nauwkeurig aan het meten en checken bent en er zit een blij stel opa's en oma's bij. Straks gaan ze van alles vragen of stomme grapjes maken (zou mijn vader doen 😒)...
    Wij zijn daarna wel gelijk naar ze toegegaan om het mooie nieuws te delen dat beeb gezond was en hebben de foto's geshowd. Die kon ik op cd kopen voor €10,-.

19. Veluwin

Veluwin Lid

10 sep 2015
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hier mag je maar 1 iemand meenemen, daar moet je zelfs een formulier voor tekenen. Op dat formulier staat ook dat je geen foto- of videocamera mee mag nemen. Ik had gewoon mijn man mee en we kregen wel heel veel echofoto's mee naar huis.

20. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Bij mij ook maar 1 persoon. Het is géén pretecho

Deel Deze Pagina